Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av HK450 mot Hitec Eclipse 7 35MHz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett av HK450 mot Hitec Eclipse 7 35MHz

    Jeg er en "lowbudget" nybegynner og har kjøpt en HK450 T-Rex klone. Jeg har aldri satt opp radioen før og sliter med å finne ut hvordan jeg gjør dette. Har lest manualen på kryss og tvers men får ikke det som kommer opp på skjermen til å stemme med alternativene i manualen. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp radioen? Det må jo være noe jeg overser, men det er flere "skjermer" jeg ikke finner beskrevet i manualen i det hele tatt.
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

  • #2
    I utgangspunktet setter du inn verdiene som er anbefalt. Har du innstillinger på radio som ikke er nevnt lar du disse stå default.

    Kan være enklere å hjelpe deg om du er litt mer spesifikk på hvilke innstillinger du er usikker på osv.
    Last edited by ronaldst; 18-06-14, 06:36.

    Comment


    • #3
      Skum igjennom bruksanvisningen på radioen et par ganger slik at du "husker" under hvilke menyer ulike instillinger kunne finnes. Ta deretter oppsettet steg for steg i manualen til helikopteret for å få oppsettet riktig med tanke på hvilke verdier du setter på gyro gain, pitch, throttle kurver etc. Her kan du bruke manualen fra Trex 450 (lastes ned fra internett) som utgangspunkt, da det er mye likt. Manualen til radioen benyttes som supplement for å finne riktige menyer.

      Har satt opp en Trex 450 med samme radio og det var et lite hel...e å få servoer til å gå riktig vei ved setup av swashplate, men fikk det til til slutt. Her er det to måter å reversere en kanal på. Enten i menyen for servoreversering, eller i swashplate-mixen hvor en for 120 grader swashplate bytter mix fra -50% til +50% foreksempel.

      Comment


      • #4
        Jeg har sovet litt...... Jeg trodde ikke jeg skulle få respons på denne tråden så jeg har ikke vært og sjekket på lenge.

        Jeg har fått programmert pitchkurver og throttlekurver (tror jeg), men det er en del jeg ikke forstår/ finner verdier for:

        EXP
        STM
        PMX 1
        PMX 2
        R-T
        RVMX
        Du har vel ikke tilfeldigvis verdiene for setupen din Hugo Strux? I såfall kunne jeg kanskje bruke dem...... Jeg trekker tilbake at ikke alt står å manualen. Jeg kunne bare ikke finne dem til å begynne med. En annen ting er å forstå hva alt er.......
        Øystein Solvang Randen
        Røyken og Hurum modellflyklubb

        Menneskelig svikt er utelukket!

        Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

        Comment


        • #5
          Nestenulykke på stuebordet!!
          Jeg har tatt noen tjanser og satt inn verdier på det jeg har funnet i manualen. Resten har jeg latt være...... Noe jeg ikke har nevnt er at jeg har en mottaker av typen Corona RP8D1. Denne skal kunne respondere på alle 35MHz radioer. Jeg fant en manual på denne og det så ut som jeg fikk kontakt mellom radio og mottaker, men det var ingen respons på servoer når jeg beveget høyrestikka. Jeg turde ikke bevege venstre..... Jeg restartet radio og satte strøm på heliet et par ganger bare for å se hva som skjedde. Jeg har ikke satt på hovedrotorene, bare sånn i tilfelle. Jeg hadde dette med reversering av servoer i bakhodet. Plutselig gikk heliet bananas på bordet. Rotoren gikk for full maskin og den spant rundt. Fikk tak på bommen og tatt ut strømmen. Nå tør jeg ikke prøve å sette den på igjen. Det ser ut som heliet kom uskadd fra "insidenten", men jeg fikk meg et støkk! HJELP!!!
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment


          • #6
            Hei

            Tror ikke du får det til å virke med Corona sine synth. mottagere. Det er nå min erfaring, og jeg tror det er skrevet om det i andre tråder her på forumet.

            Comment


            • #7
              Tror det er denne mottakeren jeg har i mit TREX 450 og den fungerer ihvertfall. Men for testingen sin del kan det være lurt å enten nappe av en av tre kontakter mellom motor og ESC, eller skru av piniondrevet på motoren slik at du får testet uten å risikere liv og inventar

              Comment


              • #8
                Jeg bruker fler av denne rx som fungererer bra, men du bør vel ta ut 2 av ledningene fra motor. Da er du sikker på at den ikke starter.

                Comment


                • #9
                  Det er godt å høre at andre har denne mottakeren som fungerer. Jeg har lært ei lekse ift motoren. Det var mildt sagt skremmende. Fikk meg et par sår på underarmen da jeg prøvde å få kontroll på villdyret.
                  Betyr det at throttleservoen må reverseres når senderen står i "normal mode" og stikka står i bunn, men motoren allikevel starter å gå? Det er antagelig, som Hugo Strux påpeker i denne tråden, at det er litt sirkus å få servoene til å gå rett vei....... Er det noen som kan gi meg noen tips på hvilken vei de forskjellige servoene skal gå?
                  Øystein Solvang Randen
                  Røyken og Hurum modellflyklubb

                  Menneskelig svikt er utelukket!

                  Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                  Comment


                  • #10
                    Kan sjekke med oppsettet på min radio... kan hende de samme instillingen fungerer for deg. Kan være verdt forsøket...

                    Comment


                    • #11
                      Det hadde vært rett ut vakkert Hugo!
                      Øystein Solvang Randen
                      Røyken og Hurum modellflyklubb

                      Menneskelig svikt er utelukket!

                      Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                      Comment

                      Working...
                      X