Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Blade MCPX BL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med Blade MCPX BL

    Hei, gikk nylig til anskaffelse av et mcpx bl og en DX6i. Men har et problem med at halen svinger fra side til side, resten av heliet flyr dønn stabilt mens dette pågår. Skal prøve å få opp en film i løpet av kvelden.

    Noen som vet hva problemet kan vere?

  • #2
    Hei, jeg vil tro at du må justere gain'en på halen. Dette har jeg skamløst stjålet fra en annen side:

    Hi Guys,
    The gyro gain is adjustable for the tail.
    It uses channel 5 (gear channel)
    For DX7s, DX8, and DX18 radios
    Gyro menu off = 0% gain on channel 5. This is the stock gain and the helicopter will fly just fine here.
    Gyro menu on
    0% = stock gain.
    Increasing the number will increase the gyro gain. Range: 0% to 100%
    Decreasing the number decreases the gain. Range: -100% to 0%

    For DX6i and DX7/SE radios
    The neutral gain point changes from 0% to 50%
    Gyro menu off = 50% gain on channel 5. This is the stock gain and the helicopter will fly just fine here.
    Gyro menu on
    50% = stock gain.
    Increasing the number will increase the gyro gain. Range: 50% to 100%
    Decreasing the number decreases the gain. Range: 0% to 50%



    Hvis du googler MCPX og tail gain eller lignende finner du masse info. Håper det hjelper.
    TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

    Spektrum DX18

    Youtube:
    http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

    Comment


    • #3
      Hvor mye svinger den som du sier. Litt logring vil du ha uansett. Flyr som bare det og bryr meg ikke om logringen. Men skjønner hvis det er mye. Da er det
      Ikke noe kult.
      Har ikke testet det Spiff sier, men dette skal jeg teste også. kanskje halen blir enda bedre.

      Comment


      • #4
        Min egen modell logrer litt i normal mode hvis jeg har sterk vind inn fra siden, men i idelup blir den helt stabil...

        Syndes dette helikopteret er velig stabilt i forhold til SR120... Så FBL systemet er virkelig gull vært i slike modeller...
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #5
          Enig. Veldig stabil og fint heli. Min er samme som din. Får noen ganger litt logring hvis jeg gjør noen brå øvelser som avsluttes med bråstopper. Da hender det at den logrer men det avtar med en gang.

          Comment

          Working...
          X