Announcement

Collapse
No announcement yet.

BeastX VS Vbar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeastX VS Vbar?

    Jeg går så smått med planer om å konvertere til FBL på 700'en min i løpet av vinteren.. Og i utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for Mikados's Vbar, men i det siste har jeg lest mye positivt om tyske BeastX.. Bl.a var det en som skrev at han var lei mye vibrasjonsproblematikk med Vbar, og byttet til BeastX.. I flg han var krafitg imponert over enkelt oppsett og ytelse.. Halen føltes omtrent som om han hadde en Spartan gyro på den, og vibrasjonsproblemene forsvant..

    Er det noen her som har erfaring med BeastX?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Hei jeg har begge mini vbar vel og beastx vel og merke. Jeg er mer fornøyd med vbaren men beastx er helt fantastisk den også. Hadde den i en raptor 90 det gikk ikke så bra på grunn av vibrasjoner. Satt den i min 700e og da kom den til liv. Jeg forelsket meg litt i v5 til mikado og foretrekker denne. Men beastx blir ikke solgt for og si det sånt. Er kjemmpe fornøyd til begge men det er litt bedre support men vbar føler nå jeg.
    FAST AND LOW!!!!

    Comment


    • #3
      Originally posted by MAIZOR View Post
      Hei jeg har begge mini vbar vel og beastx vel og merke. Jeg er mer fornøyd med vbaren men beastx er helt fantastisk den også. Hadde den i en raptor 90 det gikk ikke så bra på grunn av vibrasjoner. Satt den i min 700e og da kom den til liv. Jeg forelsket meg litt i v5 til mikado og foretrekker denne. Men beastx blir ikke solgt for og si det sånt. Er kjemmpe fornøyd til begge men det er litt bedre support men vbar føler nå jeg.
      Føles de forskjellig? Og er det noen kjente bugs med BeastX?

      Det er vel noen kroner å spare på å gå for BeastX?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Begge enheter er ganske uproblematiske, jeg er kanskje sær men jeg syns mikadoen er enklere å sette opp ihvertfall initial setup. Men på en nitro er beastxen å foretrekke til den nye v5 hardwaren kommer til nitro maskiner. Uansett vil du bli fornøyd med beastxen, jeg satte akkurat opp en 500 og hans Christian brukern på sin 3dplus som forøvrig er nitro og han er meget fornøyd.
        Klaus Myrseth
        Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

        Team Manager - Team Compass Scandinavia

        Comment


        • #5
          hallo folkens: har tenkt å sette sammen en trex 600n med fbl oppsett,savner 600 mye,

          har tenkt litt på denne beastx,har sett en setupfilm av denne boksen og den ser jo ganske grei ut å sette opp

          kan den kjøpes i norge??
          kan den fåes med bare satelitt tilkobling slik at en ikke trenger motaker??
          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
          TREX 600N FBL 3G align.
          jr11x:--))

          http://sokndal-modellfly.com/

          Comment


          • #6
            Ikke satelitt støtte på beastxen nå de har planlagt utvidelse for en satelitt snart og har skjønt at de må lage dobbel satelitt støtte i fremtiden så det kommer nok like etter. Vbar blueline tar to sattelitter og den store slepper straks. Du får ta en rask titt på 威斯尼斯人(wns2233m-VNSVIP认证)官网-Best App Store for å se bilde av nyvbaren som slepper i disse tider (to til meg takk) fikk litt tuning hjelp i helga så fikk enda mere følelse for vbaren og jeg blir bare mere og mere forelska i den og hvordan den flyver. Er nok det nærmeste jeg kommer til kontanheten flybaren min har hatt tidligere av hva jeg har prøvd. Beastxen er flott den og for all del men den nye blue linen tåler mye mere vibrasjoner enn den gamle vbaren så jeg ranker nok vbaren over beastxen selv om beasten gjør jobben godt nok
            Klaus Myrseth
            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

            Team Manager - Team Compass Scandinavia

            Comment


            • #7
              Originally posted by klaus View Post
              Ikke satelitt støtte på beastxen nå de har planlagt utvidelse for en satelitt snart og har skjønt at de må lage dobbel satelitt støtte i fremtiden så det kommer nok like etter. Vbar blueline tar to sattelitter og den store slepper straks. Du får ta en rask titt på 威斯尼斯人(wns2233m-VNSVIP认证)官网-Best App Store for å se bilde av nyvbaren som slepper i disse tider (to til meg takk) fikk litt tuning hjelp i helga så fikk enda mere følelse for vbaren og jeg blir bare mere og mere forelska i den og hvordan den flyver. Er nok det nærmeste jeg kommer til kontanheten flybaren min har hatt tidligere av hva jeg har prøvd. Beastxen er flott den og for all del men den nye blue linen tåler mye mere vibrasjoner enn den gamle vbaren så jeg ranker nok vbaren over beastxen selv om beasten gjør jobben godt nok
              ok skal ta en titt på denne bluelinen jeg,
              har foresten handlet meg en 11x nå :--))

              er denne nye blulinen for nitro også?
              Last edited by kjella; 19-09-10, 12:19.
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment


