Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halen "napper" når jeg drar høy collective?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Halen "napper" når jeg drar høy collective?

    Fikk endelig skrudd sammen rex 550, prøvd et par turer nå og stusser på at halen roterer litt om jeg vil ha heli raskt oppover, hva er feil? Alt er skrudd og dobbeltsjekka...

  • #2
    Haaaaaar du justert gain!?

    Comment


    • #3
      Hva er gain?

      Comment


      • #4
        Har du lest manualen på gyroen din? Det pleier å hjelpe. Du må justere gain på halen for å få den til å holde skikkelig.

        Comment


        • #5
          Jeg tipper at du drar rudder når du øker pitch, særlig hvis du napper opp pitchstikka.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Kva veg går halen (sett bakfrå)? Høgre eller venstre? Om den går til høgre (og nasa til venstre) er følsomheten på halen (gain) sikkert for lav. Om den går til venstre, bør du sjekke om du tilfeldigvis (og ubevisst) gir litt rudder når du pitchar opp.
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

            ------
            Constantly fighting gravity

            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              vbar, går til høyre, skal tesdte gain i morgen, bare finne ut hvor jeg justerer

              Comment


              • #8
                Tail rotor gain

                Comment


                • #9
                  Får ikke rikka på tail gain på vbar programet, men fikk testa den litt mer ute idag, virler som den står å sloss med seg selv for å holde hale stille(vbar'n) på medium throttle, men på full throttle står den rolig helt til jeg vipper opp collective..

                  Comment


                  • #10
                    Ville prøvd å senke gain`en eller justere th.curve rundt "medium throttle"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lars Odland View Post
                      Ville prøvd å senke gain`en eller justere th.curve rundt "medium throttle"
                      Her er det tydelig for lav gain. Når halen ikke holder på lavt turtall men bra på høyt får du høyere mekanisk gain pga økt turtall.

                      Du skal ha forskjellig gain på forskjellig flight mode.

                      Få hjelp av noen som kan det!

                      Ps! Du kan sette bank switxh til aux-gyro gain og justere gain på radioen din. Det er det letteste du kan gjøre.

                      Comment


                      • #12
                        Ser nå av post en at halen "svaier ut" Fikk bare med meg post ni at halen "slåss med seg selv" og tolket dette som klassisk pisking.

                        Comment


                        • #13
                          brukt hele kvelden på å finjustere alt av linker o.l for å få litt cleanere setup på vbar, fant også ut hvordan jeg justerer tail gain, tok den opp fra 70 til 80 og prøver igjen i morgen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Boye View Post
                            brukt hele kvelden på å finjustere alt av linker o.l for å få litt cleanere setup på vbar, fant også ut hvordan jeg justerer tail gain, tok den opp fra 70 til 80 og prøver igjen i morgen

                            Ligger en fin link tips link nederst her: ( Er dessverre noob på vbar men tror "precomp"
                            På min Trex 500 har alt fungert med "fabrikk instilling" Mini vbar

                            Har satt opp DualRate i radio (Futaba FG8 begrensning ved oppstart av Heli elevator
                            ned til 30% og 60% på Aileron)


                            (MFN) ModellflyNytt.no
                            HugeDomains.com
                            Last edited by Pistepirkko; 26-08-13, 08:31.

                            Comment

                            Working...
                            X