Announcement

Collapse
No announcement yet.

Historiske helikopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Historiske helikopter?

    Heisann alle 'kopter venner!
    Ser her på forumet at det utelukkende er nyere maskiner det går i, og det er jo logisk nok det
    Men nå har det seg slik at jeg går bakover i tiden og samler på gamle maskiner fra den spede begynnelse til sånn ca. midten av nitti-tallet. Nå er dette kanskje galt forum, men nå har jeg brukt uker, måneder om ikke år på å søke etter eldre maskiner på ebay og andre steder i utlandet. Så slår det meg plutselig at det kanskje kan være noen landsens piloter der ute som sitter med en og annen "skrothaug" på loftet eller i kjeller...(har faktisk funnet ett par i nærområdet) Så mitt spørmål er enkelt og greit; sitter noen dere eller noen dere kjenner på gamle maskiner som dere kunne tenke dere å bli kvitt? Jeg samler på nesten alt...men mest Kalt, Hirobo, GMP og Schluter...Mer spesifikt alle Kalt sine Baron'er, Cycloner, GS'er og slikt - Hirobo sine Falcon modeller og disse skala ("flatbed") modellene som Huey og Gazelle mm - GMP's Cricket, Competitor, Cobra, Legend osv! Dette er jo ikke gull men jeg vil selvfølgelig betale for brukbare eksemplarer! ....hmmmm ser jo at denne nok går til de litt eldre av dere som har vært med noen år!
    Ta nå en kikk i skrotlageret og fortell meg hva dere kan la gå!

    Bent Are

  • #2
    Jeg har ingenting å kvitte meg av med, men jeg har en gammel Concept 30 SE som sist var i luften tidlig på 90- tallet en gang.
    Denne skal i luften igjen, men trenger noen nye deler/delehelikopter jeg også.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Schluter

      Hei
      Jasså, flere nostalgikere her!?
      Jeg har en komplett og faktisk flyklar (med litt forarbeide) Schluter Champion fra 1986.
      Jeg kan nok ikke kvitte meg med en slik historisk perle!
      Men jeg har også en Ministar 25 fra Hirobo - anskaffet i 1985. Den hadde det vært gøy å få restaurert, men til denne mangler jeg nok noen deler men har manualen intakt.
      Kommer du over noe til denne modellen, og får noe til overs er jeg interessert.
      Jeg var masse borti Kalt men har ikke noe igjen av dette.
      Det samme gjelder tidlige shuttleversjoner og Consept 30, men lite er bevart.
      Jeg har også liggende deler til de gamle mekaniske gyroene, men har desverre plukket litt for mye her og der av deler til at det er mulig å få en slik opp å gå. (Synd at jeg ikke har tenkt litt mer musealt opp i gjennom årene)

      Utrolig flott at du har denne interessen og tar slikt initiativ, så masse lykke til

      Per Klepaker

      p.s.
      hva med delelager(inn)samlig til disse gamle stjernene som lyste for oss i hine hårde dager da modellhelikoptre var mystiske.

      Comment


      • #4
        Jeg har en gammel mekanisk gyro liggende. Husker ikke fabrikatet i farta, muligens JR. Den er komplett og var iorden da den ble lagt i skuffen rundt 1985. Den kan sikkert skifte eier for en liten håndfull kroner om noen er interessert.
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          Nostalgia!

          Utrolig!
          Hadde ikke ventet slik spontan respons! Morro må jeg si!

          Jeg sitter inne med ca 15 - 17 maskiner av ymse sorter.
          Mest deler har jeg til Kalt Baron 20. Har vel nå ca 3 komplette maskiner og endel deler til reserve (ustyrtelig morsom å fly!),
          1 Baron 60 som er helt strøken med masse options på,
          1 Kavan Lockheed 286L som er et langt lerret å bleke (!?),
          2 Hirobo Bell Huey 60 hvorav en er helt ribbet til skinnet og en er original bortsett fra elektromotor og Vario rustfri hale driv,
          1 Hirobo Falcon 555 i tiptop shape,
          1 GMP Cricket som skal i lufta så snart tiden byr seg,
          2 Kalt Enforcer (Euro: Space Baron) hvorav en er ny og en er til deler ++,
          1 Hirobo BBC Stork som trenger en shine og nye bladgriper til halen,
          1 MA X-Cell 60 Carbon? (endel oppgraderinger) mangler bare en brukbar pipe....,
          Schluter Mini-Boy som trenger en real shine og noen deler,
          1 Kalt Cyclone på vei i posten fra Junaiten,
          1 Vario Silence
          + noen andre greier som kommer til å bli liggende
          Så noe har jeg jo...har oxo 4 - 5 gamle gyroer av ymse sorter - JR, Hitec, Graupner, Futaba...
          LN-WNH - jeg startet mitt heli-liv med en Champion i '85! Skulle gitt ei tå for en slik i god stand!
          Har kanskje oxo noen deler til Ministar'en...det er vel omtrent en blåkopi av Cricket'en...
          Jeg syns det er utrolig moro og fasinerede å holde på med slike gamle maskiner. Jeg har oxo hatt nyere T-Rexer og slikt og det er gøy det også selvfølgelig! Men det er noe helt spesielt med disse gamle som jeg så som liten gutt og lærte på som 11 åring(!)
          Dere får holde øyne og ører oppe innimellom og tipse om dere ser eller hører noen som kunne tenkes å ha noe tilovers! Jeg er innom her nå og da men ellers er jeg mest på runryder under "antiques or out of business" - Merkelig nok...? hehe!

          Bent Are

          Comment


          • #6
            Hei.

            Ser dette er en gammel tråd, men prøver uansett.

            Jeg har fått med 2 stk nostalgiske maskiner i forbindelse med kjøp av en eiendom for en tid tilbake.
            Den ene er en KYOSHO 30 SE og den andre er en HIBORO mini-star o25.
            Jeg kan ingen ting om slike maskiner, men ser at motorer er på plass men at elektronikk mangler.
            Jeg har også original emballasje til maskinene.
            Selges høystbydende - helst samlet. Maskinene befinner seg i Marker kommune i Østfold.

            Send PM eller e-post

            mvh Morten

            Click image for larger version

Name:	mini-star25.jpg
Views:	2
Size:	47.6 KB
ID:	606638Click image for larger version

Name:	concept30SE.jpg
Views:	2
Size:	45.3 KB
ID:	606639
            Last edited by heli-marker; 12-02-14, 10:00.

            Comment


            • #7
              Concept`en kan være av intr.

              Comment


              • #8
                Hei, har liggende en komplett og uskadet men godt brukt Kyosho Consept 30 SRT og 2 eller tre vrak i deler.Står en god gammeldags gyro fra JR i den. Hadde noen planer om å restaurere den ene for å få en komplett og startklar heli men ser at det nok aldri blir prioritert noen gang i nærmeste framtid .
                Kanskje noen andre som ser nytte i dette så kan jeg vel vurdere å kvitte meg med det for et fornuftig bud eller noe annet i bytte.
                Bare ta kontakt hvis det er interesse.
                Kenneth Kåsereff

                I hangaren:

                Masse seilfly
                Masse Pattern/F3A
                Masse depron
                Haugevis med prosjekter

                Og alt flyges med JR selvsagt

                Comment


                • #9
                  Det er bare og ta kontakt på e-post eller PM så blir vi sikkert enige

                  Comment

                  Working...
                  X