Kan (farlig) lav batterispenning på mottakerbatteriet resultere i umotivert logring på en ellers så trofaste Raptor?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Det n'te spørsmålet om logring
Collapse
X
-
Det n'te spørsmålet om logring
http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstTags: None
-
Hei Jan Petter, jepp det skulle jeg nok tru...men da må spenningen være "farlig" lav og..- Håvard Glad Andreassen
- Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/
-
På dagens siste tur opplevde jeg hyppige innslag med kraftig logring. Jeg fikk landet og berget heldigvis raptorn uskadd.
Men, etter noen få minutter feilsøking på kjøkkenbenken døde alle servoer! !
Jeg målte spenningen på mottakerbatteriet og fikk et aldri så lite sjokk.
Må si jeg ble litt svett. . .http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Da er det nok store muligheter for at det er det som er årsaken ja- Håvard Glad Andreassen
- Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/
Comment
-
Ja, kan nok virke som det ble litt lite strøm til halen. Finner ingen andre feil sånn med en gang, så da blir det å bytte batteri og teste igjen i morgen.http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Jepp, kun digital i halen.http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Originally posted by Jan_Petter View PostJeg fikk en ekstra god anledning til å sjekke alle servoene i dag, og jeg husket nok feil. Det er digitale servoer all-over.
Noen som har forslag til hvilke deler som bør skiftes før neste tur.
Nei, det der var et sørgelig syn.
Åssen klarte du å gruse det så ille?
Har du ikke programmert throttel hold på den eller?
Her spørs det om ikke nytt kit er rimeligste løsning...arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Au da..! Det var en stygg en...
I hele min Raptor karriere har jeg ikke fått til en krasj som ser så stygg ut, men all møkka bidrar jo. Jeg har nok sikkert klart en som er dyrere og jeg er definitivt innhaver av høyeste krasjlyd. Tror denne må være rekord i styggeste helikopter etter krasj.
Kondolerer, det er ikke meningen at å være sarkastisk. Det er bare så lite og gjøre når det har gått galt at man får forsøke å finne noen lysepunkter.
Var det denne logringen som tok av og ble til ukontrollerte piruetter som var årsak?
Comment
-
He he, her er det nok ingen andre å skylde på en undertegnede. Etter å ha fløyet Raptor i nokså nøyaktig ett år uten kræsj av noe slag, var det noen onde tunger som ymtet frempå at piloten hadde begynt å dra på åra og lagt seg til en feig flystil. Sånt kan man jo ikke ha hengende på seg!
Så, det var i et forsøk på å motbevise dette at jeg i dag tøyde strikken litt for langt. I en selvvalgt øvelse mistet jeg orienteringen på Raptoren, og dro fra god høyde og for fulle mugger i torva, inverted! Bra klask, og ikke spor av chiken dance. Dead On Arrival - for å si det sånn.
Det meste er gått til h..., men tror jeg berger potta.
Så det blir nok å hente inn pris på nytt pakketilbud.
PS: Nytt mottakerbatteri kurerte logringen og hadde ingenting med havariet å gjøre. Men, jeg fikk jo rett når jeg sa at det lå noe i lufta.
No guts, no glory....http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
-
Ja, ja det er en ærlig sak og oppriktig sak! Du får be de onde tunger og holde fred når du flyr. Hvis du har kommet gjennom ett år uten krasj så var vel tiden inne. Tenk alle de nye delen du får på Raptoren nå
Stå på og ta det ”step by step” godt du ble kvitt halelogringen.
Når Raptoren krangler er det alltid på våren, men en skurtresker går jo heller aldri i stykker når den står på låven….
Comment
-
I samråd med elefun kom vi frem til at kun 3 reservedeler var nødvendig for å få Raptor'n i lufta igjen. De 3 delene er Helikopter, radioutstyr og motor.
Det betyr også at det crash kit'et som jeg kjøpte sammen med Raptor'n for ett år siden fortsatt er komplett. Hurra!
Nok en gang, takk til elefun for rask og presis service!http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first
Comment
Comment