Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første tur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Kan konstantere at det ikke er en del eller to som har fallt av. Skrudde av bladene for å tesste i stua

    Click image for larger version

Name:	IMG_0728.jpg
Views:	1
Size:	115.4 KB
ID:	600622

    Den står fasst helt rettet fremmover, beveger jeg høyre stikke oppover ( for at heli skal ned ) rikker den seg ikke en mm... Hører det knugger i el systemet akkurat som servoen står å stannger imot.. Det fungerer ikke å justere trim og heldighvis går det tilbake til lagret trim når jeg slår av og på senderen

    Comment


    • #62
      Originally posted by klavis View Post
      Kan konstantere at det ikke er en del eller to som har fallt av. Skrudde av bladene for å tesste i stua

      [ATTACH=CONFIG]68180[/ATTACH]

      Den står fasst helt rettet fremmover, beveger jeg høyre stikke oppover ( for at heli skal ned ) rikker den seg ikke en mm... Hører det knugger i el systemet akkurat som servoen står å stannger imot.. Det fungerer ikke å justere trim og heldighvis går det tilbake til lagret trim når jeg slår av og på senderen
      Prøv å ta av linkene mellom servo og seash og se om de beveger seg da. Og kjenn om swash beveger seg lett opp og ned. Noe jeg mistenker at ikke gjør siden ene linken ser bøyd ut
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

      Comment


      • #63
        Hei !
        Den har alltid vært litt bøyd det enes staget ( tror heli er stillt etter det også ,) )
        Hvis jeg ikke har strøm på heli så kan jeg fint og lett bevege Seash eller hva det heter fint opp og ned og i alle rettninger, er når det kommer strøm på den at den " låser seg i en stilling "

        Comment


        • #64
          Originally posted by klavis View Post
          Hei !
          Den har alltid vært litt bøyd det enes staget ( tror heli er stillt etter det også ,) )
          Hvis jeg ikke har strøm på heli så kan jeg fint og lett bevege Seash eller hva det heter fint opp og ned og i alle rettninger, er når det kommer strøm på den at den " låser seg i en stilling "
          Er sikkert en servo da?
          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

          Comment


          • #65
            Originally posted by Bergen80 View Post
            Er sikkert en servo da?
            Kan virke sånn.. Er det vanlig at servoer plutselig klikker ? må man kjøe ny eller kan man " resette" dem på noen måte ??

            IMG0729 - YouTube

            Her viser jeg at det er liten bevgelse selv når jeg prøver å gjøre utslag og man hører snervoknittring ( mulig det er vanlig )
            Man ser også at halefinnen ikke går tilbake i orginal posisjon når man slipper stikka ( kanskje også vanlig ?? )

            Comment


            • #66
              Servo gear er ødelagt. Ta av linkene opp til swashplata og prøv å dra link armene opp og ned... da skal servoene gå lett
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

              Comment


              • #67
                Originally posted by klavis View Post
                Kan virke sånn.. Er det vanlig at servoer plutselig klikker ? må man kjøe ny eller kan man " resette" dem på noen måte ??

                IMG0729 - YouTube

                Her viser jeg at det er liten bevgelse selv når jeg prøver å gjøre utslag og man hører snervoknittring ( mulig det er vanlig )
                Man ser også at halefinnen ikke går tilbake i orginal posisjon når man slipper stikka ( kanskje også vanlig ?? )
                Ang halefinnen så er den som normalt ja den skal også bevege seg om du roterer helikopteret.
                T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                Comment


                • #68
                  Ser det står i manualen ( har lite batteri på senderen )
                  Lading av Ni-Cad batterier.
                  1. Putt laderens kontakt til senderens ladeinngang
                  (venstre side bak på senderen) for å lade senderbatteriene.
                  2. Sett laderens kontakt til strømbryterens ladeinngang
                  for å lade mottakerens batterier.
                  3. Sett laderen i en 220 volts kontakt.
                  Hvis alt er riktig koplet skal begge lysdiodene på
                  laderen lyse. Batteriene skal lades i ca. 15 timer
                  for å bli fulladet. Bruk den originale laderen,
                  hurtigladere bør ikke brukes da det kan forkorte
                  batterienes levetid vesentlig.

                  Det er vell ikke noe motaker batteri på helikopteret ? t-rex 450 v2 ??? , bare tenkte tanken at hvis det er det og batteriet er tomt så / svært lavt er det en sikkerhets innstilling som gjør at eks svashplaten tilter fremmover.. hvor finner man event hvis det er mottaker batteri ?

                  Comment


                  • #69
                    På t-rexen får motakkerne strøm fra ESC'en. Alltså hovedbatteriet. Hvor lite batteri på sendern er det? Er det altforlavt kan ting begyne og klikke og leve sitt eget liv.
                    • T-rex 450L Dominator. BeastX
                    • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                    • T-rex 600N. Ikon

                    Comment


                    • #70
                      Rett etter den videon jeg lagde så begynte senderen å pipe og det stod på lcd skjermen lov batt... Lader senderen nå men står at den skal lade i 15 timer ,) lyser fremdeles rødt etter 8 timer

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Kim.A View Post
                        På t-rexen får motakkerne strøm fra ESC'en. Alltså hovedbatteriet. Hvor lite batteri på sendern er det? Er det altforlavt kan ting begyne og klikke og leve sitt eget liv.

                        I see , jeg får prøve å forske litt =) takk for hjelp så langt =)

                        Comment


                        • #72
                          Ta også og gå øver kobling og slekt te servoene, kan jo være noe som har løsna der og
                          • T-rex 450L Dominator. BeastX
                          • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                          • T-rex 600N. Ikon

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by klavis View Post
                            Rett etter den videon jeg lagde så begynte senderen å pipe og det stod på lcd skjermen lov batt... Lader senderen nå men står at den skal lade i 15 timer ,) lyser fremdeles rødt etter 8 timer
                            Det er nok en lader du selv må avbryte ladingen etter 15 timer. Vil lyse rødt så lenge senderen er tilkoblet laderen.
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by klavis View Post
                              Kan virke sånn.. Er det vanlig at servoer plutselig klikker ? må man kjøe ny eller kan man " resette" dem på noen måte ??

                              IMG0729 - YouTube

                              Her viser jeg at det er liten bevgelse selv når jeg prøver å gjøre utslag og man hører snervoknittring ( mulig det er vanlig )
                              Man ser også at halefinnen ikke går tilbake i orginal posisjon når man slipper stikka ( kanskje også vanlig ?? )
                              Om jeg ser rett så har du vridd flybar paddlene feil vei i forhold til rotasjonsrettningen på hodet, noe som vil føre til ett heli som vil føles ekstremt mye mer ustabilt enn ellers...
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by rfauske View Post
                                Om jeg ser rett så har du vridd flybar paddlene feil vei i forhold til rotasjonsrettningen på hodet, noe som vil føre til ett heli som vil føles ekstremt mye mer ustabilt enn ellers...
                                Takker rfauske !! jeg oppdaget dette selv også, tilogmed selve rotor bladene oppdaget jeg at jeg hadde montert feil ihh rotasjonen ( snakk om amatør ,)

                                Kan konstantere at jeg må ta ut den ene servoen da det ser ut til at den nå er død ( ingen respons med høyre stikke opp og ned ......

                                Comment

                                Working...
                                X