Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilket helikopter er best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilket helikopter er best?

    hei folkens.
    skal kjøpe meg nytt helikopter igjen etter jeg var dum nok og selge de jeg hadde.
    har tittet litt på trex 500 igjen, men titter også litt på protos 500 og mikados logo 400/500.
    noen her som har noen erfaringer fra logo og protos?
    har litt i tankene og bygge om til flybarless også, og da mest sannsynlig mikado v-bar systemet.

    og en liten ting til, er det mye og spare på og handle i utlandet med dagens kurser eller er det minimalt?
    med tanke på momsen kommer jo i tillegg etter frakt og alt.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

  • #2
    Med tanke på popularitet på stripa og deletilgang vil jeg si at T-Rex 500 er det beste el-helikopteret og Raptor 50 er den beste fuel varianten. Man kan spare litt på deleprisen ved å gå for T-Rex 450, men det er såpass stor forskjell i stabilitet opp til 500 at jeg ikke ville ha anbefalt det for en nybegynner, men på den andre siden så er det jo mange som har 450 som første heli og de flyr nå de også

    Så vidt jeg skjønner så kan du å fly så da er det kanskje andre parametre man skal legge mest vekt på. V-bar ++ har jeg ingen erfaring med

    Comment


    • #3
      Uten at jeg selv flyr heli, så har jeg jo hørt enkelte kommentarer...

      T-Rex er visstnok ikke noe i forhold til Logo, og den siste jeg hørte som gikk over fra T-Rex til en Logo med Vbar var som følger:

      Den derre T-Rex-sjiten skal jeg fae... aldri ha igjen! Det rakla jo sund hele tiden, og jeg trodde det skulle være slik!

      Det er visstnok stooor forskjell på kvaliteten
      Kenneth Davidsen

      Comment


      • #4
        Vel.. det sier vel mer om mekanikeren enn helikopteret ?. Align har aldri "rakla sund" i de kretser jeg vanker. Det eneste Align har fått kritikk for er skruene, men de bytter man ut med rz-screws sin pakke.

        Min T-Rex 500 ble skrudd sammen for over ett år siden og jeg har aldri hatt noe problem med det. Det bare flyr og flyr og det eneste vedlikehold jeg har gjort er å dryppe litt olje på main shaft og hale-servo-ledd.

        Correct me if I'm wrong

        Comment


        • #5
          Jeg har en Protos 500, og er strålende fornøyd med den. Vekten flyklar er ca 300g lettere enn en Trex 500 med tilsvarende oppsett, så ytelsen er mer enn god nok for de fleste. Deletilgangen kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Trex, men det du ikke får tak i hos Technoflight og hobby24 får du hos infinity hobby i HK og readyheli i USA.

          Min Protos kom på ca 6000kr med følgende oppsett:
          Standard motor
          Scorpion Commander 60A ESC
          Hitec 5245MG på swash
          Align 750 gyro m/520 servo
          Futaba 617 rx

          Comment


          • #6
            Jeg hadde en tråd på helifreak for ei stund sida for å sammenligne Trex 600E/ESP med Logo 600 3D og svarene jeg fikk der var meget tilfredstillende.
            Men hovedpoenget var at Trex var bygget mere som en Tanks mens Logo var sportsbilen.
            Logo har definitivt en enklere konstruksjon med 2 delt støpt plastramme og direkte drift av halebeltet slik som Raptor 50 har.
            Går du for FBL så er også rotorhodet mye enklere mens går du for Flybar hode har Mikado litt morsom konstruksjon på flybar og mikserarmer som jeg ikke har sett før.
            Rotorhodet er bygget i plast for å spare vekt men er i topp sjiktet av plastkvalitet i følge de som holder på med dette.
            Her har du en Logo 500 byggevideo laget av Finless Logo500 3D Build Videos - HeliFreak
            Trex 450 blandingsrase 4S
            Logo 500
            Blade mCPX

            Comment


            • #7
              "Best" er litt subjektivt. For noen betyr best at det har størst mulig pitch på rotorbladene, noen måler det på rørlighet, noen måler på kvalitet etc...

              Toyota er (eller var kanskje) best på å ikke gå istykker men neppe best på kjøreopplevelser. poenget er at hver modell kan ha ting de er best på.

              Logo er morsomme maskiner, men siden ikke så mange har dem er det mindre support å få fra andre flygere. T-Rexene er vel maskiner med ytelser litt mer på treet, men de har vel omtrent passert f.eks. Raptor i antall skulle jeg tro (eller mange som flyr en T-rex har en gammel Raptor eller 2 hjemme på hylla)

              Mn filosofi er at siden jeg er langt fra noen ekspert på å bruke stikkene så gir en T-rex meg den moroa jeg vil ha. Kombiner det med gunstige priser, lett å få deler, mange å spørre, mange options (ja noen av oss liker konstant "oppgradering ) så blir Trexen et ganske klart valg, selvom jeg liker å fly søle-Raptorn fortsatt

              Det råeste var vel en stund i alle fall Roxxter...om de er best...tja

              Anbefale noe? Tja mange av verdens beste flyr TRex/Raptor eller Logo, tror det er litt som baken..

