Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et spørsmål til heli-3d folket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et spørsmål til heli-3d folket

    Prøver litt å få til noen kule tic-tocs om dagen, men får ikke helt dreisen på det.
    Problemet er at heliet virker så dødt frem og tilbake i collective.
    Har flydd mye simulator i vinter, og jeg tør påstå at heliet i simen er mye mer kontant enn mitt.
    Jeg flyr en T-rex 600E GF med align carbon blader, orginal motor, og orginal piniong på 6S.

    Fløy litt med en kar på stripa i går, og han mente headspeeden kunne være noe lav.
    Tittet litt på et klipp av alan szabo på youtube, og la merke til at han hadde myye høyere turtall enn meg.

    Prøvde å kjøre opp throttlekurven fra 75 til 100 på senderen, uten at det hjalp noe på turtallet.

    Noen som har en idè til hva dette kan være?
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

  • #2
    Jeg flyr ikke 600 selv. Men det er jo mulig du har for liten pinion til å få ønsket HS.

    Hvor mye pitch har du (positivt og negativt).

    Dersom du har mye pitch så er det veldig lett å bogge motoren dersom du drar for mye i stikka. Det vil selvfølgelig senke HS.

    Tic-toc krever at du er presis når det gjelder Collectiv management. Veldig lett å bruke for mye pitch. Jeg tror det er enklere å lære seg tic-toc ved å ikke utføre de for kjapt. Fokuser på stoppene.

    Lykke til.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Originally posted by ehaga View Post
      Jeg flyr ikke 600 selv. Men det er jo mulig du har for liten pinion til å få ønsket HS.

      Hvor mye pitch har du (positivt og negativt).

      Dersom du har mye pitch så er det veldig lett å bogge motoren dersom du drar for mye i stikka. Det vil selvfølgelig senke HS.

      Tic-toc krever at du er presis når det gjelder Collectiv management. Veldig lett å bruke for mye pitch. Jeg tror det er enklere å lære seg tic-toc ved å ikke utføre de for kjapt. Fokuser på stoppene.

      Lykke til.

      Bestilte en piniong med 11t i går, så får se om det hjelper
      Simulator avviker jo en del fra virkeligheten, så vet ikke om det er noen god sammenligning, men jeg har dreisen på tic-tocs der.

      Føler at helikopteret ikke svarer på stikkebevegelsene mine, samme hvor mye stikke jeg gir.

      Har 11 grader pitch begge veier i idleup 2
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Hvor gamle er batteri dine? Min Trex500 kjører tic-tocs none stop med nye Zippy packer, men takler knapt en par stykk uten å miste all headspeed på min Maxamp packer med rundt 100 turer. Dersom batterine dine har over 50 turer, eller er over året, er det muligens det som er problemet ditt. Spesielt om du ikker mer noe når du går fra 75 til 100 i throttle kurven, det hadde jeg merket sinnsykt ihvertfall.

        Comment


        • #5
          Hei igjen.

          Prøvde å skifte til piniong med 11 tenner idag, og headspeeden gikk opp littegrann, men ikke helt dit jeg ville.

          Når du nevner batteri så er det meget sansynelig at dette er problemet, siden batteriet jeg flyr med for det første er av et jallemerke, samt at det har blitt flydd minst 100 turer.

          Har bestilt to rhino batterier på 20C og 4900mah. Håper dette løser problemet!

          Takk for hjelpen
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment

          Working...
          X