Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkelig "problem" på trex 450?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merkelig "problem" på trex 450?

    Før når jeg tok en piruett eller to, så snurret helikopteret perfekt i en akse rundt main shaft. Men nå så begynner helikopteret å bikke sidelengs med en gang jeg tar en piruett. Vanskelig å forklare. Hva kan dette ha seg? Ja jeg har kræsjet det i mellomtiden, og bygget det opp igjen. Men ser ikke noen åpenbare feil, og kommer ikke på så mye mer enn at det kunne vært halerotoren som var blitt montert skjevt, men når jeg sikter så godt jeg kan (ikke så lett) så ser den da virkelig bein ut. Noen tips? Kommer ikke på om det er noen spesiell vei jeg bruker å snurre, men helikopteret begynner hvertfall å bikke mot høyre..
    varta

  • #2
    Fbl? Er den også satt opp på nytt så kan den kompensere feil vei når du roterer.

    Har tyngdepunktet endret seg? Sjekk at det ikke er blitt feil (typisk om en monterer ny fin 'bling' på halen el.l)
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Nei er vanlig flybar. God gammeldags trex 450 se v2 i orginal tilstand
      Merket ikke like mye av dette når jeg fløy idag. Men ser at jeg har er rar skjelving i hele heliet når jeg hovrer. Vet ikke om jeg merker noe til dette når jeg flyr da.
      Oppdaget at bladene ikke er tracket korrekt lenger (de har overlevd en kræsj, men balansert på nytt)

      Litt flaut om det bare er vinden som har gjort det. Det gjenstår mer testing
      Det artge er at jeg driver å får til nose-in nå, og forsøker litt flyging med svinger osv.
      varta

      Comment


      • #4
        Har prøvd det samme med trex 500e FLybar , da måtte jeg lene balangseroret litt inn.
        Er litt mere stabilt med FBL

        Du får bare øve på nose in, så 180* i full fart så du får kontroll igjen.
        ( da blir det 10x lettere å hovre på hode ! )
        Last edited by Pistepirkko; 09-09-13, 12:50.

        Comment

        Working...
        X