Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch kurve for nybegynner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pitch kurve for nybegynner.

    Hei. Pitch curve hos meg, på en Futaba T10J er : -100 -50 0 +50 +100 Null er da null grader på bladene. Lurer på om det er lurt å sette opp kurva slik: -10 -5 0 +50 +100 Da går ikke helikoptret så for ned hvis jeg får panikk og drar trottelstikka helt ned. Er dette en fornuftig tanke?

  • #2
    Jeg vil iallfall hatt det som du har det nå. Når du begynner med flightmode 1 og 2 kan du få noen overraskelser når du bytter flight mode om pitch curve er forskjellig.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Hva slags heli er det snakk om?
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        T-Rex 600E

        Comment


        • #5
          Ikke sett opp Heli med masse pitch. Rundt 10 er nok. Så blir det litt roligere. Du kan selvsagt eksperimentere med forskjellige kurver, men vær obs på hva som skjer når du bytter til Idle up. Kjedelig når Heli skyter til værs eller i bakken pga forskjellig pitchkurve.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #6
            Jeg har nettopp satt opp mitt første heli 500 DFC PRO og bruker disse. Kun turtallet som går opp når jeg vipper over til idle up. Har 12`pitch på maks. Har -2` i ptich ved oppstart normal mode.

            N-TH 0-70-80-90-100
            N-PI 40-45-50-75-100

            I-TH 95-95-95-95-95
            I-PI 0-25-50-75-100
            Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
            SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

            Comment


            • #7
              Originally posted by sciroco View Post
              Hei. Pitch curve hos meg, på en Futaba T10J er : -100 -50 0 +50 +100 Null er da null grader på bladene. Lurer på om det er lurt å sette opp kurva slik: -10 -5 0 +50 +100 Da går ikke helikoptret så for ned hvis jeg får panikk og drar trottelstikka helt ned. Er dette en fornuftig tanke?
              Men det er vel i idle up? Da skal det være slik pga at du skal kunne fly opp ned osv. I normal mode skal de ikke være slik.
              Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
              SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

              Comment


              • #8
                Jeg vil anbefale å legge throttlecurve til 0 på stikke ned, og raskt over til en fast throttleverdi på resterende punkter i normal. Dette pga att om du både skal variere turtall og pitch samtidlig blir Heli vanskelig å holde jevn høyde på.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment

                Working...
                X