Announcement

Collapse
No announcement yet.

3in1 erstattet med "separert"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3in1 erstattet med "separert"?

    Hei

    Er det noen som har byttet ut 3in1 (eller 4in1) med separerte deler? Jeg har en ESky Honey Bee med fast pitch som jeg lurte på om jeg skulle byttet ut med en HH gyro samt litt bedre kvalitetsdeler som jeg eventuelt kan flytte over i et 3D elektroheli (zoom400 eller honeybee2 3D).

    Helihobby forklarer dette ganske greit, tenkte å bruke følgende deler:

    Gyro:
    - Futaba GY-401 Heading Hold, $135
    ESC til halen:
    - JMP HF-100 256 High Frequency Tail Controller, $70
    - eller GWS ICS-50, $18.50
    - eller High Frequency Tail Motor Controller, $42.75
    ESC til hovedmotor:
    - GWS ICS-100, $18.50
    Mottaker:
    - GWS 6 Channel Receiver, $27.50

    Har lyst å skrape JMP ESC'en til halen da denne koster noe helt for j* men en bør vel ha kvaliteten oppe for å utnytte gyroen?

    Ellers tenkte jeg å bruke originaldelene (servoene og motor foreløpelig). Dette kommer på $251 (JMP), eller $199.5 (GWS) eller $223.75 hvor jeg kan bruke GWS mottakeren og Futuba gyroen videre i neste heli, muligens de andre hvis jeg velger honeybee2. Tenkte i første omgang å bruke dette på 4 kanals kontrolleren som fulgte med ESKY HoneyBee'en.


    Ser dere noe feil i dette oppsettet (tegning nedenfor)? Noe jeg bør tenke på? Ettersom denne gyroen har HH så trenger jeg ikke REVO mix, er ikke helt inne i begrepene med REVO mix, det er vel forholdet mellom hovedrotor og halerotor slik at gyroen vet forholdet?


    Så, hvorfor sette inn deler som nesten er dyrere enn selve heli'n? mmm... vel, er jo kult å se hvordan den vil oppføre seg etter dette samt at jeg kan flytte dette over til mitt neste helikopter.
    Attached Files

  • #2
    jeg har honey bee 2 jeg. den er kjempe messig den, men den krever en 6 kanals mottaker da. Eneste jeg har oppgradet med er glass fiber hoved blader fra MS hornet cp. den flyr allt du måtte ønske rett ut av boksen den.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Det er greit nok men synes gyro'en i 3in1 kortet er noe dårlig, og spesielt når den tuller veldig etter en stund. Ville også vært artig med HH.

      Comment


      • #4
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          det er jo uten mottaker i honey bee 2 da. virker helt greit den her. flyr aerobatic så det suser ihvertfall. inverted hover og flips er ikke noe problem. tic toc så ramler den endel men, pyttsann. har du ikke stikke på radioen til å styre halen med da??? :P he he. hh er morro det, jweg er enig der, men ikke noe myst på en modell med hekk rotor motor på. jeg tror ikke du vil greie å få det helt støtt der uansett. men prøv så kanskje fler vil bygge om, kanskje jeg og. he he
          Attached Files
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment

          Working...
          X