Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 500 Blader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 500 Blader

    Hei hei.

    Nå tenkte jeg at jeg snart skulle begynne å bygge en trex 500 esp, og lurte litt på reservedeler etc. Tenkte på blader, og jeg får med 425mm carbon align. Finnes det andre typer blader som er bedre og evt billigere? Noen som har erfaringer, med alt fra billig->dyrt så tar jeg gjerne tips
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Jeg kjøper ofte blader fra United Hobbies.
    Har ikke kjøpt 425 blader før, men 600, 325 og diverse haleblader.
    Sjekk tilbakemeldingene på produktene før du velger, da noen av de er dårlige.

    Jeg har god erfaring med mine kjøp. Men som sagt. Sjekk tilbakemeldingene først.

    http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...&ParentCat=196
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Ja, takk for svar

      Så noen TIG blader der på hobbycity, 425 mm, til 39 dollar. grei pris. Noen som har prøvd disse?

      lurer på forskjellen på align 425F og 425D carbonblader? alt dimensioner er liksom like etter hva jeg ser.....

      du bygde vel en trex 500 esp du også arhennie? hva slags blader bruker du til den?
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Originally posted by Øyvind M View Post
        du bygde vel en trex 500 esp du også arhennie? hva slags blader bruker du til den?
        De fulgte med i settet. Vet ikke hva de heter, men det står stemplet BJ0902144 på de.
        På vedlagte bilde, (fra sjappa der jeg handlet), kan det virke som det står 425D.
        Attached Files
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Det er D som skal følge med i esp kittet. men aner ikke forksjell.... liksom bare prisforskjellen jeg finner!

          kom med tips om radix eller sab blader til 500?
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            Jeg er veldig godt fornøyd med SAB-bladene som fulgte med Protosen, men jeg har ikke prøvd noen andre på den....
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Ok,

              Nå har jeg lest meg litt rundt på andre forumer, og funnet ut dette:

              F's: wood core single rod in leading edge.
              D's: wood core double rod in leading edge.
              Stock carbons: foam core single rod leading edge

              Foam and 1 rod = light = nimble
              Wood and 1 rod = medium = good balance
              Wood and 2 rods= heavy = stable

              Men, jada.... vet enda ikke helt hva jeg skal kjøpe som et reservepar?
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #8
                Jeg flyr med Radix 430mm på min Logo 400. Det fungerer veldig bra på den.

                Vet i allefall at rcpro har disse.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment

                Working...
                X