Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 500, hvilke rotorblader kan jeg bruke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 500, hvilke rotorblader kan jeg bruke?

    Heisann.


    Jeg er helt ny innen helikopter sporten.

    Så jeg har kjøpt en Align trex 500 og JR XG8 radio.


    Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke Align sine sorte carbonfiberblader beregnet for flybarless system?

    Mitt heli har flybar, legger ved en link på de bladene jeg tenkte på om det skulle herske noen tvil om hvilke blader jeg snakker om.

    Det står på nettsiden der "Designed for Trex 500 Flybarless system" er det noe for skjell på bladene? De ser jo mye kulere ut

    403 Forbidden]Helipal.com - HD420D 425D Carbon Fiber Blades [ Align-Parts-HD420D ][/url]

  • #2
    Originally posted by AndrT4 View Post
    Heisann.


    Jeg er helt ny innen helikopter sporten.

    Så jeg har kjøpt en Align trex 500 og JR XG8 radio.


    Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke Align sine sorte carbonfiberblader beregnet for flybarless system?

    Mitt heli har flybar, legger ved en link på de bladene jeg tenkte på om det skulle herske noen tvil om hvilke blader jeg snakker om.

    Det står på nettsiden der "Designed for Trex 500 Flybarless system" er det noe for skjell på bladene? De ser jo mye kulere ut

    403 Forbidden]Helipal.com - HD420D 425D Carbon Fiber Blades [ Align-Parts-HD420D ][/url]
    grattis med ny maskin, flybarlessbladene har tyngdepunktet lenger ut på bladene, så den vil bli mer stabil, ser ikke noe problem i å bruke fbl-blader sammen med flybar. kjør på du vil ihvertfall få en STABIL heli
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Kjempegreier! da er det bare og bestille, er jo under halv pris på bladene sammenlignet med den lokale hobby sjappa! Har allerede knust ett sett med SAB blader til 500kr hehe

      Comment


      • #4
        De har disse på elefun også til 299,-
        HD420DT 425D Carbon Fiber Blades 425mm - elefun.no - Radiostyrt hobby
        Det blir vel bare 10kr dyrere å kjøpe der.
        Last edited by RazorEdge; 20-02-12, 17:42.
        Ola A.


        Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
        Beast 3D AS3X | Cessna 182
        Spektrum DX8s

        Comment


        • #5
          Vær bare obs på at prisen bikker 400 for dem før frakt. Så kommer frakt og moms på frakten i tillegg.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by orjanp View Post
            Vær bare obs på at prisen bikker 400 for dem før frakt. Så kommer frakt og moms på frakten i tillegg.
            Nå tror jeg du har feil valutta, hvis jeg setter til norske kroner på helipal får jeg "Get it now for kr251.94NOK only!" men frakta er ved billigste måte "kr60.96NOK" Dvs. totalt 312,90 Nok.
            Her kan man jo håpe på at man slipper unna moms og fortollingsgebyr. Da ender man fort på 511,-Nok.
            Dette viser, som jeg har tatt opp i en tidligere tråd, at det mange ganger lønner seg å sjekke med norske nettbutikker før man bestiller.
            Last edited by RazorEdge; 20-02-12, 20:19.
            Ola A.


            Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
            Beast 3D AS3X | Cessna 182
            Spektrum DX8s

            Comment


            • #7
              Nei, tror nok ikke det.

              $40 x 5,67 x 1,25 = 283 + 108 i fortollingsgebyr. Så kommer frakt og moms på frakt i tillegg. Rundt 75 kroner.

              Forøvrig, dersom du betaler i NOK der, og prisen da er 250 kroner for bladene, har du fått en veldig dårlig kurs. Du betaler ca. 25 kroner mer i forhold til dagens dollarkurs.

              Uansett, prisen hos Elefun er veldig konkuransedyktig.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment


              • #8
                Ok, leste deg litt feil, da jeg trodde du mente det ble over 400 uten moms. Men husk at momsen blir regnet av varekost+frakt hvis man skulle være uheldig å få over 200 kroner på "invoice" Altså ($40*5,67=226,8 )+frakt(9,68*5,67=54,89)=281,68+moms(281,68*1,25)= 352,10+fortollingsgerbyr hos posten (352,10+120)=472,10kr.
                Faktisk ennå litt dyrere, så da vil prisen i norge bli rasende billig med kr 323,-
                Altså 149 kr. billigere
                Kjøper man disse bladene to ganger fra helipal vil det koste kr 944,20
                Kjøper man disse bladene tre ganger fra elefun vil det koste kr 969,-
                Det vil si at det tredje sette koster bare 25,- i forhold til å kjøpe fra utlandet.

                Nå høres det kanskje ut som jeg jobber for elefun her, noe jeg absolutt ikke gjør, men jeg synes det er viktig at folk får med seg at ikke alt er forferdelig dyrt her i Norge selv om prisen man ser i norske nettbutikker er høy i forhold til det man ser i utenlandske. Jeg handler mye i utlandet, man da hovedsaklig pirat/klone deler. Original deler havner ofte i samme pris område etter frakt og evt moms/fortolling.
                + det tar jo år og dag å få noe fra Kina nå. Siste forsendelse bestilte jeg 14.jan og fikk utlevert 6.feb. Har en inne nå også bestilt 10.feb og den har de ikke klart å sende enda pga kinesisk nyttår
                Last edited by RazorEdge; 20-02-12, 21:57.
                Ola A.


                Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
                Beast 3D AS3X | Cessna 182
                Spektrum DX8s

                Comment


                • #9
                  eg kan rekomendera disse , bruker de på 500 med v-bar , funker perfect
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #10
                    Takk ragge1 for anbefaling av blader til 500 ser ut som de kan brukes

                    Fant en youtube video med TIGZ Blader

                    Comment

                    Working...
                    X