Announcement

Collapse
No announcement yet.

trim av balanse padlere, hvordan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trim av balanse padlere, hvordan?

    hadde et ublidt møte med asfalten, nå er padlerne vrid, noen tips om innstilinger?

  • #2
    Hva slags helikopter er det snakk om..?
    Fint om du gir mest mulig informasjon når du spør om ting, da er det større sansynlighet for at du får svar på det du lurer på
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      det er et zap 400, jeg mener altså vingnene som holdeer rotoren vannrett, ikke selve hoved bladene, var litt trøtt snår jeg skrev første innleget sorry

      Comment


      • #4
        Vridde paddler

        Nå kjenner ikke jeg det aktuelle helikopteret, men;
        Hvis padlestanga (den som padlene er montert på) er bøyd/skev, må denne byttes.
        Når helien er påslått, og alt i nøytralstilling, skal paddlene være "vannrett" i forhold til rotorbladene og seg selv. Med andre ord 0 grader pitch når det ikke gis stikkeutslag.
        Hvis du ikke har utstyr til å måle om dette er rett, funker det gode gamle øyemålet rimelig bra - under forutsettning av at du er nøye
        Last edited by limvingen; 02-01-07, 08:21.
        Knut Eirik Lyngmo

        Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

        Comment


        • #5
          Originally posted by limvingen
          Når helien er påslått, og alt i nøytralstilling, skal paddlene være "vannrett" i forhold til rotorbladene og seg selv. Med andre ord 0 grader pitch når det ikke gis stikkeutslag.
          Paddlebladene skal vel ikke være vannrett med rotorbladene, men parallelt med swash platen. Trim swashen vannrett i alle retninger og juster paddlene parallelt med swashplaten.


          Geir
          Geir Bjelkarøy

          http://www.phoenix-rc.org

          "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

          Comment


          • #6
            ok, skal prøve det men har bøyd hoved akslingen og den er ikke på lager /cry

            Comment


            • #7
              Litt dårlig formulert men det stemmer nok det, de står jo ut 90 grader i forhold til hverandre. om swash er vannrett så skal både rotorblader og paddlere være vannrette på samme aksen + armen som holder dem skal være vannrett. Det der er lettest å se på f.eks. Rexene som har en hel ramme.

              Comment

              Working...
              X