Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det n'te spørsmålet om logring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det n'te spørsmålet om logring

    Kan (farlig) lav batterispenning på mottakerbatteriet resultere i umotivert logring på en ellers så trofaste Raptor?
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

  • #2
    Hei Jan Petter, jepp det skulle jeg nok tru...men da må spenningen være "farlig" lav og..
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      På dagens siste tur opplevde jeg hyppige innslag med kraftig logring. Jeg fikk landet og berget heldigvis raptorn uskadd.

      Men, etter noen få minutter feilsøking på kjøkkenbenken døde alle servoer! !

      Jeg målte spenningen på mottakerbatteriet og fikk et aldri så lite sjokk.

      Må si jeg ble litt svett. . .
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #4
        Da er det nok store muligheter for at det er det som er årsaken ja
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Ja, kan nok virke som det ble litt lite strøm til halen. Finner ingen andre feil sånn med en gang, så da blir det å bytte batteri og teste igjen i morgen.
          http://www.phoenix-rc.org/
          http://www.glamdalrck.net
          http://www.scalewarbird.org/
          ---------------------------------------------------
          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

          Comment


          • #6
            Kan det tenkes at det er kun på halen du har digitale servo ??
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Jepp, kun digital i halen.
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #8
                Da har du nok enda en bekreftelse på at det var for lav spenning. Digitale servoer både forbruker mer og krever mer strøm.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • #9
                  Jeg fikk en ekstra god anledning til å sjekke alle servoene i dag, og jeg husket nok feil. Det er digitale servoer all-over.

                  Noen som har forslag til hvilke deler som bør skiftes før neste tur.
                  Attached Files
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jan_Petter View Post
                    Jeg fikk en ekstra god anledning til å sjekke alle servoene i dag, og jeg husket nok feil. Det er digitale servoer all-over.

                    Noen som har forslag til hvilke deler som bør skiftes før neste tur.
                    Den ene padleren er ødelagt ser jeg...

                    Nei, det der var et sørgelig syn.
                    Åssen klarte du å gruse det så ille?
                    Har du ikke programmert throttel hold på den eller?

                    Her spørs det om ikke nytt kit er rimeligste løsning...
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Au da..! Det var en stygg en...

                      I hele min Raptor karriere har jeg ikke fått til en krasj som ser så stygg ut, men all møkka bidrar jo. Jeg har nok sikkert klart en som er dyrere og jeg er definitivt innhaver av høyeste krasjlyd. Tror denne må være rekord i styggeste helikopter etter krasj.

                      Kondolerer, det er ikke meningen at å være sarkastisk. Det er bare så lite og gjøre når det har gått galt at man får forsøke å finne noen lysepunkter.

                      Var det denne logringen som tok av og ble til ukontrollerte piruetter som var årsak?
                      Arild Johansen

                      Modell-Helikoptersport
                      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                      AHMHK

                      Comment


                      • #12
                        He he, her er det nok ingen andre å skylde på en undertegnede. Etter å ha fløyet Raptor i nokså nøyaktig ett år uten kræsj av noe slag, var det noen onde tunger som ymtet frempå at piloten hadde begynt å dra på åra og lagt seg til en feig flystil. Sånt kan man jo ikke ha hengende på seg!

                        Så, det var i et forsøk på å motbevise dette at jeg i dag tøyde strikken litt for langt. I en selvvalgt øvelse mistet jeg orienteringen på Raptoren, og dro fra god høyde og for fulle mugger i torva, inverted! Bra klask, og ikke spor av chiken dance. Dead On Arrival - for å si det sånn.

                        Det meste er gått til h..., men tror jeg berger potta.

                        Så det blir nok å hente inn pris på nytt pakketilbud.

                        PS: Nytt mottakerbatteri kurerte logringen og hadde ingenting med havariet å gjøre. Men, jeg fikk jo rett når jeg sa at det lå noe i lufta.

                        No guts, no glory....
                        http://www.phoenix-rc.org/
                        http://www.glamdalrck.net
                        http://www.scalewarbird.org/
                        ---------------------------------------------------
                        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                        Comment


                        • #13
                          Ja, ja det er en ærlig sak og oppriktig sak! Du får be de onde tunger og holde fred når du flyr. Hvis du har kommet gjennom ett år uten krasj så var vel tiden inne. Tenk alle de nye delen du får på Raptoren nå

                          Stå på og ta det ”step by step” godt du ble kvitt halelogringen.

                          Når Raptoren krangler er det alltid på våren, men en skurtresker går jo heller aldri i stykker når den står på låven….
                          Arild Johansen

                          Modell-Helikoptersport
                          Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                          AHMHK

                          Comment


                          • #14
                            I samråd med elefun kom vi frem til at kun 3 reservedeler var nødvendig for å få Raptor'n i lufta igjen. De 3 delene er Helikopter, radioutstyr og motor.

                            Det betyr også at det crash kit'et som jeg kjøpte sammen med Raptor'n for ett år siden fortsatt er komplett. Hurra!

                            Nok en gang, takk til elefun for rask og presis service!
                            Attached Files
                            http://www.phoenix-rc.org/
                            http://www.glamdalrck.net
                            http://www.scalewarbird.org/
                            ---------------------------------------------------
                            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                            Comment


                            • #15
                              Grattis med nytt helikopter m/utstyr! Jeg tror du slo meg på dyrest også nå... Er vel kun innehaver av høyeste lyd ved krasj nå.

                              Lykke til med byggingen og bygg fort, så du får flydd igjen
                              Arild Johansen

                              Modell-Helikoptersport
                              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                              AHMHK

                              Comment

                              Working...
                              X