Announcement

Collapse
No announcement yet.

PAU (Performance Aircraft Unlimited) til Norge.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kanskje det blir en sånn på sikt da. Dle 30 motoren går som bare det nå 2-3 flipp så fyrer den med ekta motorsag bensin så kommunen brukar. Meeeget oppegående greier .
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • Ny 43% singleseat

      Click image for larger version

Name:	150cc%20Edge%20Single%202.jpg
Views:	1
Size:	142.7 KB
ID:	603718

      Comment


      • Hasse,
        Hvordan går det med extran? xxl skal ha sendt tank direkte til deg

        Comment


        • Har flydd alt for lite med denne, men her er det eneste bildet jeg har, inflight. Det er fra åpningen av ny fin stripe i Solemdalen
          Attached Files
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • Fy flate den ser jo stor ut på det bilde
            Mvh Andreas
            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
            PCM.at mye glede i litt carbon
            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

            Comment


            • Fikk flydd en 1/2 tur med PAU Ekstra en i dag. Fløy som en drøm til det ene balanseroret sluttet og virke. Da var det bare og berge den ned, gikk greit med nesten perfekt landing. Det viste seg at skruen i hengslet på balanseroret hadde gjenget seg ut og forsvunnet samens med kulen som skal vøre inni. Det var vel de eneste skruene som kom ferdig montert med settet og det er tydeligvis ikke hat noen form for låsing på disse. Det er rett og slett for dårlig har sjekket de andre også og samtlige er løse. Nå mangler jeg en slik skrue og den kulen som skal vøre inni og det er jo selvsagt noe tomegreier som er umulig og få tak i. Ellers dro jo GP61 motoren noe helt vanvittig. Jeg må ha vært utrolig heldig med eksosoplegget for nå dro den MEJZLIK 24X10THIN propellen til 6600 RPM på bakken i dag. Og flyer henger jo etter propellen med under 1/2 gass tøft, når en så gir på spretter den nærmest rett opp vanvittig bra respons

              Comment


              • Originally posted by bardp View Post
                Fikk flydd en 1/2 tur med PAU Ekstra en i dag. Fløy som en drøm til det ene balanseroret sluttet og virke. Da var det bare og berge den ned, gikk greit med nesten perfekt landing. Det viste seg at skruen i hengslet på balanseroret hadde gjenget seg ut og forsvunnet samens med kulen som skal vøre inni. Det var vel de eneste skruene som kom ferdig montert med settet og det er tydeligvis ikke hat noen form for låsing på disse. Det er rett og slett for dårlig har sjekket de andre også og samtlige er løse. Nå mangler jeg en slik skrue og den kulen som skal vøre inni og det er jo selvsagt noe tomegreier som er umulig og få tak i. Ellers dro jo GP61 motoren noe helt vanvittig. Jeg må ha vært utrolig heldig med eksosoplegget for nå dro den MEJZLIK 24X10THIN propellen til 6600 RPM på bakken i dag. Og flyer henger jo etter propellen med under 1/2 gass tøft, når en så gir på spretter den nærmest rett opp vanvittig bra respons
                Mulig du bør Gå over til Elektrooppsett så rister ikke ting fra hverandre.men godt det gikk bra med flyet.
                Last edited by syver; 28-09-13, 17:11.
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment


                • Originally posted by bardp View Post
                  Fikk flydd en 1/2 tur med PAU Ekstra en i dag. Fløy som en drøm til det ene balanseroret sluttet og virke. Da var det bare og berge den ned, gikk greit med nesten perfekt landing. Det viste seg at skruen i hengslet på balanseroret hadde gjenget seg ut og forsvunnet samens med kulen som skal vøre inni. Det var vel de eneste skruene som kom ferdig montert med settet og det er tydeligvis ikke hat noen form for låsing på disse. Det er rett og slett for dårlig har sjekket de andre også og samtlige er løse. Nå mangler jeg en slik skrue og den kulen som skal vøre inni og det er jo selvsagt noe tomegreier som er umulig og få tak i. Ellers dro jo GP61 motoren noe helt vanvittig. Jeg må ha vært utrolig heldig med eksosoplegget for nå dro den MEJZLIK 24X10THIN propellen til 6600 RPM på bakken i dag. Og flyer henger jo etter propellen med under 1/2 gass tøft, når en så gir på spretter den nærmest rett opp vanvittig bra respons
                  Mener jeg har skrevet et sted at man må sette inn dette med loctite, men glemte nok å fortelle deg dette.
                  Skal jeg skaffe delene?

