Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det n'te spørsmålet om logring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Jan_Petter View Post
    I samråd med elefun kom vi frem til at kun 3 reservedeler var nødvendig for å få Raptor'n i lufta igjen. De 3 delene er Helikopter, radioutstyr og motor.
    Du klarte vel ikke å ta livet av alle servoer, gyro og motor i den krasjen...???
    Regner med du oppgarderer litt når du først er i gang her?
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      Hei,

      Jeg kunne sikkert tatt sjansen på gjenbruke noe av elektronikken. Men, dette var en smell som sannsynligvis ble avlest på alle seismografer i østlandsområde! Så, derfor tar jeg simpelthen ikke sjansen på å gjenbruke noe av det, i hvert fall ikke i Raptorn. Dette er et rent sikkerhetshensyn fra min side.

      I tillegg kan jeg nevne at all elektronikk ble "karamelisert" i våt leire. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg kan rengjøre dette på en skikkelig måte uten å skade utsyret. Kanskje du har noen gode tips?

      Motoren har fått seg en skikkelig smell. Stempelet sitter bom fast. Men, jeg skal selvfølgelig åpne den og se om den kan reddes.

      Har ikke oppgradert, fornøyd med originaloppsettet.
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #18
        Alt nytt er flott. Da slipper man tanker om gammel elektronikk, mekanikk og alt det der...

        Var ute på torsdag med varierende suksess. R50en led av skjev spindel som rett og slett har blitt det av flyging. Kanskje jeg må myke opp noen stikkebevegelser.. R90en kastet halve paddelstangen med tilhørende paddle. Med noen rare vibrasjoner lykkes jeg og fly halvingen ned.

        Med refleksjon til det som startet tråden...: Du ble da kvitt halelogringen Jan Petter...
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #19
          Skjønner godt hva du mener med ikke å ta sjansen.
          Men sjekk det etter hvert, så har du kanskje komplett til nok en maskin med tiden

          Servoer er kurant å gjøre rent. Du kan bare tørke de rene med en lett fuktet klut. Så kan du om nødvendig ta ut hoved drevet og rengjøre det skikkelig med f.eks vann før du tørker det og setter det tilbake med servo fett.
          Servoene dine har metallgir tror jeg, så det er en god sjanse for at de har klart seg. Ellers fins det løse drevsett da, om de er skadet.

          Men første pri er vel å få det nye flyklart. Fort deg før sommeren er over
          Men jeg ser på bildet du har mer utstyr stående bak spisestuen
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Godt å høre at du berget begge 2 uten å trenge fjerde linjes vedlikehold Arild. La oss håpe at det ikke ligger noe mer muffens i luften...

            Skal selvfølgelig gå igjennom all elektronikk samt motor etter hvert, og se hva som eventuelt kan berges. Men, nå er det er om å gjøre å få Raptor'n i lufta, og da er det raskest, tryggest om enn noe kostbart å starte med nytt.
            http://www.phoenix-rc.org/
            http://www.glamdalrck.net
            http://www.scalewarbird.org/
            ---------------------------------------------------
            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

            Comment

            Working...
            X