Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apm 2.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apm 2.5

    Har bestilt meg en Apm 2.5, og hvis den er like bra som det sies så kunne det kanskje vært artig og prøve å lage noe slikt som dette og montere den i etterhvert?
    250cc bensinmotor og over tre meter diameter blir nok litt stort, men kanskje 2,5m? -og med sprøyteutstyr såklart... -Det kunne bli et artig prosjekt
    Terje

  • #2
    Hvorfor stoppe der? Kjøp en full size med utgåtte papirer, eller en av disse livsfarlige selvbyggerhelikoptrene. Det er modellfly så lenge du opererer det som modellfly.

    Comment


    • #3
      Originally posted by LaSt View Post
      Hvorfor stoppe der? Kjøp en full size med utgåtte papirer, eller en av disse livsfarlige selvbyggerhelikoptrene. Det er modellfly så lenge du opererer det som modellfly.
      Hehe, ja det hadde kanskje vært noe å prøve. Men nei, må nok lage selv hvis det blir noe av. Får prøve meg litt med apm i multicopter først, så over i en stor Vario hvis det funker bra. Og så får vi se hva som skjer deretter.
      Lagde et helikopter på 1,8m rotodiameter for en tid siden, og det fløy veldig fint men var elektro. I den størrelsen jeg har lyst til hvis det blir noe selvbygg nå tror jeg det må bli to-sylindret bensin...
      Terje

      Comment


      • #4
        Var ikke sikker på hvor seriøs du var seint på en fredagskveld.. Slike prosjekter har jeg veldig sans for. En tosylindret firetakter vil bli veldig tøft. Og å skalere opp en velfungerende mekanikk bør vel la seg gjøre?

        Comment


        • #5
          Originally posted by LaSt View Post
          Var ikke sikker på hvor seriøs du var seint på en fredagskveld.. Slike prosjekter har jeg veldig sans for. En tosylindret firetakter vil bli veldig tøft. Og å skalere opp en velfungerende mekanikk bør vel la seg gjøre?
          Hvis jeg tar tak i et sånt prosjekt vil jeg nok nøye meg med å konstruere og lage selve helikopteret og evt tilbehør selv etter eget hode mens swashplate og rotorhode nok ville komme fra noe eksisterende som f.eks Vario XLV eller større. Vet det er noen i Tyskland hvis jeg ikke husker feil som lager ganske store heli i strl kalt "liten", "medium" og "stor" der liten omtrent tilsvarer min nåværende Vario på 1,78m. -Kommer bare ikke på hva de het og finner dem ikke igjen. Men vil anta at de også har noen hoder som kunne passe til noe slikt.
          En annen utfordring ville vært og finne passende motor, den bør nok ikke være mindre enn 150cc og vannkjølt ville ikke vært aktuelt siden lav tomvekt er et viktig nøkkelord hvis det skal kunne ta nok nyttelast til å være moro...
          Terje

          Comment

          Working...
          X