Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor flyr dere? (Oslo/Akershus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor flyr dere? (Oslo/Akershus)

    Hei, jeg er rimelig fersk i denne hobby'n, men helt hekta! Kjøpte meg mcpx v2 her for 2 uker siden tror jeg, har kjørt nesten hver dag, og er vel på batteri nr 50. nå.. Det kommer seg sakte men sikkert! Klarer å hovre med halen inn, begge sidene inn, og nesten nose inn nå, pluss veldig stygge sirkler, haha :P

    Men jeg lurte på, om man skulle truffet og flydd med likesinnede, hvor drar man da?

  • #2
    Det kommer litt an på hvor du bor. Hvis du bor sørøst for Oslo, så er det en del som flyr heli her: Hjem

    Det er forresten en god idé å bli med i en klubb. Det blir så mye morsommere da, og man lærer mye raskere!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Jeg bor så midt i oslo som det går ann, men jeg er stor gutt (27 år) og har bil, så ikke noe problem med litt avstander

      Jeg blir gjerne med i en klubb, men da må noen lede meg i retning av en aktiv og fin klubb
      Jeg flyr bare mcpx'n min ute for tiden.. Man blir litt vant til at vinden bestemmer av og til, haha.. Men har merket at halen ikke klarer å snu helikopteret av og til, det er veldig irriterende.. Er dette pga. vind eller dårlig collective styring av meg? Jeg er jo fortsatt veldig fersk, så tar lett på meg skyld :P
      Last edited by smackid; 17-06-13, 09:52.

      Comment


      • #4
        Du får komme HIT og få litt åndelig føde.
        Er vel ikke så veldig mye heli der, men litt blir det nok. Masse radiosignaler i lufta i alle fall
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          Du får komme HIT og få litt åndelig føde.
          Er vel ikke så veldig mye heli der, men litt blir det nok. Masse radiosignaler i lufta i alle fall
          Har dette stevnet en hjemmeside eller en adresse? Fant ikke noe på tråden
          Mye mulig jeg kan ta en liten tur en dag hvertfall

          Comment


          • #6
            (MFN) ModellflyNytt.no
            Du finner garantert flere herifra som skal dit i alle fall.

            Men skal ikke kapre denne tråden mer... back to topic
            Last edited by xilian; 17-06-13, 10:16.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Etterhvert som du blir bedre, og joiner klubber må du være obs på at endel folk som flyr fly, hater deg som om du var en syklist, og de bilister, eller motsatt Så å finne seg ett helimiljø med en gang er nok å anbefale.

              Finnes endel heli vennlige klubber/steder, alle er ca 45-60 min reisevei.

              phoenix, blackbird, skoger, og den litt mer uoffisielle hellerudsletta

              Comment


              • #8
                Phoenix har mange helikopterfolk, mange av dem kommer sikkert på treffet i Aurskog til helgen. Ellers har Oslo Modellhelikopterklubb har fått ny stripe: Logg inn på Facebook
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #9
                  Tommel opp for Phoenix (Sørumsand).
                  Er selv medlem der oppe og kan fortelle deg at der finnes det
                  kompetente og hjelpsomme folk.
                  Flyr selv mest fly, selvom jeg har en Raptorpurke (nitor) som luftes så
                  altfor sjelden.
                  Lykke til med hobbyen, du kommer til å få sinnsykt mye herlige stunder med den.

                  Comment

                  Working...
                  X