Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum AR7100R v.s. JR 8717

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum AR7100R v.s. JR 8717

    Er det noen som han erfaring med kombinasjonen av Spektrum AR7100R, 8717(ikke HV) og 2S lipo?
    Tåler servoene 2S lipo?

  • #2
    hvis du ser på helifreak har finless gjort en review av ar7100R hvertfall.... har du sett?
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Jeg har kjørt min 600 med 8717 direkte på 2S LiPo i over ett år nå, og alle 4 virker perfekt fortsatt, riktignok med en 9 kanal JR mottaker, men det betyr jo mindre...
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Har sett å lest på HF, mangen forskjellige meninger...

        Comment


        • #5
          Ok. Beklager, men har lite greie på det! Bare hørte om det på HF, så tenkte å tipse

          Roadrune har jo alltid noe å komme med
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            Hei,

            Jeg kjørte min 8717 på uregulert spenning fra A123. En servo tok kveld etter veldig kort tid. Jeg vet jo ikke positivt at det var strømmen som tok denne servoen. I allefall så var det samtidig en del spekulasjoner om langtidseffekten av uregulert spenning mot disse servoene. Jeg har derfor valgt å regulere ned spenningen.

            Servoene er uansett så kjappe og kraftige at det er jo begrenset hva mer du for ut av servoene ved å kjøre uregulert.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Jeg har brukt den kombinasjonen i mine to 90er siden fjor vår. Har ikke hatt noe problemer så langt. Men du velger da å bruke servoene utenfor spesifikasjonene JR oppgir så det er på eget ansvar.
              Rapicon
              Pro-RC; Rondo
              Elefun
              SAB Compositi
              Outrage; Torq

              Comment


              • #8
                Grunnen til at jeg kjører uregulert, er rett og slett for å spare komponenter, og har ingenting med ytelsen på servoene å gjøre.

                Det er en poll på Helifreak om 8717 ureg. og trenden er rimelig klar: servoer som ryker, gjør det iløpet av de første 20-30 turene.
                Jeg mener derfor at det er minst like sannsynlig at det er feilproduksjon som overspenning som ødelegger de.
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #9
                  Har kjørt AR7100R 8717 uregulert på 2S med Vbar et halvt år uten problemer. Fikk ødelagt et par servoer da jeg under bygging klart å koble på et 3S batteri En servo pluss mottakeren overlevde spenningsjokket, og lever i beste velgående den dag i dag.
                  Geir G
                  -----------------------------
                  T-Rex 600N Pro VBar
                  Raptor 50 Titan
                  T-Rex 450SE
                  Spektrum DX7
                  -----------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X