Announcement

Collapse
No announcement yet.

arhennie bygger skala 600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Du må ikke undervurdere leserne dine, Hennie
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #62
      Litt OT men hvordan tror du det er å montere skalakropp på et nitroheli? Blir det mye styr med potte osv? Ikke til å stikke under en stol at jeg får veldig lyst til å prøve meg på et skalaprosjekt om Sceadu'n blir vellykka!

      Comment


      • #63
        Det er ikke noe problem det. For kun veldig få år side brukte man jo ikke annet. Og jeg tror Hirobo'en din er veldig fin til det. Men jeg foretrekker elektro. Ikke noe fuel søl inne i kroppen, ikke noe tuning som sikkert blir ekstra strul inne i kroppen, mindre vibrasjoner som sikkert er gunstig for kroppen og ikke minst, ingen nitro lyd
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #64
          Originally posted by arhennie View Post
          Det er ikke noe problem det. For kun veldig få år side brukte man jo ikke annet. Og jeg tror Hirobo'en din er veldig fin til det. Men jeg foretrekker elektro. Ikke noe fuel søl inne i kroppen, ikke noe tuning som sikkert blir ekstra strul inne i kroppen, mindre vibrasjoner som sikkert er gunstig for kroppen og ikke minst, ingen nitro lyd
          Aner jeg et snev av "nitrorasisme"? Skjønner den der altså, fikk det litt opp i halsen når jeg hadde nitrobil, men skal ikke bruke Hirobo'n hele tiden så er gøy med litt av begge deler Hva med å støpe kropp selv? Går det tror du? Nei, nå ble det mye OT, kan ta det i Hirobo-tråden senere Ser uansett frem til flere bilder og oppdateringer rundt ditt prosjekt!

          Comment


          • #65
            Nei, er ikke nitro rasist. Det står en flunk ny nitro maskin under oppbygging på hobbyrommet i øyeblikket Men jeg føler elektro er mer praktisk på skala.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #66
              Re: arhennie bygger skala 600

              Hvordan går dette? Noe nytt med kroppen som ble ødelagt?

              Comment


              • #67
                Nei, har ikke hørt noe mere. Har vel ikke den helt store trua på det der, men lar kroppen ligge i esken sin til jeg ser åssen det der går.

                Men tenkte jeg skulle begynne å se litt på donor heliet nå. Har ikke stresset med det så lenge Whiplash'en var uferdig, men nå er benken ryddet så nå kan jeg pusle med den når ledig tid. Har ingen ledig Vbar da. Skulle gjerne hatt det på den for all enkelhets skyld. Men mulig jeg prøver TAGS01 på den. uansett, straks den er klar og flyr ok med FBL hode vil jeg putte på multirotoren så er jeg i allefall i gang med noe.

                Får jeg ikke ny kropp kommer jeg til å bruke den jeg har som den er bare for å se at det flyr. Så tar jeg det derfra.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #68
                  Re: arhennie bygger skala 600

                  Aha.. Mista litt gnisten pga skadene på kroppen eller? Har troen på det prosjektet der jeg Tror du synest det er gøy å montere når du først begynner

                  Comment


                  • #69
                    Hei arhennie, hvordan ligger det ann med prosjektet ditt? en stund siden vi har hørt fra deg ang dette, venter i spenning på oppdateringer

                    Originally posted by arhennie View Post
                    En ting som er dukket opp er hodet. Det ser veldig flott ut må jeg si. Det som jeg er litt spent på er åssen det blir å fly med, og hvordan det tåler lave turtall. For det finnes ikke demping på dette. Men jeg regner med det gjelder alle multiblad hoder så det går vel bra vil jeg tro.

                    Har du fått testet hodet? Mangler bare hode og blader, så er jeg klar til å begynne på mitt skalaprosjekt. Siden jeg vurderer samme hode som du har gått for, er jeg spent på om du har testet det og om det virker tight og fint? Kom over en tråd på ScaleRCHelis.com der det var litt blandete erfaringer med byggekvalitet og presisjon.

                    Om ikke dette er et bra rotorhode, er det da noen andre her inne som har erfaringer med andre hoder?
                    Tormod
                    _________________
                    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

                    Comment


                    • #70
                      Ja, hvordan går det med prosjektet? Om det er lakkeringa som stopper det hele skal jeg snart lakke litt selv når det blir varmt nok. Hvis du bor i nærheten er det ikke mye ekstra jobb å dra over skalakroppen din også. Skal lakke Old Crow mustang og den fargen er kanskje ikke så langt unna, slik at det går an å ta begge i samme slengen?

                      Comment


                      • #71
                        Nei, her har det skjedd lite siden sist. FH påstår de skal skaffe meg ny kropp fra HeliArtist, men jeg får ingen vettug status når jeg mailer de. Men de svarer i allefall da. Det er da noe. Kroppen ligger bare i esken sin i påvente av et mirakel.

                        Ellers takk for tilbudet Flyfreaken. Men hadde det bare vært lakk som manglet så hadde jeg nok bare fått det utført. Men det er hele det tykke laget med gelcoat som er løsnet så det hjelper ikke å bare dra over med lakk.

                        Det lille jeg har gjort er å plukke fra hverandre 600'en jeg kjøpte av syver og bestilte nye lager til den. De var helt ferdig. Også er halen ferdig ombygget til TT så den ligger klar. Servoen forsvant ut av T-rex'en og inn i et fly jeg har satt i orden. Men har noen Align 610/650 servoer som går inn i stedet. Kom også over en eldre Vbar billig så nå er den biten i boks, også har jeg en CC Talon 90 jeg antagelig kommer til å bruke istedet for den gamle Align ESC'en. HK 600'en solgte jeg. La den ut på rcmarked og den var borte på et øyeblikk

                        Click image for larger version

Name:	IMG_8108.JPG
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	598910

                        Nå er ikke jeg avhengig av kroppen sånn med én gang uansett for det blir litt å prøve med 4-blad hodet osv før kroppen skal på. Men jeg har hatt masse andre prosjekter her som har tatt tiden, så det er mer det at jeg har prioritert de andre tingene framfor denne som uansett ikke blir ferdig på lang tid pga saken med kroppen.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Tormod.ihlen View Post
                          Har du fått testet hodet? Mangler bare hode og blader, så er jeg klar til å begynne på mitt skalaprosjekt. Siden jeg vurderer samme hode som du har gått for, er jeg spent på om du har testet det og om det virker tight og fint? Kom over en tråd på ScaleRCHelis.com der det var litt blandete erfaringer med byggekvalitet og presisjon.

                          Om ikke dette er et bra rotorhode, er det da noen andre her inne som har erfaringer med andre hoder?
                          Hodet har jeg ikke sett mer på. Til den prisen kan man vel ikke forvente all verden, men jeg satser på det er greit nok. Det så i allefall fint ut. Du får poste erfaringer du og om du kommer i gang før meg

                          Jeg har et RJX FBL hode som jeg tenkte å sette opp og teste først bare for å kjenne på at alt funker som det skal før jeg begynner med ting jeg ikke helt vet hva jeg skal forvente av. Det jeg er mest "spent" på er vel åssen geometrien på skala hodet blir kontra RJX hodet. Men det bekymrer meg ikke dette med geometri. Og spesielt ikke til skalaflyging.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment

                          Working...
                          X