Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor G4 E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    email scorpion, evnt innov8tive designs, du trenger den som hører til gaui x7

    http://www.scorpionsystem.com/files/..._dimension.pdf sjekk mål her om det funker.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Ullteppet View Post
      Sliter litt med å få satt opp esc'n ( mezon 130 m/bec ) og 2 ting lager litt krøll for meg...
      1. Når jeg setter power på esc' og kobler til Profiboxen til esc med "rød" plugg for å legge inn verdier går det ca 10 sekunder og så stenger profibox av???? hva har jeg ikke skjønt her?
      2. når jeg forsøker å sette max min rpm klarer jeg ikke å sette den lavere enn 10 000 rpm. den farten er lit drøy syns jeg

      Motor jeg bruker er Align 750MX 450kv, har satt motor pole til 10
      i anvisningen til Align står det Magnetic pole 10 og stators 12. regner med at det er magnetic pole som skal inn under motor pole.
      timing = 15°
      Gear ratio= 1:10,1 ( 111 tenner på hoved drevet og 11 tenner på pinjong.)
      Noen som kan hjelpe meg med dette?
      1. Er JetiBoxen fullt oppladet? Kommer du inn i ESC-menyen?

      2. Du må sette "min rpm" først. Du får ikke satt max rpm lavere enn det "min rpm" er.

      Du bruker magnetic pole count (10) ja. Ellers har det fungert bra med auto timing på min Align 800MX.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #33
        Jah!, selvfølgelig!, går det ikke å sette max rpm under min rpm.
        At jeg ikke tenkte på det. Satte min rpm til 1550 og max rpm 2000 ingen problem.
        Timing auto
        Pole count 10
        Constant rpm
        Spin up time 20
        Auto rot. On
        Auto rotation spin up 1,5
        Lipo cell 12 (her målte esc'n 5cellers i stedet for 6celler på auto. Mulig pga litt lite strøm på batteriet)
        Gear ratio1:10,1.

        Setter man flat throtel curve for å få constant rpm? Fx 0-60% mellom punk 0-2 og 60-60% mellom punk 2og 5 på stikka?

        Når dt gjelder jeti boxen satte jeg auto power off til av. Det tror jeg fikset problemet med at den slår seg av under bruk.


        Tnx jotto
        T-rex ccpm (den gule) (solgt)
        Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
        Raptor 90se (solgt)
        Extra 300 . (kontainer mat)
        Mini funtana ( Peis varme )
        Protech Cessna 182

        Comment


        • #34
          Originally posted by Ullteppet View Post
          Setter man flat throtel curve for å få constant rpm? Fx 0-60% mellom punk 0-2 og 60-60% mellom punk 2og 5 på stikka?
          Ja, men sett flat kurve over hele linja, f.eks. 60% på idle up 1 og 100% på idle up 2.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #35
            Måtte lage et distanse stykke for å få align motoren til å passe.
            Lenge siden jeg mekka med CNC'n og etter noen tips om feeds n speeds fra noen pro's testet jeg mill trough med 3mm fres.
            Var dønn sikker på at bitsen skulle knekke, men det gikk så spon spruten sto. kuttet sikkert ned frese tiden fra 15 minutter til litt over 5 minutter. Her måtte det litt video til
            T-rex ccpm (den gule) (solgt)
            Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
            Raptor 90se (solgt)
            Extra 300 . (kontainer mat)
            Mini funtana ( Peis varme )
            Protech Cessna 182

            Comment


            • #36
              tøft! når er du i lufta?

              Comment


              • #37
                Er i lufta allerede Sliter litt med å få gy611 til å fungere skikkelig. overfølsom på stopp og sløv på hh.
                Tenkte jeg skal sette opp det mekaniske en gang til og få den til å holde i rate mode først. Så får jeg se om det blir orden på hh mode etterpå.
                Ellers så er jeg litt skuffet over align sine 615 servoer..... ikke sælige smoothe i bevegelsene og slakken i tannhjulene er enorme.
                Jeg kan flytte de fremste armene til swashen 2-3mm når servoen står i senter. er det normalt?
                Ser også at swashen pitcher ved aileron eller elveator bevegelser. nå har ikke den gamle JR'n min 135° mix og jeg må ta til takke med 140°. tror det er det som gjør dette. Må vel joine Jeti klubben jeg også
                T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                Raptor 90se (solgt)
                Extra 300 . (kontainer mat)
                Mini funtana ( Peis varme )
                Protech Cessna 182

                Comment


                • #38
                  mine ds610 og 615 har ikke så mye slop, så absolutt ikke normalt.

                  har noe ymse halegyro liggende om du vil teste

                  Comment


                  • #39
                    Aske-/grovsuger | Clas Ohlson

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Hehe. Skjønner.... har du forslag til servoer? E-fligt eller noe som er bedre enn align?
                      T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                      Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                      Raptor 90se (solgt)
                      Extra 300 . (kontainer mat)
                      Mini funtana ( Peis varme )
                      Protech Cessna 182

                      Comment


                      • #41
                        For min del er jeg godt fornøyd med servoking, og mks hbl 980
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment

                        Working...
                        X