Announcement

Collapse
No announcement yet.

rudder trekker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rudder trekker.

    Heisan, har noen nybegynner spørsmål her..
    Jeg driver å setter opp en raptor 30 v2. Synes selv jeg begynner nærme meg take off.. det siste problemet som jeg har nå er at halen/rudder trekker en del mot høyre.. (sett bakfra) jeg kan kjøre stikka på radioen helt til venstre, men halen trekker forde.. noe mindre men.. jeg har justert fram å tilbake på staget som går frem til servoen, å samme vilket utgangspunkt jeg starter med så vil den trekke til høyre..
    Det skal sies at dette er når den står på bakken.. har ikke hatt det i luften enda..

    En annen ting.. når heliet går, med 0 gass.. hvilket turtal skal det gå på? bladene skal ikke gå rundt ved 0 gass??

    håper på hjelp.. Takk..

  • #2
    Kan være flere årsaker til at halen trekker til høyre.
    Sannsynligvis noe feil i oppsettet ditt. Husk at alt skal være i 90 grader.
    Når venstrestikka står i midten, ingen trim, sub-trim eller andre instillinger på senderen skal servoarmen stå 90 grader på servoens lengderetning.
    Sett kulelinken på servoen og juster lengden på staget slik at det blir 90 grader mellom staget og hale-bellcranken. (Den grå vinkelen som styrer utslaget på halen). Den lengste armen på hale-bellcranken skal være parallell med halerotorakselen. Du vil da måle 4,5mm mellom plastikken på halerotorhuset og den messing-foringen som sklir frem og tilbake på halerotorakslingen. Gå inn på www.raptortechnique.com .
    Der finner du bilder som viser hva jeg har forsøkt å forklare med ord.
    Det kan og være at throttle/pitch-kurver (Eller throttle-geometri) ikke er korrekte slik at du prøver å ta av med for lav rotorhastighet. Da vil ikke halen fungere slik den skal.
    Når du har 0 gass, sikker tomgang, skal bladene ikke gå rundt.
    Og aller viktigst: Få hjelp av en som kan det!
    Det vil spare deg for mange frustrasjoner.

    Comment


    • #3
      Jeg hadde samme problemet med min Trex. Flytta bare servoen bakover på halebommen slik at bladene med litt justert. Vet ikke om dette er så lurt, men det fungerte til meg. Har fortsatt mye vandring igjen på slideren.
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment

      Working...
      X