Announcement

Collapse
No announcement yet.

600efl eller 55v2 3gx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 600efl eller 55v2 3gx

    Hei,

    Jeg planlegger å kjøpe nytt helikopter. Hvilket helikopter vil være best å satse på? Noen som har erfaring med begge?

    600EFL For

    Brutal kraft
    Stor og stabil
    Vakkert
    Ryddig layout i chassis

    600EFL Mot

    2*6s batterioppsett veldig dyrt
    Plasskrevende
    Castle Cremations regulator med ventetid på ny regulator


    550v2 For

    Kul design
    Kompakt
    6s batterioppsett langt mer økonomisk enn 600EFL
    Mindre støy, mer frihet hvor man kan trene på hovring
    "Trygg" regulator følger med

    550v2 mot

    Noe mindre kraft enn 600EFL
    Mindre størrelse / mindre stabilitet
    Mer plunder under byggeprosess (Demontere rotorhode for å smøre opp etc)

  • #2
    ....eller en Compass Atom 6HV? Da er alt stort, stillere og tryggere

    Comment


    • #3
      Er det egentlig så stor forskjell i størrelse på disse da? Både en 550 og 600 trenger god plass, vil jeg mene.

      Nå har jeg minimal flytid på min 600efl og er heller ingen erfaren pilot og kan defor ikke si så mye fornuftig om egenskaper i lufta, men det jeg kan si er at det er relativt trangt i batterikassa - og at den bruker 2xrelativt dyre batterier. Men det gjør jo alle helier på denne størrelsen. Og canopien er tøff, men det er et slit å få den på..

      Batteriene kan dog brukes på en 500-maskin, hvilket jeg har tatt konsekvensene av - og har en perfefekt match der!

      Å velge 550 for å evt dele batterier med en 700 er vel heller ingen dårlig ide, spør du meg.

      Ellers er 600-maskinen en fryd for øyet og øret, den er rett og slett tøff! Jeg valgte nettopp denne for å ha noe å "vokse" i - det er nok power her til å kunne vrenge skinnet av pølsa både to og tre ganger, hvis det er det man vil (og er dyktig nok til). Samtidig forekommer maskina meg å være såpass stor at den er lett synlig og veldig stabil - ergo en god fortsettelse etter å ha flydd 450.
      Last edited by kristianwest; 15-09-11, 15:44.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Originally posted by kristianwest View Post
        Ellers er maskinen en fryd for øyet og øret, den er rett og slett tøff! Jeg valgte nettopp denne for å ha noe å "vokse" i - det er nok power her til å kunne vrenge skinnet av pølsa både to og tre ganger, hvis det er det man vil (og er dyktig nok til). Samtidig forekommer maskina meg å være såpass stor at den er lett synlig og veldig stabil - ergo en god fortsettelse etter å ha flydd 450.
        Gjelder dette 550 eller 600?

        Comment


        • #5
          Det gjelder 600. Jeg har en 500 og 600 - god kombinasjon!
          Har aldri flydd 550, men ser at denne blir anbefalt over alt. At du får en nesten 600-size på 6s oppsett tror jeg er avgjørende for mange.
          Last edited by kristianwest; 15-09-11, 15:42.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            600 støyer mindre en 550, den er faktisk utrolig stillegående pga skråskårne drev. Kun lyden av rotorblader, og den merker du knapt dersom du kun hovrer. Jeg elsker min 600ELF Pro, er veldig fornøyd. Men, dersom du er på hovrestadiet hadde jeg vurdert en 550 da det blir endel greier med batteri. Dersom du er godt inni 3D verden, og alt har tilgang til godt ladeutstyr tror jeg nok jeg hadde lagt meg på 600EFL.

            Comment


            • #7
              Det er vel grenser for hvor lenge man hovrer. Det tenkte i alle fall jeg, og kjøpte 600.
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                Jeg har 550 og 700 og det er jeg som filmer en 600 her.
                600 er faktisk en del større, men den er mye dyrere å fikse også.
                Jeg ville uten tvil sagt 550. 600 er ikke laget for å hovre

                Comment


                • #9
                  Tja, 550 er vel like lite laget for hovring som 600. Man må fly og ha det moro ut fra det nivået man er på, uansett maskin.
                  Dessuten bruker 550 mange av de samme delene som 600, slik at krasjkost faktisk blir ganske lik.
                  Den store fordelen med 550 vil jeg si er batteriene. Det er åpenbart en fordel at heliet kjører på 6s. Fordelen til 600 er at det er litt større, og at det dermed kan "vare" lenger i den forstand at man kan ha stor glede av det i lang tid uten å føle at man må oppgradere.
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    600EFL Pro bestilt!

                    Nå har jeg bestilt kjerra fra Experience RC. Det ble en 600EFL med 4stk ThunderPower 6s 3300mah 65c batterier.

                    Comment


                    • #11
                      Hey! Gratulerer! Garantert mye moro Burde spurt for lenge siden; har du flydd mye før? Og hva har du flydd/flyr du nå?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        Det er vel grenser for hvor lenge man hovrer. Det tenkte i alle fall jeg, og kjøpte 600.
                        Enig .. bortsett fra at jeg gikk "all the way" og kjøpte en Trex700N. Jeg gikk fra en bittelien Trex250 til Trex700N i en jafs.
                        Lyd, krefter og visuelt footprint... perfekt.
                        Ikke angret..
                        TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                        Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                        GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                        Realflight G45 simulator
                        Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har erfaring med fly fra tidligere. I tillegg øver jeg mye i Phoenix RC. Jeg regner med at jeg setter opp helikopteret snilt i begynnelsen, og tar fram rockering, et par kjepper og gaffateip.

                          Jeg får be McGyver hjelpe meg med gaffa-magi dersom jeg kræsjer.

                          Comment


                          • #14
                            Et 550 heli kan bli vel så brutalt som en 600 maskin og enda til en billigere penge en en fullsize 600.
                            Årsaken er lettere ramme, kortere haleboom og litt kortere blar som gjør heliet litt lettere.
                            Tenk deg nå et 12S oppsett med 2x6S 2650mAh 30C pakker.
                            Billig og skikkelig kradtfult i en 550 maskin.

                            Det er slik jeg har satt opp Logo 500 3D maskina mi og det er kun såvidt headspeed faller når jeg belaster rotordisken det jeg klarer.
                            Har tilogmed satt ned headspeed litt for å få roet ned heliet.
                            Det er utrolig hvor vilt heliet blir når headspeed ikke faller under manøvre.
                            Og et sett batterier koster ikke mere en 68$ fra hobbyking så dyrt blir det heller ikke.
                            Trex 450 blandingsrase 4S
                            Logo 500
                            Blade mCPX

                            Comment


                            • #15
                              Det er sånt man kan gjøre når man får flyginga under huden og har fått dreisen på mekkinga - man kan ikke gjøre alt eller bli filink til alt samtidig. 600-maskina kommer garantert til å bli moro, tror du ikke perpyro?
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment

                              Working...
                              X