Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ja i følge manualen så skal det stemme bedre nå Men har tatt feil før jeg, og kommer nok til å gjøre det igjen....
    Måtte reverse pitch nå da, men det er vell logisk, samt at jeg justerte travel på pitch og sånn at jeg fikk endel mere å gå på.. Har ikke pitch måleren her så fikk ikke sjekka grader men...

    Comment


    • #47
      Husk at maskinen må settes opp 100% riktig mekanisk. Start f.eks med å sette opp pitch curve for idle up. Med stikka i senter så skal pitchen være 0 grader. Om den ikke er det så justerer du mekanisk slik at det blir riktig. Ikke bruk travel adjustment i radioen, for da vil ikke kurvene være riktige. Husk å gjøre justeringene for begge bladene, vist ikke får du en tracking som er helt på tur!

      Comment


      • #48
        Originally posted by surpass View Post
        Husk at maskinen må settes opp 100% riktig mekanisk. Start f.eks med å sette opp pitch curve for idle up. Med stikka i senter så skal pitchen være 0 grader. Om den ikke er det så justerer du mekanisk slik at det blir riktig. Ikke bruk travel adjustment i radioen, for da vil ikke kurvene være riktige. Husk å gjøre justeringene for begge bladene, vist ikke får du en tracking som er helt på tur!
        Jepp, travel adjustment på pitch var satt ned til 20% bare, så justerte den opp en del for å få noe vridning på bladene i hele tatt.. Pitch er 0 grader når stikka er i midten på idle up, så det ser ut til å stemme bra.

        Comment


        • #49
          Originally posted by surpass View Post
          Husk at maskinen må settes opp 100% riktig mekanisk. Start f.eks med å sette opp pitch curve for idle up. Med stikka i senter så skal pitchen være 0 grader. Om den ikke er det så justerer du mekanisk slik at det blir riktig. Ikke bruk travel adjustment i radioen, for da vil ikke kurvene være riktige. Husk å gjøre justeringene for begge bladene, vist ikke får du en tracking som er helt på tur!
          At maskinen må settes opp 100% riktig mekanisk er bare tull!

          Raptor 50 var det første helikoptret jeg hadde å første gangen jeg satte opp det selv ble det brukt både subtrim å ujevne pitch kurver. Raptor 50 med sitt mekaniske oppsett på alle kanaler er det helikoptret som er mest tilgivelig! Dette med mekanisk oppsett er mye viktigere på helikopter med elektronisk miksing i radio.
          Når det kommer til hvorfor helikoptret tippa under takoff var minførste tanke ødelagt link i rotorhodet, men det var vel ikke tilfelle?
          Det er heller ingen tvil om at det helikotret tipper av seg selv. For mye pitch har ikke noe med saken å gjøre!

          Lykke til med videre testing!

          Morten Einarsve

          Comment


          • #50
            Originally posted by Åsen View Post
            At maskinen må settes opp 100% riktig mekanisk er bare tull!

            Raptor 50 var det første helikoptret jeg hadde å første gangen jeg satte opp det selv ble det brukt både subtrim å ujevne pitch kurver. Raptor 50 med sitt mekaniske oppsett på alle kanaler er det helikoptret som er mest tilgivelig! Dette med mekanisk oppsett er mye viktigere på helikopter med elektronisk miksing i radio.
            Når det kommer til hvorfor helikoptret tippa under takoff var minførste tanke ødelagt link i rotorhodet, men det var vel ikke tilfelle?
            Det er heller ingen tvil om at det helikotret tipper av seg selv. For mye pitch har ikke noe med saken å gjøre!

            Lykke til med videre testing!

            Morten Einarsve
            At helikopteret tippa pga for mye pitch er det vel ingen som har påstått. Og jo, vil du ha en velflygende maskin som flyr slik den er designet for, så må den settes opp 100% riktig. Som nybegynner så er du jo ikke istand til å bedømme om maskinen flyr bra, eller om den flyr veldig bra, hvertfall ikke om den ikke er satt opp etter boka? Selvsagt kan du bruke subtrim, men bruk det for å finne 90 grader på servohornet. Er ikke for å virke negativ men når du flyr heli så syns jeg at den holdningen din om at det bare er tull å sette den opp 100% mekanisk er skummel, for å si det mildt. Ingen heli flyr bra om bladene staller, eller du bogger det så mye at alt løft forsvinner.

            Comment


            • #51
              jeg har kjørt maiden med 17.8 grader pitch opp etter å ha skrudd på natta, nøkkelord er lite tail authority, men var bra fart opp i starten...... digital pitchmåler hjalp på mitt ekstremt dårlige øyemål/sikting. anbefales.

              Comment


              • #52
                Hehe, det har jeg også gjort. Mener å huske det var 15 grader eller noe når jeg skjekka med digital måler. Skvatt litt da ja, hehe.

                Comment


                • #53
                  Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                  Jaja, får vell ta ei pitchmåling før neste takeoff da...

                  Comment


                  • #54
                    hadde en anelse mere skade under idle 1 takeoff med 6hv.. så føler din lille tipover er å foretrekke, ca 4500 i skader, med najsprajs på alt... lykke til med resetup og maiden.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                      Ja det hender ting ikke går som man har tenkt ja men greit nok med raptoren, er jo kun min skyld at jeg ikke har vært helt våken da jeg satte den sammen.. Verre når alt er rett skrudd sammen og det likevell ikke funker

                      Comment


                      • #56
                        Går nok bedre nå skal du se. Er jo en stabil og velprøvd maskin dette Er det en 50 hyper eller tt motor i den?

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by surpass View Post
                          Går nok bedre nå skal du se. Er jo en stabil og velprøvd maskin dette Er det en 50 hyper eller tt motor i den?
                          Er en TT motor ja.... Får sette inn hyper senere, regner med det blir lite krefter med tt motoren

                          Comment


                          • #58
                            Min første raptor fløy jeg med tt motoren og jeg hadde hvertfall veldig gode erfaringer med den Syns den var greit å tune også jeg.

                            Comment


                            • #59
                              Ja det er vell en grei motor, hadde hyper i min forrige raptor, men kom aldri lenger enn til hovrestadiet med den da, hehe

                              Comment


                              • #60
                                Ser riktig ut nå, så jeg regner med at hovedbladene følger flybar i stedet for å "sakse".
                                Det lønner seg uansett å spoole litt opp og gi litt cyclic input, mens den ennå står på bakken, for å sjekke at rotordisken følger stikka.
                                Fred Larssen

                                Comment

                                Working...
                                X