Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny i gamet, trenger tips!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny i gamet, trenger tips!

    Er ny i heligamet så da trenger jeg litt råd, har lenge sittet på gjerdet som har gått i søking, videoer etc. så nå har jeg bestemt meg for å gjøre et innkjøp!

    Hører opp og ned at Align T-Rex 450 er god til nybegynnere, hva synest folk om dette?
    Har funnet T-Rex 450 RTF, men er jo ikke like morsomt når man ikke får bygd det selv, og regner med det er billigere å kjøpe deler separat istendenfor pakkeløsninger. Tenkte meg elektro.

    Nå må dere bare slenge med leppa, jeg tar all informasjon til meg.
    Last edited by Arctichuman; 30-09-14, 17:33.

  • #2
    Jeg har en 500 trex , begynte med den og det var en veldig fin størrelse .
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #3
      Enig med sveininge.
      Mitt første heli var en Trex 500. Ble anbefalt det av flykompiser siden det skulle være enda litt mer stabilt enn 450. Har ikke angret et sekund. Kjøpte en 450-size seinere men den blir lite brukt.
      500'n kjøpte jeg som byggesett med Align motor og ESC. Fyllte på med egne servoer og radio. Jeg liker veldig godt å skru så for meg var byggesett helt naturlig.
      Som bonus lærer du helikopteret godt og kjenne på den måten så reparasjoner etc seinere går som en lek.
      Mvh
      Morten Aase

      Comment


      • #4
        Enig i 500 eller større, men finnes også mye annet enn Align også. Gaui, KDS, Compass osv har også helier i denne størrelsen
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #5
          Får vel duppe inn og anbefale Protos 500 på det varmeste. Er vel kanskje ikke helt nybegynnervennelig maskin å skru på dog, så anbefaler deg å ta en titt på en T-Rex 500 og så heller kjøpe en 450 når du føler at du mestrer 500'en. En 450 er vesentlig mindre stabil...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            500e utgaven er jo også billig
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              MD og JR kan jo nevnes. Jeg valgte JR. Forzaen er solid, presis, og koster ikke mer enn tilsvarende Align. Og har mindre støgg canopy. Jeg er ikke overvettes imponert over Align etter alt strevet med 250'en...
              mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

              Comment


              • #8
                Skjønner at man må satse på 500, men vil da ha en FBL. Hvor bruker dere å kjøpe selve heliet og hvor kjøper dere deler?

                Comment


                • #9
                  Hvor man kjøper helikopter, bør etter min mening baseres på hvor raskt man kan få tak i deler når det smeller. Men den uttalelsen er basert på at jeg personlig ikke eier tålmodighet mht. det å vente.

                  Jeg handlet mye Blade mikroer fra Smallsize.no. Nå er min hovedforhandler Elefun i Grimstad. Der får du både Align og JR, og masse annet. Tre bra steder til: RCbatteri.no, Mikronor, og RCpro. Sistnevnte har mye interessant i stallen mht. både helikoptre og FBL uniter. Jeg handler også litt Walkera fra Helipal. De setter alt opp for deg, og leverer lynkjapt.
                  mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                  Comment


                  • #10
                    Man kan jo også alltids kjøpe brukt. Jeg har en 450 pro med dfc hode og beastx mottaker jeg vurderer å selge hvis du er interessert. 6s oppsett. Har forøvrig også en trex 600efl som jeg vurderer å kvitte meg med. Samt ett komplett rammekit og nattlys til samme Heli.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #11
                      Handle brukt er mye for pengene, men.. ikke kjøp av hvem som helst, de fleste som selger 450 og 500 har ikke peiling.

                      Vil påstå å handle av mr jonny er safe.

                      Comment


                      • #12
                        Pass også på at om en kjøper brukt så ikke kjøp noe som er blitt så gammelt at deletilgangen er så som så.
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment


                        • #13
                          Sa jeg hadde lyst på FBL, men så fant jeg Align T-Rex 500E Super Combo og sleng med en Futaba 10J så er man i gang (+ batteri etc. etc.). Var faktisk ikke så veldig dyrt å oppgradere til FBL.

                          Hva synest dere om dette?

                          Comment


                          • #14
                            Når det gjelder størrelse er nok 500 en fin begynner size.
                            Jeg begynte med 450, men 500 er mer stabil.
                            Det som er med disse små heliene, er att de er ganske nervøse med flybar. Særlig hvis linker er litt trege, og ting er litt feiljustert.
                            Men en fbl kontroller på disse er natt og dag. Blir mye mer stabilt, og flyr rett.
                            Når det er nevnt, går det også fint å fly med flybar. Når det gjelder Heli du nevnte har du ikke nevnt pris eller noe. 500e er vel modellen før 500 pro dfc.
                            Align får du deler til overalt, noe som er ett stort pluss i starten.
                            Men hvis du vil ha fbl, bør du først sjekke pris på fbl hode og kontroller, siden det kommer i tillegg. Kjøp helst den kontrolleren som andre har i nærheten, da det blir lettere å få hjelp.
                            ---------------------------------------------
                            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                            Mikado logo 600 3D Vbar
                            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                            Comment


                            • #15
                              Tenkte da å starte med flybar, for så å gå oppgradere til FBL/DFC etterhvert.

                              Fant det kitet på elefun til 3495,-. Hvis jeg da skal oppgradere må jeg ut med ca. 1700,- (elefun).

                              Er nok ikke mange her opp i Alta som driver på med dette nå for tiden.

                              Comment

                              Working...
                              X