Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan sette opp radio for inverted flight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan sette opp radio for inverted flight

    Jeg prøver å øve meg på inverted flight på simulator og lurer på hvilket radio oppsett det er best å venne seg til.

    På senderen har jeg en bryter for å aktivere inverted flight, da blir kontroller reversert osv. slik at det blir det samme å fly på hodet som ellers. Er dette lurt å bruke, eller er det best å venne seg til å fly på den "vanskelige måten". Er litt tungvint å "switche" denne bryteren hver gang jeg skifter mellom normal og inverted.

    Har forstått at det er lurt å ha tomgang midt på throttle-stikka og negativ pitch under og positiv over. Er det lurt å ha slik for alle flight-modes? Går det an å koble den bryteren jeg nevnte ovenfor slik at funksjoner automatisk reverserer ved negativ pitch, hvis dette har noen hensikt??

    Er egentlig bare ute etter å høre hvordan det er best å gjøre det slik at jeg ikke legger meg til noen uvaner.

  • #2
    Tusen takk for svar. Beklager at jeg ikke så den forrige posten din.

    Jeg har Reflex XTR sim som jeg øver litt på. Radioen min er JR X-3810 med analoge trimmer, den har ikke mulighet for negativ pitch, så jeg må sette det opp "mekanisk" på helikopteret med 0 grader = 50%. Noen som vet hvordan jeg ordner dette med sim'en slik at jeg kan øve inverted osv. på den? Kanskje jeg skal bruke bare halve vandringen på throttel-stikka eller noe når jeg kalibrerer??

    Ok, så det er vanlig å ikke bruke den inverted-switchen. Er jo en del vanskeligere å fly på hodet da, men som du sier, sikkert like greit å venne seg til for en dag kan det jo hende det blir mer avansert flyging..

    Jeg prøver forøvrig å finne ut hvordan jeg lagrer trimmene på denne radioen min, men det ser visst ikke ut til at noen har kjennskap til det. Holder på å irritere meg grønn over dette.. Har søkt opp og ned på hele nettet... Blir veldig glad for svar

    Comment

    Working...
    X