                  Comment


                  • Ja det hadde vært greit med en skrue og en foring. Har jukset det til med en annen link nå men der er bare en nødløsning.

                    Comment


                    • Originally posted by bardp View Post
                      Ja det hadde vært greit med en skrue og en foring. Har jukset det til med en annen link nå men der er bare en nødløsning.
                      Har disse delene her hjemme. Går i posten mandag

                      Comment


                      • Originally posted by bardp View Post
                        Og flyer henger jo etter propellen med under 1/2 gass
                        Om du føkker opp throttlekurven din NOK, så klarer du det på 15% gass og

                        Sorry, jeg synes bare slike halvgass sammenligninger er litt morsomme, i og med at "halvgass" kan bety med flere tusen omdreininger på 2 forskjellige oppsatte fly

                        (Jeg vet du vet dette )
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • Flott at du har deler Anders
                          Om forholdene tillater det skal jeg på stripa i morgen for noen flere turer. Så blir det nokk 14 dagers pause på mandag må jeg dra til Lisboa og jobbe med femioppsett "elektromotorer og frekvensomformere" og fra fredag er det en uke med elgjakt i Susendalen.
                          At 1/2 gass ikke er noe vitenskapelig definert punkt kan vi være enige om men fra min side er det mer en måte og beskrive en følese av hvor mye av motorkraften som trenges.

                          Comment


                          • Originally posted by anders e View Post
                            Da gutter og..............karer
                            Ser ut som muligheten er veldig stor for at PAU-modellene blir mye lettere tilgjengelig i Norge og at mengden inn i slengen blir større Mere info kommer
                            Hvordan ligger det ann her. Er det noe mer info i annmarsj? Hvis det kommer større mengder fly i slengen vil det da bli noe å gå på ang pris?
                            Terje syvertsen
                            www.ModumModellSportklubb.com
                            3dhs edge mintor 38
                            C-arf edge dle 111 v3.
                            C-ARF extra 330l da 100.

                            Comment


                            • Prisen er vel ganske bra i utgangspunktet, så det tviler jeg på. Nå solgte jeg dem vel for 8000 for 36% og 5400 for 30%. Så noe billigere enn det jeg først sa ble det. Kanskje 30% blir noen 100 lapper billigere. Men jeg sitter fortsatt litt godt på info'n. Beklager det, men ''dem'' ville ikke slippe nyheten før flyene er på vei. Så her gjorde jeg en bommert og var litt tidlig ute med sladder, men det var fordi jeg er ganske engasjert i dette og syns dette er gøy for firmaet det gjelder . Men jeg lover å komme med all info snart.

                              Men bare for fortelle hvorfor det blir sånn, så er det pga at jeg begynner i ny jobb som tar mye tid og føler jeg ikke har økonomi til å ta inn så stor mengde i slengen som jeg burde. Og det blir mere seriøst for kundene når et firma med nettside og gode fraktkontakter kan ta seg av dette.
                              Last edited by anders e; 06-10-13, 18:23.

                              Comment


                              • Mulig jeg henter en 30% sukhoi til meg selv nå. Det står igjen noen på fabrikken.
                                Så om noen ønsker en så kan vi ta dem sammen. Regner med at prisen havner på 4000-4300kr.

                                Det drøyer litt med å fortelle hvem ny forhandler er da dem ikke vil ut med det før alle modeller er klare for shipping igjen.

                                Her er sukhoien.

                                Click image for larger version

Name:	460457081_EbEFB-XL.jpg
Views:	4
Size:	244.5 KB
ID:	604863

                                Comment

                                Working...
                                X