Announcement

Collapse
No announcement yet.

Main shaft upper bearing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Main shaft upper bearing

    Hei

    Ifm at jeg skulle bytte autorotation drevet til 600 EFL PRO, oppdaget jeg at øvre main shaft bearing lugger ganske mye.. Skal bestille opp nye, men spørsmålet er hvilke fabrikat? Intuisjonen min sier at jeg burde holde meg vekk fra Aligns egne lager.. Vurderer å oppgradere til KDE main shaft bearing blocks..
    Om jeg skulle kjøpt reservelagre til hele helikopteret, hvilke burde jeg da gå for?
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Lugging i lager? Da kræsjer du for sjelden

    Personlig hadde jeg satt inn standard Align-lagere.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      rcbearings.com og rcbearings.co.uk har mye rart liggende om en trenger forbrukslager
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Lugging i lager? Da kræsjer du for sjelden
        Har bare flydd modellen en 20-30 turer, skulle tro at main shaft lageret holdt lenger enn det..

        Men men, endte opp med at jeg bestillte KDE Main shaft bearing block da designet med ekstra thrustlagre tiltalte meg. Syns det er rart at ikke Align har thrustlagre i sitt design, da main shaft bearing blockene må ta opp krefter i alle retninger ikke bare radial..

        Grumpy: så veldig bra ut de lagrene der, takk for link..

        En annen ting jeg lurer på er hvilken type grease dere bruker på thrust bearingene på hoved og halerotorene? Jeg spør fordi greasen jeg bruker forsvinner med sentrifugalkraften etter er par turer. Har prøvd den greasen som følger med Aligns Kit, og Triflow Clear Synthetic Grease.
        Er det ikke meningen at greasen skal bli i lagrene?
        Tormod
        _________________
        SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

        Comment

        Working...
        X