Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 550 Pro Dfc. Headspeed,govenor,ikon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex 550 Pro Dfc. Headspeed,govenor,ikon.

    Heisann!

    Holder på og gjøre meg klar til lysere tider igjen, og vil da få fram litt futt i 550en Fikk flyd den 5 turer før det sikklige driteværet slo inn, og ikkje flyd siden. Men fra den gang husker eg hvor "lat" heliet var. Treig og fææææl.

    Har jo da i ettertid søkt mye rundt på headspeed og slikt, og da funnet ut at disse våkner til live ved 2500 HS, med 520 blader. Med govenoren i talon 90'en får eg kun ut 2300 rpm.
    Har liggenes en ikon til en t-rex 600 nitro, men siden 550en er førsteprioritert, vurdere eg og bytte ut beastx'en med ikon. Vil ikon gji meg muligheter til høyere headspeed? eller vil det være likt som med talon? Er jo ikkje komt ut noen pinions til denne enda, så får ikkje gearet den om. Og vil helst ha govenor en flatt kurve.

    Noen ideer?
    • T-rex 450L Dominator. BeastX
    • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
    • T-rex 600N. Ikon

  • #2
    Du kan prøve å regne på det Headspeed calculator MrMel link under

    fast-lad.co.uk

    Comment


    • #3
      Går ikon under samme govenor som vbar osv? Isåfall har eg 150 rpm og hente ut på ikon. og da ligger eg på 2450. Begyner og nærme seg da! Hva skal eg sette Motor peak efficiency til? Har denne motoren: 亞拓科技網路購物 -
      • T-rex 450L Dominator. BeastX
      • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
      • T-rex 600N. Ikon

      Comment


      • #4
        Er vel også nødt til og ha en sensor, og fant denne: RPM Sensor for Electric Heli & Ikon - HeliFreak

        Ser da ut som at med vanlig motoakker, er ikkje det muligt og bruke govenor... Fordi det er ikkje nok utganger. æsj!
        • T-rex 450L Dominator. BeastX
        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
        • T-rex 600N. Ikon

        Comment


        • #5
          leker lite med ikon gov sjelv detta bodde funka bra på 550 heli , på test bruker eg 120LV YGE og satt HS mina er
          N : 2100
          St1: 2400
          St2: 2600
          test er till min nesta projekt

          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #6
            Synd at man ikke får bruke govenoren om man har standar reciver da Må vel invistere i jr med X-bus. Hadde gjort seg og fått govenoren på ikon og fått opp headspeeden!
            • T-rex 450L Dominator. BeastX
            • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
            • T-rex 600N. Ikon

            Comment


            • #7
              hmm...dyr hobby hehe:P JR XG14 DMSS 14ch Radio med telemetri/X-Bus.

              Får vel prøve kurver først.
              • T-rex 450L Dominator. BeastX
              • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
              • T-rex 600N. Ikon

              Comment


              • #8
                Du får vel ikke noe mer turtall av den ene ESC'en kontra den andre. Grunnen til at CC gov "ikke tillater" høyere headspeed enn de andre er helst fordi de ber om et større arbeidsområde for å kunne opprettholde rpm i alle situasjoner. Du kan fint kjøre CC gov med "too high warning". Prøv det.

                Men selv så føler jeg at motorene blir tamme når man ligger helt i øvre turtallsområde. Det er nok en del dårligere moment i det området. Så om du ikke får drevet om, hva med å kjøpe en motor med lite grann høyere kv tall.

                Men uansett, pass på at du har optimale batterier. Blir håpløst å få noe bedre ytelse ut av denne hvis ikke.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Originally posted by arhennie View Post
                  Du får vel ikke noe mer turtall av den ene ESC'en kontra den andre. Grunnen til at CC gov "ikke tillater" høyere headspeed enn de andre er helst fordi de ber om et større arbeidsområde for å kunne opprettholde rpm i alle situasjoner. Du kan fint kjøre CC gov med "too high warning". Prøv det.

                  Men selv så føler jeg at motorene blir tamme når man ligger helt i øvre turtallsområde. Det er nok en del dårligere moment i det området. Så om du ikke får drevet om, hva med å kjøpe en motor med lite grann høyere kv tall.

                  Men uansett, pass på at du har optimale batterier. Blir håpløst å få noe bedre ytelse ut av denne hvis ikke.
                  Heisann!

                  Det eg håpte på var at ikon trengte et mindre arbeidsområde som da ville gjid høyere headspeed. Var vel planen helt til eg fant ut at det ikkje går an og bruke govenor med vanlig standar reciver, pga for få porter på ikon uniten. En mulighet er og skaffe meg X-bus systeme til jr, da kan den kobles til med kun en kabel Ifølge dem på helifreak, skal escen som følger med (talon 90) vær altfor svak for denne motoren, og er visst merkbar forsjel på effekten med en støre en.

                  Batteriene eg kjøre på er Gence ace 5000 mah, 45C.
                  • T-rex 450L Dominator. BeastX
                  • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                  • T-rex 600N. Ikon

                  Comment


                  • #10
                    Som tidligere nevnt behøver du ikke bry deg om at CC ESC behøver mer headroom. Gå inn i sw og se hvor høyt du kan sette den før du går fra warning til fault (eller hva de heter). Det er i allefall gratis å prøve. Jeg hadde i allefall ikke giddet bruke masse penger på å kanskje få ut marginalt mer ytelse, når den faktiske feilen antagelig ligger i feil giring i forhold til headspeeden du ønsker.

                    Om Talon 90 er for liten synes jeg er litt merkelig da. Da 550 var ny kom den med 70A,og det dugde da bra det. Så lenge en holdt seg til 520 blader i allefall. Jeg hadde en CC 100A på min riktignok, men det var for å få Governor (org 70A var Align) samt at jeg fløy med 550 blader.

                    Om du lurer på om 90A er for lite er det jo bare å lese av loggen i Talon. Skal du dimensjonere i henhold til forum hype kan det fort bli smått overkill. Men det er jo de som synes det er en greie og da
                    Last edited by arhennie; 31-12-13, 18:39. Reason: leif
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      En lite annen motor en den gang de hadde 70A, Står en 730MX i min. En lite annen motor en den gang de hadde 70A.550, 850 KV. En liten log eg fant her.

                      Men skal koble til pcen og se kor høyt eg får den. Planen har vert lenge og oppdatere sender, og bestilte en xg14 no. Har en 600N eg skal putte på ikon på, og da vil eg bruke govenor funksjonen Men om eg ikkje blir fornøyd med cc govenoren etter litt mer justering, blir det og prøve Ikon for gøy.
                      Last edited by Kim.A; 31-12-13, 19:15.
                      • T-rex 450L Dominator. BeastX
                      • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                      • T-rex 600N. Ikon

                      Comment


                      • #12
                        2426 fikk eg satt den til max da Får prøve og se åssen det går!

                        ]"]Photo Storage
                        • T-rex 450L Dominator. BeastX
                        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                        • T-rex 600N. Ikon

                        Comment

                        Working...
                        X