              • #8
                Grattis! Jeg får min mandag eller tirsdag ferdig i tollen nå

                Den store med ekstern sensor er til alt mens minivbaren er bare til elektro. Er ikke sikker på hva den nye vbaren inneholder men noen snakker om gov blant annet gleder meg til å smekke den på 3dplusen hehe.
                Klaus Myrseth
                Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                Team Manager - Team Compass Scandinavia

                Comment


                • #9
                  Jeg har brukt BeastX en god stund nå og jeg er veldig fornøyd med enheten. Den er lett å sette opp og den flyr naturlig og uten rare tendenser, som jeg synes er viktig. Personlig har jeg ikke gjort annet enn å teste vbar noen få ganger, så jeg kan ikke gi deg en direkte sammenligning. Jeg føler meg helt komfortabel med å ta alt fra komplekse piro-manøvre til hard smack med Beastx og jeg vet at det kommer software som gjør det mulig å konfigurere systemet fra pc om kort tid. ( En gang i oktober. ) Uansett hva du velger, så får du et system som fungerer bra!
                  Hans Christian Thjømøe





                  Comment


                  • #10
                    ok , takk for svaret
                    jeg synes ikke det er noe + når det gjelder å kunne tune dette på pcŽen, liker ikke å ha med meg slikt stripen,mye dill,da vill jeg heller fly,liker best når det følger med display til å fin innstille dingsen
                    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                    TREX 600N FBL 3G align.
                    jr11x:--))

                    http://sokndal-modellfly.com/

                    Comment


                    • #11
                      Skulle ønske at noen lagde en iphone app for FBL justeringer og som display for settinger. Det hadde vært enkelt og stilig.
                      PS! Er det noen som kjenner til noen bra sjapper som selger mini vbar blue til fornuftige priser?
                      Lars Gunnar Tiben
                      td - airbrush, design & hobby
                      ----------------------------------------------
                      Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

                      Comment


                      • #12
                        Let og man finner..
                        http://rc.runryder.com/helicopter/t603294p1/

                        Ser ut til at det er Apple som er bremsen for kommunikasjon over bluetooth til vbar enhet. Strander på bla Auth og sikkerhet. Så vi får håpe at Apple tar til fornuft og lemper litt på restriksjoner etterhvert...
                        Lars Gunnar Tiben
                        td - airbrush, design & hobby
                        ----------------------------------------------
                        Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

                        Comment


                        • #13
                          Let og man finner..
                          http://rc.runryder.com/helicopter/t603294p1/

                          Ser ut til at det er Apple som er bremsen for kommunikasjon over bluetooth til vbar enhet. Strander på bla Auth og sikkerhet. Så vi får håpe at Apple tar til fornuft og lemper litt på restriksjoner etterhvert...
                          Lars Gunnar Tiben
                          td - airbrush, design & hobby
                          ----------------------------------------------
                          Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

                          Comment


                          • #14
                            halo igjen jeg har god tro på beastx fbl systemet,har lest mye bra om denne dingsen!!
                            noen som vet hvor en kan få kjøpt denne ,vet freakware har den ,men de har ikke inne nå,selges den i norge eller??
                            TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                            TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                            TREX 600N FBL 3G align.
                            jr11x:--))

                            http://sokndal-modellfly.com/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kjella View Post
                              halo igjen jeg har god tro på beastx fbl systemet,har lest mye bra om denne dingsen!!
                              noen som vet hvor en kan få kjøpt denne ,vet freakware har den ,men de har ikke inne nå,selges den i norge eller??
                              Jeg satte en i en trex 450 forrige helg. Rett i lufta å flyr nydelig. Jeg bestillte fra freakware. Gikk ca 2,5 uke før jeg fikk den, men en av ukene var tollen sin feil..... ca 500 kr med posten sitt gebyr. Jeg bestillte med billigeste frakt måte. Lykke til!

                              Sent from my HTC Hero using Tapatalk
                              Rolan Skartun

                              Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

                              Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

                              http://www.sognmodellfly.com

                              Comment

                              Working...
                              X