              Comment


              • #8
                Har jo hatt trex 500 esp og vil ikke ned til 450 størrelse. Skal ha hvertfall 500 størrelse. Pris forskjell på trex og logo'n er minimal. Protos'n har jeg ikke fått regnet på ennå. Protos ser også ganske tøff ut etter hva slags bruk jeg ser den i på diverse videoer. Er det noen merkbar forskjell i flyegenskaper med fbl kontra vanlig?
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment


                • #9
                  Nå kommer Trex med motor og ESC om man liker det eller ikke mens Logo kommer uten noe elektronikk som helst med mindre man velger en pakke.
                  Personlig liker jeg å velge elektroniikk selv så ser ikke det som noe ulempe men må taes med om det står på prisen.
                  Trex 450 blandingsrase 4S
                  Logo 500
                  Blade mCPX

                  Comment


                  • #10
                    Prisen er ikke noe tema. For gjorde den lille feilen sist ved å spare litt på gyro og haleservo. Og nå skal jeg ha skikkelig utstyr med en gang. Har tilbud på både trex og logo med vbar og det skiller par hundre lapper bare. Fordelen med trex er deletilgangen. Pluss jeg vet åssen den er allerede siden jeg har hatt en slik en før, og ikke har noe imot trex etter det.
                    Lower, Lower, oops.
                    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by audifrik View Post
                      hei folkens.
                      skal kjøpe meg nytt helikopter igjen etter jeg var dum nok og selge de jeg hadde.
                      har tittet litt på trex 500 igjen, men titter også litt på protos 500 og mikados logo 400/500.
                      noen her som har noen erfaringer fra logo og protos?
                      har litt i tankene og bygge om til flybarless også, og da mest sannsynlig mikado v-bar systemet.

                      og en liten ting til, er det mye og spare på og handle i utlandet med dagens kurser eller er det minimalt?
                      med tanke på momsen kommer jo i tillegg etter frakt og alt.
                      Hva som er best for deg, avhenger av mange faktorer. Det fins ikke noe heli som er "best". Hva som er best avhenger stort av din erfaring med heli (les, hvor ofte du går i bakken og hvor mye du pusher), hvilke prisnivå du vil ligge på, og ikke minst hvor glad du er i å skru.

                      Som nevnt tidligere, alle kjøper den "beste" bilen, som for mitt vedkommende er en gammel toyota....
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg må slå et slag for Logo 400. Etter at jeg kjøpte min er det bare blitt flere og flere i klubben. De som har Trex 500 har lyst å bytte.

                        Logo'en er veldig enkel. Lite eller ingenting som må oppgraderes - i allefall dersom du velger V-bar versjonen.

                        Deletilgang er heller ikke noe problem. Rcpro har kjempe service og alt av deler.

                        I tillegg er kvaliteten og presisjonen i delene noe helt annet sammenlignet med Trex.

                        Flyr bra gjør den også. Kanskje det viktigste. Den flyr faktisk så bra at 90'en min har fått mer ferie.
                        - Erik -

                        ------------------------------------------
                        Logo 600SX + 6003D
                        Logo 400SE

                        Futaba 18MZ

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spitmk16 View Post

                          Som nevnt tidligere, alle kjøper den "beste" bilen, som for mitt vedkommende er en gammel toyota....
                          Må si meg enig! Toyota'en min er fra 95' og har gått drøye 300 000 km.. Knapt innkjørt

                          I tillegg har den den beste fargen.. Krokan!!
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #14
                            hehe kjører faktisk en god gammel toyota selv hehe
                            og den er en skikkelig godvogn som alltid er villig
                            men tilbake til tema.. hehe
                            trexn jeg hadde var det lite skruing på. og vil jo gjerne ha det enkelt som mulig.
                            rcpro har jeg god kontakt med pga jeg har handlet mye der, og gjør det vel egentlig ennå.
                            emil på rcpro som lurte på om ikke jeg skulle teste v-bar også. men aldri vært borti dette før, så frister jo litt og teste da.
                            med min flystil og satsing har jeg hittil vært i bakken en gang med helikopter.
                            har vane for og teste nye øvelser i litt høyde før jeg tar det nedover.

                            ps. noen som har erfaring fra futaba gy520? kontra ds 760 f.eks?
                            Lower, Lower, oops.
                            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                            Comment


                            • #15
                              Protos'en funker bra den

                              Jeg har ikke hatt noe tull med min etter den kom i lufta, og den flyr veldig bra synes ihvertfall jeg.

                              Den er som det sies en god del lettere en T-rex, og min med v-bar og 6S 2500mAh Flightpower veier under 1600g.

                              Den var artig med flybar, men etter jeg bygde den om, så ble det en rakett!
                              Den er enkel å bygge om til FBL, og du trenger bare ett minimum av deler.
                              Jeg har byttet til alu-bladholdere (fra Infinity hobby), skiftet baller på holderene til Gaui (de som passer til 500-size FBL hodet deres) og swash-driver fra Mikado.
                              V-bar er blitt veldig enkelt å sette opp etter V4 kom, og det går nærmest av seg selv.

                              T-rex'en er også ett bra heli, men jeg for min del endte på Protos litt for å ikke ha det samme som alle andre, og litt pga. vekten.

                              Protos har også en fantastisk kundeoppfølging, og deler som har blitt oppgradert har vi fått gratis! (jeg var en av de første som kjøpte, og det var enkelte deler som vistnok ikke holdt mål).

                              Mikado har jeg hverken sett eller testet, men samtidig har jeg aldri hørt ett vondt ord om de.

                              Jeg har forresten ikke den beste bilen, men den starter da hver morgen
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X