Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 550 Dfc Castle Ice 100 settings

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 550 Dfc Castle Ice 100 settings

    Hei! var ute og fløy på stend idag(alene)....
    Synes Spool-up er altfor treig, når jeg drar stikka ned mot null, er det som en gammel lada opp igjen.... kjøpte meg en Castle link, koblet opp, der står det medium 5 på både initial og Head speed change mode. Burde denne være høyere?

    Skal bemerkes at Auto-rotation var disablet, har satt denne til True nå, men ikke testet enda. (vil dette alene gjøre noe forskjell?)

    Governor mode er disablet, lot denne være da jeg ikke vet hvordan jeg setter den, og om det er lurt, og om jeg må gjøre noe i dx9-en også...

    trex 550 dfc, , 7200bx, dx9,
    motor: align rcmbl600mx, 1220kv, 6s, gear er vel std, det er 112tenner...

    Noen som har setup og evt hva jeg bør gjøre med radioen? er det noen settinger der for evt governor, og "throttle endpoint calibration" slik som på andre esc?

    mvh kent

  • #2
    Originally posted by kentrh View Post
    Hei! var ute og fløy på stend idag(alene)....
    Synes Spool-up er altfor treig, når jeg drar stikka ned mot null, er det som en gammel lada opp igjen.... kjøpte meg en Castle link, koblet opp, der står det medium 5 på både initial og Head speed change mode. Burde denne være høyere?

    Skal bemerkes at Auto-rotation var disablet, har satt denne til True nå, men ikke testet enda. (vil dette alene gjøre noe forskjell?)

    Governor mode er disablet, lot denne være da jeg ikke vet hvordan jeg setter den, og om det er lurt, og om jeg må gjøre noe i dx9-en også...

    trex 550 dfc, , 7200bx, dx9,
    motor: align rcmbl600mx, 1220kv, 6s, gear er vel std, det er 112tenner...

    Noen som har setup og evt hva jeg bør gjøre med radioen? er det noen settinger der for evt governor, og "throttle endpoint calibration" slik som på andre esc?

    mvh kent
    Har du satt opp throttle curve?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      kentrh : tror Jonny her på forum kan kommer med inspell her , har fly sin rex600 med Castle Cremation , han lika vare på Stend lite tidlig men han kan sikert hjelper deg på CC setup , men kan hender du har treffat han , han er bor på Os och veldigt flink å fly heli
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #4
        Originally posted by kjellovel View Post
        Har du satt opp throttle curve?
        Hei! Har nok Throttle, men motoren akselererer utrolig treigt, hvis jeg drar stikka ned og opp igjen, tar det iallefall 6-8 sek før jeg har nok rpm til å stige igjen...

        Comment


        • #5
          ka throttle curve har du da?
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            Originally posted by ragge1 View Post
            kentrh : tror Jonny her på forum kan kommer med inspell her , har fly sin rex600 med Castle Cremation , han lika vare på Stend lite tidlig men han kan sikert hjelper deg på CC setup , men kan hender du har treffat han , han er bor på Os och veldigt flink å fly heli
            Skal teste litt mer i helgen, Ser på forum at noen har spool-up på 10-12, jeg har 5....

            Comment


            • #7
              Originally posted by kjellovel View Post
              ka throttle curve har du da?
              0,58,82,95,100 i normal

              Comment


              • #8
                kjøre 0, 64, 68, 70, 75 på normal
                Kjell Ove
                ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                Comment


                • #9
                  får jeg raskere motorakselerasjon av det? er det noe med recovery inni bildet her?

                  Comment


                  • #10
                    På 600efl anbefaler castle initial spoolup rate på 3, og head speed change rate på 19.
                    prøv det som ett utgangspunkt.
                    Initial spool up rate er hvor rask oppspinning er fra helt av. Head speed change rate er hvor raskt turtall endres ved veksling mellom normal og idle up.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #11
                      Takk! Skal prøve..

                      Comment

                      Working...
                      X