Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balls og linker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balls og linker?

    Jeg fant ut (via Helifreak.com) at det er forskjell på sidene på innfestningene på linkene/ball. På videoen kommer frem at det skal være "A" bort fra retningen den settes på. Det har nok ikke jeg vært særlig opptatt av. Er dette viktig, heliene ser ut til å fly like godt selv om linkene er satt på "feil vei"?
    ________________
    Erling

    T REX 500 ESP (med Futuba 520)
    Blade 400 3D
    Walkera 4#3 V2 Brushless
    Twister Bell

    Spektrum DX6i

  • #2
    Originally posted by esk View Post
    Jeg fant ut (via Helifreak.com) at det er forskjell på sidene på innfestningene på linkene/ball. På videoen kommer frem at det skal være "A" bort fra retningen den settes på. Det har nok ikke jeg vært særlig opptatt av. Er dette viktig, heliene ser ut til å fly like godt selv om linkene er satt på "feil vei"?
    Så vidt jeg vet er dette viktig fordi åpningen på A-siden er trangere enn på andre siden. Settes de på feil vei vil åpningen utvides og øke risikoen for at de løsner.
    Einar Grobakken

    HIROBO SRB QUARK | WALKERA 4G3 Brushless | T-REX 600 NITRO PRO, DS610, DS 760 M/BLS251 | T-REX 450 SE V2, HS-65 MG, GY401 M/S9650
    FUTABA 10C 2.4 GHZ

    Comment


    • #3
      I følge Align så skal åpningen på motsatt side av A være større enn på A siden
      Hvis du har et skyvelær og måler begge sidene så ser du at det stemmer.
      Presser du den inn på kula feil vei den indre diameteren i senter av ball linken utvides med det resultat at linken sitter slappere på og kan falle av.
      Nå skal det sies at mange linker er ekstremt trange og har ikke vont av å utvides litt - men etter boka ska A'en vende ut.
      Last edited by Quadrocopter; 24-07-09, 19:14.

      Comment


      • #4
        Ok

        Da har jeg nok satt på noen feil vei, og har altså lært noe nytt. Tror ikke det innebærer bytting i første omgang, for flyingen er ganske så moderat enda...



        mvh
        Erling
        ________________
        Erling

        T REX 500 ESP (med Futuba 520)
        Blade 400 3D
        Walkera 4#3 V2 Brushless
        Twister Bell

        Spektrum DX6i

        Comment


        • #5
          Du er ikke den første som har bommet de jeg har på 450'en sitter som "støpt" stadig vekk.

          Comment


          • #6
            Nettopp

            - og jeg kan ikke tro at dette er en viktig detalj, for i noen sammenhenger må man jo snu "feil vei" for å få justert tracking riktig.
            ________________
            Erling

            T REX 500 ESP (med Futuba 520)
            Blade 400 3D
            Walkera 4#3 V2 Brushless
            Twister Bell

            Spektrum DX6i

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Du er ikke den første som har bommet de jeg har på 450'en sitter som "støpt" stadig vekk.
              ....mine også
              Einar Grobakken

              HIROBO SRB QUARK | WALKERA 4G3 Brushless | T-REX 600 NITRO PRO, DS610, DS 760 M/BLS251 | T-REX 450 SE V2, HS-65 MG, GY401 M/S9650
              FUTABA 10C 2.4 GHZ

              Comment


              • #8
                Det er jo riktig det som er skrevet her. Men, i denne sammenhengen er det viktig å presisere at linkene skal gå fritt og fint. Align sine linker har jeg alltid måtte utvide slik at de går fint på kulene.

                Det kan variere litt fra merke til merke hvor god presisjon det er i både linkene og kulene.

                Det som i allefall er helt sikkert er at dersom linkene er for stramme så flyr helikopteret dårlig.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment

                Working...
                X