Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bergen 44 Magnum turbin - byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bergen 44 Magnum turbin - byggetråd

    Da er jeg igang med et nytt prosjekt. Denne gangen er det et helikopter fra Bergen RC som heter 44 Magnum. Helikopteret er en 90-size med turbin.

    Byggetråd finnes på Jets of Norways forum: http://jetsofnorway.no/forum/viewtopic.php?f=8&t=369

  • #2
    Tøft! Artig å lese litt uvanlige byggeblogger

    Et spm: Hva er gevinsten med turbin, bortsett fra det er helt rått?

    Comment


    • #3
      Hei
      For å være helt ærlig - nei, det er ingen fordeler. Faktisk er det nesten bare ulemper; høyere vekt, mer komplisert, varmeutvikling. Noen fordeler er det jo også - for fuelen er billig Vibrasjoner fra motor og drivverk finnes heller ikke, men det har man jo heller ikke i en elektromodell. Men det er likevel noe som gjør dette spesielt - både lyd og lukt, og jeg kan love deg at når du først har flydd en turbinmodell så er du hekta!!!

      Comment


      • #4
        Fett!!

        Jeg har aldri fløyet turbin-heli selv, men jeg har sett det i lufta én gang. Det var vel til og med hr. Helihover som fløy, hvis jeg ikke tar feil

        Jeg må bare si meg enig i at lyd og lukt fra et turbin-heli er noe HELT spesielt. For ikke å snakke om stikkflammen som slo ut av eksosrøret (?) da turbinen startet.

        Vi vanlige dødelige med elektro- og nitroheli bare stod langs stripa med våte blikk...
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment

        Working...
        X