Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 130 X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    130x er hit miss miss miss miss miss.... skal sette meg ned og feilsøke mine2 i dag også, kjøpt en haug "upgrades". Mitt fungerte UTMERKET første flightene, så røyk A gir fordi det gikk mot servo, etter det var det aldri seg selv.

    Comment


    • #92
      Tatt av hoved å haleblader nå, merker ikke noe spesielt vibrasjon... Men jeg ser at det er litt slakke sideveis i hovedakslingen... Kan bevege den halv millimeter cirka ved å kjenne på drevet....

      Comment


      • #93
        Blade 130 X

        Jeg kjøpte meg en Mcpx og en 130 X og det har vært masse problemer med 130X ( og null med Mcpx )
        Først måtte elektronikk brettet byttes, det var håpløst og få orden på den.
        Neste problem var vibrasjoner i halen, delene hadde en enormt dårlig presisjon bak i halen.
        Helikopteret måtte fort i luften med heftig kurve, hvis ikke så ble starten en fiasko.
        Jeg prøvde masse forskjellig balansering og det hjalp en del.
        helikopteret fløy egentlig veldig bra når det først fungerte.
        Etter noen turer fikk jeg også voldsomme vibrasjoner når den ble kjørt litt heftig i svingene og faktisk rett frem.
        Jeg monterte på disse tykkere plast foringen som er til canopy mot swashplate og det løste utrolig nok problemet.
        Halen kunne fortsatt kaste litt på seg så jeg byttet ut ALT bak.
        Presisjonen var veldig mye bedre på reserve delene, jeg tror kvaliteten på disse maskinene er elendig.
        Halen var fortsatt ikke 100 % så det endte med at jeg renset hale servoen.
        Jeg har kanskje totalt 40 turer på den og den trengte virkelig en rens. ( du finner ut hvordan på YouTube)
        Nå fungerer den utmerket, jeg tror en uerfaren kan få store problemer med 130X dessverre.
        Egentlig synd for den er bra når den fungerer som den skal.

        Comment


        • #94
          Blade 130 X

          Enig. Veldig bra når den fungerer, men slitsomt å fikse og finne deler med god presisjon.

          Comment


          • #95
            Hmmm. Har veldig lyst paa en 130 X etter at jeg saa en her i Thailand. Den virket utrolig bra og jeg ble imponert over hva den taklet. Sjekk videolinken. Er litt mer betenkt naa som jeg leser om alle problemene men har fortsatt lyst paa en til indoorflyging i vinter.



            Mvh

            Spiff
            TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

            Spektrum DX18

            Youtube:
            http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

            Comment


            • #96
              Blade 130 X

              Hvis du er erfaren helipilot skal det ikke være så vanskelig å få den til. Min flyr tilnærmet slik den du har filmet, så jeg har storkost meg med min inne i vinter.

              Comment


              • #97
                Etter flere batteripakker med 450x idag så klarte jeg ikke å la være å prøve 130x igjen, jada, samme wobbling som før, halen slo hit å dit å så ut som noe man hadde kjøpt fra hobbyking....

                Så tenkte jeg å bare prøve å justere gain på hovedkortet, justerte ned alt ett par hakk, joda, det hjalp! Så justerte jeg ned halen 5 hakk fra nullstilling, heliet flyr sånn cirka som en drøm nå

                Eneste er at halen kan begynne og slå i FFF av og til, hva som gjør dette vet jeg ikke?? Gode forslag?

                Også har den mye mindre pitch normal enn den har i inverted, selv om den har null pitch når stikka står i midten... Har justert på 150% på travel adjustment på positiv pitch nå, så når batteri er ladet så blir det ut å teste om det hjalp

                Comment

                Working...
                X