Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eastcoastvario

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eastcoastvario

    Hei

    Er det noen her inne som har erfaring med eastcoastvario.com? Skal bestille en Marvelcraft Bell 412, og ser at skyhunter hobby er utsolgt.
    Etter mye leting online, sitter jeg kun igjen med eastcoastvario som mulig sted å få dette skroget fra. Men siden virker noe shabby, er litt skeptisk til å bestille derfra om det ikke finnes noen her inne som har gode erfaringer med dem da
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Sjekk ut Ny side 1, drives av Totto Dahle mener jeg. Han veldig aktiv innenfor skala heli og har vel bygget en versjon av denne.

    Ellers får du også Marvelcraft herfra:
    helicoptermanufaktur.de - Index
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Er klar over at helikoptermanufaktur.de selger marvelcraft, men er en del dyrerer enn East Cost Vario og Skyhunter Hobby. JustScale.co.nz selger også 412, men da kun ferdigmalt. Jeg skal male det i Norske farger og må derfor ha tak i et umalt /primet eksemplar.

      Noen som vet om det evnt finnes norske butikker som er behjelpelige med å importere slike skrog, selv om de ikke har det sortementet?

      Takk for at du tok deg tid å svare.
      Tormod
      _________________
      SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

      Comment


      • #4
        Kan prøve disse gutta eventuelt: Vario Helikopter Skandinavia AS - Come Fly With Us... - Hjem

        Ellers er nok dette vanskelig å få via norske butikker, da må du eventuelt kjøpe Thudner Tiger sin UH-1Y i stedet, men den er kraftigere en 412 så blir ikke helt 100% skala. Uansett koster denne mange skjorter i Norge desverre, så du får den for godt under halve prisen i et annet land
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Har ikke handlet med Eascoast, men trengte litt hjelp for noen år siden med en vario jeg hadde handlet hos Øgrey. Da jeg ble lei av at de ikke hadde kunskap om sakene henvendte jeg meg til Eascoast som var var særdeles hjelpsomme og kunnskapsrike. Fikk da også tillatelse fra Vario til å handle fra usa.
          Terje

          Comment


          • #6
            Da har jeg vært i kontakt med skyhunterhobby pr mail og de ordner så skroget blir sendt rett fra fabrikken til meg. Og det er jeg veldig fornøyd med for da sparer jeg både tid og penger..

            Men så har jeg en del spm vedr. hvilke komponenter jeg bør utstyre helikopteret med.
            Jeg tenker å kjøpe et T-Rex 600 EFL kit uten elektronikk da jeg allerede har 600EFL med full Align elektrtonikk (er veldig fornøyd med det), men har lyst å eksperimentere med ny elektronikk. Er også åpen for 600 ESP mekanikk, men den er vanskeligere å få tak i?
            Mulig noe av det jeg lister opp her er overkill ift å utstyre et skala helikopter, si gjerne fra om jeg er på jordet ift hva jeg tenker..

            Først, hvilke servoer anbefaler dere? Er Aligns servoer ok?
            Jeg er veldig fornøyd med Castle Creations Phoenix ICE2 HV 80 ESC jeg har, så tenker å gå for samme ESC. Noen som har noen andre forslag?
            Tenker å bytte ut 3Gx med BeastX eller VBar da jeg leser mye bra om disse (er forøvrig en av de som er fornøyd med 3Gx jeg da, men man må jo prøve noe nytt også. Kanskje jeg lever i uvisshet?) Hvilken av disse anbefales?
            Er 510 KV Kit-moteren som følger med Aligns kit egnet til skalaflyging der lavt turtall er ønskelig? eller burdte jeg gå for en annen motor?
            Jeg har funnet et skala rotorhode jeg synes ser ganske bra ut http://wwww.heliscale.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_ id=31]600 Size Scale 4 Blades Rotor Head [DC600SF4B] - $269.95 : Heliscale!, The Best Choice[/url] , ikke skala ift Bell 412 men dog. Noen som har testet dette hodet?
            Til slutt, hva slags batteri ville dere gått for. Feks 6 seller, 5400 mAh eller 12 seller, 3300 mAh?

            Som dere skjønner er jeg relativt fersk (kjøpte mitt første helikopter i januar), men er ute etter å lære og syns det å bygge helikopteret er halve morroa..
            Tormod
            _________________
            SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

            Comment


            • #7
              Lurer også på om det er noen her som kan forklare meg forskjellen på VBar "Blueline" og "Silverline" annet enn prisen?
              Tormod
              _________________
              SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tormod.ihlen View Post
                Lurer også på om det er noen her som kan forklare meg forskjellen på VBar "Blueline" og "Silverline" annet enn prisen?
                Silverline har en ny bedre sensor, som tåler vibrasjoner bedre
                Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                XG8
                Snart:

                Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                V-bar
                Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

                Comment


                • #9
                  Align sine servoer er helt fine. Ingen grunn til styre unna de. Bare ikke bruk DS620 på halen.

                  ICE2 HV 80 er en fin ESC, men da bør du kanskje fly på mer enn 6S oppsett pga strømtrekket. Ellers har du jo LV 100A om du skal fly på 6S. Velger du Vbar kan du få enda bedre governor funksjon ved bruk av HobbyWing rpm sensor. Men innebygget gov i ESC holder lenge den og, spesielt til skalaflyging. Men en annen fordel ved bruk av Vbar gov er at du blir mer fleksibel til å treffe turtallet du ønsker.

                  Align sin 510 motor på 12S gir deg kanskje litt høyt turtall? Jeg vet ikke hva slags turtall man bruker på et 600 skala heli med multirotor. Du bruker kanskje assymetriske blader og eller? Men blir 12S for mye så kan du jo prøve med 10S. Jeg vet heller ikke hvor mye gearings muligheter du har på T-rex'en. Uansett så bruk denne kalkulatoren til å finne frem til det oppsettet som gir deg ønsket turtall: MrMel headspeed calculator v3

                  Størrelsen på batteriet du velger blir vel mye avhengig av hvor mye vekt du trenger for å balansere denne. Skulle du flydd 600 heli til sport/3D på 12S så bruker folk ca 3000-3300, men til skala regner jeg med du tåler mye mer vekt?

                  Kjør på med full byggetråd da. Har lyst på skala jeg og etter hvert
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Regner med at det blir asymetriske blader ja, men må forske litt mer på det området og..

                    Planlegger å starte en byggetråd så fort skalakroppen er i hus, men progresjonen blir nok treg -i hvertfall i starten, da dette blir et byggeprosjek jeg regner med at strekker seg over tid.
                    Jeg tenker å sette meg godt inn i, og bruke en del tid på å finne ut hvilke komponenter jeg skal gå for. Blir nok derfor ikke å begynne bygging før etter jul en gang.. Viktig at jeg får alt til å stemme på første forsøk, har ikke så lyst til å kaste bort penger på komponenter som ikke duger eller egner seg i et skalaprosjekt.

                    Jeg skjønner at det å finne riktig kombinasjon av motor, ESC og batterier for å få rette turtal, flytid og egenskaper kan være en egen vitenskap. I hvertfall vanskelig for en med mitt erfaringsnivå.. Registrerer også at det er nesten like mange meninger rundt dette som det er byggeprosjekter Jeg får derfor bruke god tid på å lese meg opp før jeg bestiller.

                    Uansett, takk til alle som har svart så langt blir sikkert flere spørsmål fremover
                    Tormod
                    _________________
                    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

                    Comment

                    Working...
                    X