Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heliet rister når jeg prøver på elevator tic tocs.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jeg har vel flydd en 12 liter gjennom motoren. ikke hatt det i bakken, utenom en litt røff landing der TT gir gikk, men hodet var ikke i bakken.( landet i en halvmeter snø) jeg kjører feathering shaft sleeve og 80 dempere, klarer jo ikke å bevege på hodet, supertight, synes nå jeg.( når man tar tak i bladholderne og prøver å sjekke bevegelsene til bladholderne i forhold til hode blokka) ristingen er litt vanskelig å forklare. er omtrent som to tre kjappe nøkk i hele heliet akkurat idet jeg går fra pos-til-neg eller omvendt pitch i en tic toc.(omtrent som jeg skulle gi 2-3 kjappe cyclic utslag når jeg stopper heliet opp. var ute å prøvde idag, og jeg har ikke disse "nøkka" hvis jeg gjør tic tocen saktere. er liksom når jeg tar dem med høy frekvens. har ikke flydd allverdens lenge, så kan jo være rett og slett min dårlige collective management( eller eier vel egentlig ingen) blir nok et opphold i flygingen nå på et par måneder, skal tilbake til studier:-/, men kan hende jeg får filmet det hvis jeg drar ut å flyr imorra, så kan jeg vise dere hvordan det er. ville bare forhøre meg, slik at jeg ikke har noe som er helt galt et eller annet sted på heliet, og fortsetter å fly med det!

    takk for alle inspill
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #17
      Kan være en idè å skjekke at svashplaten er level om du ikke har gjort det gjennom hele registeret, det var ikke min og opplevde små nykk i raske pitchendringer mellom positiv og negativ.

      Comment


      • #18
        det har jeg ikke gjort. tok den bare på øyemål, og brukte 2 trim klikk forover og 2 til høyre for å få den til å hoovre stabilt. blir nok bestilt en swash levler, så jeg kan få sjekket det i full pos og full neg utslag
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment

        Working...
        X