Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Rascals Have Landed...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • The Rascals Have Landed...

    The SIG L'iL Rascal, Rascal Electric and Rascal 40 ARF's have landed at Griffin Field and the Rascal 110 won't be far behind - The Rascal 40, although intended for 40 glow power is a good candidate for electro conversion with e.g. AXI 2826/12 brushless motor...



    http://www.celtic-griffin.com
    Last edited by Celtic-Griffin; 31-10-05, 09:00.
    Ken Bates
    Never Mind the Label

  • #2
    Cool! Endelig noen som selger SIG i Norge igjen!
    Kvaliteten på både treverk og finish fra SIG er enorm!!!

    Har såvidt begynnt å bygge opp igjen min Rascal 110 etter crashen...
    Pg.a. omfattende strukturskader så må desverre HELE kroppen bygges på nytt, i tillegg til at HELE høyre vinge må bygges opp igjen samt at halve venstre må repareres..
    Har bestillt canopy, cowling og wingstruts fra SIG...

    Så.. Hvis noen lurer på hva jeg skal bruke kveldene frem mot februar til, så... Here's the answer!

    Ord for dagen:
    "Would you trust condoms made by Microsoft??"

    Comment


    • #3
      Nydelig maskin.
      Her den flyegenskaper som en trainer, eller er den ett Nr.2 fly?

      Alfalfa.
      Med det været vi har om dagen blir det sikkert tid til gjennoppbygging av skadde modeller. Jeg har noen skadde maskiner selv som sårt trenger nye balsa og finerbiter. Hva slags trekk er det som er brukt på Rascal`n?.Ser veldig fint ut.
      Lykke til med reperasjonen.

      Cessnaknuseren
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

      Dæ går litt mindre lim nå.

      Comment


      • #4
        Heisann!
        40-sizen er helt kanon som trainer.. Pg.a. de eliptiske vingene flikker den ikke ved stall, men bare musher nesen pent ned og fortsetter flygingen fremover så fort det blir litt airspeed igjen..

        Den kan flys nesten uten hastighet og kan gjøre de fleste triksene i boka..
        Skjønt noen 3D-maskin er den ikke...

        Min samboer har hatt noen flyturer på denne, og den er fortsatt "sliteflyet" i flyparken.. Når alt annet streiker så er denne kjekk å ha!

        Lil' Rascal med børsteløs (Jeg flyr min med en AstroFlight MightyMicro 010 børsteløs og 3s1p 1000mAh LiPO og 8x6 AstroFlight propeller) er ikke noen trainer.. Det er den vanskeligste å fly av disse flyene (men kanskje den morsomste! )
        Den er veldig hurtig og siden det ikke er balanseror så krever den "tilsyn" under flyging så den ikke flikker voldelig ved hard bruk av høyderor...
        Ved krappe looper har det hendt at den rett og slett bare bryter ut av loopen i sinnsyk spinn som ikke er mulig å rette ut...
        Det må legges til at farten da er enorm.. Det er unlimited vertikal på dette oppsettet..

        110 kan også egne seg som en trainer, skjønt jeg anbefaler ingen å kjøpe en så svær maskin som første fly...
        Den krever sitt under landing og er "dyr å miste"... Under take-off og flyging er den ukritisk.. Snill som få..
        Bare sørg for å ha radiokontakt med flymaskinen!
        Som bensin-trainer er den ideel.. Grei å fly, godt med plass, masse rom og så er den pen..

        Disse flyene var opprinnelig trekt med Oracover.. På de nye så er dette byttet ut med UltraCote, som er veldig slitesterkt, lett og fint. Veldig lett å reparere ved skader også.

        Det kommer bilder fra "resurrection" underveis...
        Last edited by Alfalfa; 31-10-05, 16:43.

        Comment


        • #5
          OK.
          Gleder meg til bildene.

          Cessnaknuseren
          Cessnaknuseren
          Bjørn Sandbæk

          Dæ går litt mindre lim nå.

          Comment

          Working...
          X