Announcement

Collapse
No announcement yet.

95mm haleblader på Raptor 50 TITAN?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 95mm haleblader på Raptor 50 TITAN?

    Hei!

    Skal ha noen nye haleblader, og ville egentlig ha 92mm. Men de er utsolgt på hobbycity, og kan evt kjøpe noen som er 95mm istedet, da jeg uansett har en stor pakke på gang.

    Har lest meg gul og grønn på utenlandske fora om 600mm hovedblader og lengde på haleblader. Men felles for de fleste trådene er at de er fra 2005, og siden jeg ikke har mastergrad i rc-heli-historie, så er det vanskelig for meg å vite om det er snakk om vanlig v2-raptor eller TITAN. Halebommen er jo som kjent lengre på TITAN.

    Er det noen som har fløyet 3d og hatt noen smårøffe autorotasjoner med Raptor 50 Titan, 95mm haleblader, og 600 hovedblad som kan si at dette FUNKER uten at bladene treffer hverandre.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

  • #2
    pass på at bladene ikke blir stikkene lengre ned enn halefinnen,hadde det problemet på min raptor,bladene tok bakken ved landing

    Comment


    • #3
      Originally posted by yak View Post
      pass på at bladene ikke blir stikkene lengre ned enn halefinnen,hadde det problemet på min raptor,bladene tok bakken ved landing
      Var dette med 95mm blader? Du hadde aldri noe problemer med avstanden mellom hoved, og haleblader?
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment


      • #4
        Nå husker ikke jeg helt hvordan det var med raptor 50. Men i utgangspunktet er 95 mm beregnet for større heli enn 50-size. Jeg må bruke 95 mm dersom jeg bruker 710mm hovedblader på min 90-kjerre. Dersom jeg velger 690mm kan jeg bruke 105mm.
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Originally posted by ehaga View Post
          Nå husker ikke jeg helt hvordan det var med raptor 50. Men i utgangspunktet er 95 mm beregnet for større heli enn 50-size.
          Nei dette stemmer vel ikke?
          Jeg mener bestemt at karbonbladene til trex600'n er 95mm.
          Disse har jeg også brukt på raptor50 uten noe kluss mellom hoved og halerotor..
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment

          Working...
          X