Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitro helikopter på vei ut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitro helikopter på vei ut?

    Hallo godt folk!

    Ser at RCpro.no så godt som gir bort nitro helikopter. Er denne type helikopter på vei ut?
    Med vennlig hiilsen
    HunterNOR

    T-rex 500 DFC 3GX
    Blade 400
    Nine Eagles SoloPro 126
    Spektrum DX9
    AR7010 DSMX

  • #2
    Derom strides de lærde

    Det er ingen tvil om at nitro-heli får mindre og mindre markedsandel. Bare se hvor mange som flyr elektro vs nitro rundt omkring, og hvor få nye nitro-heli som lanseres.

    Jeg tror ikke det kommer til å forsvinne med det første. Det er mange som liker støy, lukt og røyk, og markedet er jo der sålenge det er interesse for det.

    Edit: Ikke fly nitro på Ekornrud. Da blir vi kasta ut derfra før vi vet ordet av det
    Last edited by jotto; 25-02-14, 10:49.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Tja, selv ihugga nitro fan...Men nå blir det oppgradering av parken og da blir den en 600nitro og en 550 elektro

      Jotto har vel en fuel sak mener jeg også, men han er vel snart en ren flymann om man skal tro på ryktene...Litt OT, hehe.....
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Nitro er det det så ryker og bråker sånn det?
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #5
          Det var fristende gode priser på nitro, så var inne på tanken om å slå til. Det som holder meg mest tilbake er egentlig at de bråker noe inn i h****** og derav begrensede områder å fly på.

          Jaja, jeg tror nok at jeg skal forbli miljøvennlig når det kommer til denne hobbyen
          Med vennlig hiilsen
          HunterNOR

          T-rex 500 DFC 3GX
          Blade 400
          Nine Eagles SoloPro 126
          Spektrum DX9
          AR7010 DSMX

          Comment


          • #6
            Originally posted by HunterNOR View Post
            Det var fristende gode priser på nitro, så var inne på tanken om å slå til. Det som holder meg mest tilbake er egentlig at de bråker noe inn i h****** og derav begrensede områder å fly på.

            Jaja, jeg tror nok at jeg skal forbli miljøvennlig når det kommer til denne hobbyen
            Fant ikke så mye som var så god pris på, var en del gamle helikoptre som de prøver å selge unna bare. Eller har jeg sett feil?
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars N View Post
              Fant ikke så mye som var så god pris på, var en del gamle helikoptre som de prøver å selge unna bare. Eller har jeg sett feil?
              Om det er gamle modeller vet jeg ikke noe om, men når produktene er satt ned med over 50% så er det en god pris i min verden.
              eks. T-Rex 600 Nitro SuperCombo til kr 2995= billig i forhold til tilsvarende modell i elektro versjon, eller?
              Med vennlig hiilsen
              HunterNOR

              T-rex 500 DFC 3GX
              Blade 400
              Nine Eagles SoloPro 126
              Spektrum DX9
              AR7010 DSMX

              Comment


              • #8
                Originally posted by HunterNOR View Post
                Om det er gamle modeller vet jeg ikke noe om, men når produktene er satt ned med over 50% så er det en god pris i min verden.
                eks. T-Rex 600 Nitro SuperCombo til kr 2995= billig i forhold til tilsvarende modell i elektro versjon, eller?
                Absolutt ikke en feil pris, men det er en gammel versjon med FB så de ønsker å bli kvitt.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lars N View Post
                  Tja, selv ihugga nitro fan...Men nå blir det oppgradering av parken og da blir den en 600nitro og en 550 elektro

                  Jotto har vel en fuel sak mener jeg også, men han er vel snart en ren flymann om man skal tro på ryktene...Litt OT, hehe.....
                  Psjt, jeg kvitta meg med nitroen for et års tid siden
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jotto View Post
                    Psjt, jeg kvitta meg med nitroen for et års tid siden
                    hehe...flyene tar over for heliene skjønner jeg
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Tja, vet ikke helt jeg. Folk er da forskjellige også, noen liker det ene, noen liker det andre. Er enig i at det skjer mer på elektrofronten for tida, men det er ikke over og ut for nitro ennå. Selv mener jeg effektjaget som "herjer" for tiden er litt i overkant og da blir det litt automatikk i at nitro skvises litt ut. Kan jo ikke måle seg mot elektro.

                      Har selv eksklusivt hatt elektroheli siden jeg startet med heli i 2003, men kjenner jeg litt lei av all ladinga og alle batteriene når jeg er på stripa, mens nitrogutta (og jentene) bare tanker og flyr (og skifter et RX-batt i ny og ne). Selv er man nærmest avhengig av ladere i kW-klassen og aggregat eller en bråte med batteri for å ha en hel dag på stripa.

                      Når det gjelder støy synes jeg ikke 90-size er like ille som 50-size. Mindre kvin fra 90-er i mine øre.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Lars N View Post
                        hehe...flyene tar over for heliene skjønner jeg
                        Jeg trøster meg med at jeg har 4/4 flyklare helikoptere og 0/2 flyklare planker

                        Eller funcuben kan forsåvidt flys. Tuppen på propellen er knekt, og hele flyet vibrerer sånn at det høres ut som et nitrofly
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment

                        Working...
                        X