Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forumet

    Jeg synes forumet er noe rotete. Her har dere noen tips for å gjøre det mer brukervennlig og ryddig.

    Under elektro f.eks.
    Er Motor og fartsregulatorer to punkter.
    Hvorfor ikke kalle dette punktet "teknisk" og la det innvolvere batteripakker, o.l. også?

    Under "Motorfly" mener jeg står "motorer" først. I alle de andre står "modeller" først. "Konkuranser bytter også plass fra de forskjelligekategoriene. Her mener jeg man bør være konsekvent.

    Jeg mener "diverse" kategoriene bør stå øverst. Det er jo de man primert skal poste i hvis man ikke har noe direkte knyttet til enten det tekniske eller en spesiell modell. Når det er på "bunn" blir det aldri brukt (under motorfly) eller ikke brukt ofte.

    --Hvis dere retter på dette ville foumet blitt mye ryddigere, og brukervennlig. Brukere ville bruke det oftere, meninger og erfaringer ville blitt utvekslet oftere og flere brukere ville komme til. Og med flere brukere følger også mer pr for modellhobby

    Eller hva mener dere?

  • #2
    Under elektro f.eks.
    Er Motor og fartsregulatorer to punkter.
    Hvorfor ikke kalle dette punktet "teknisk" og la det innvolvere batteripakker, o.l. også?
    Der sier jeg meg enig.

    De andre punktene (rekkefølger) er ikke egentlig noe problem for min del, men hvis andre irriterer seg over det, så må det gjerne endres for min del.

    Comment


    • #3
      Buljong

      Jeg sier ikke at det er et problem, men mitt inntrykk av forummet ville blitt bedre.

      I alle "proffisjonelle" sammenheng er det god orden, disposisjon og layout.
      Og det skader jo ikke å virke seriøs.

      eller?

      Comment


      • #4
        Skal se hva jeg har tid til

        Skal prøve å "rydde litt" i dag...
        Grunnen til at det er litt forskjellig rekkefølge, har med at de forskjellige temaene er opprettet på forskjellige tidspunkt. Etter som det er noe som bør rettes opp, (som nevnt) skal jeg selvfølgelig gjøre noe med det!
        Takk for tipset

        Flere oppfordres til å komme med slike tilbakemeldinger!

        Comment


        • #5
          Nå er det litt mer struktur og orden. Er det bedre nå?

          Comment


          • #6
            rosenkål

            Nå synes jeg forumet ser mye bedre ut.

            Godt jobba.

            Comment


            • #7
              Topp opplegg men en ting iriterer meg, haker av for automatisk pålogging men må alikevel slå heile regla nestegang eg er på besøk. da eg brukte rcmarked.no som url fungerte dette fint men nå som den er oppe og kjører igjen må eg bruke modellhobby.org og da er problemet med stadig pålogging der igjen (en ting serut til å fungere nå og det er at systemet ser ut til å huske Hvor eg har vert før når eg logger inn. Det virket ikke tidligere i år).
              Keep up the good work mait.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Sikker på at det ikke er innstillingene for cookies i browseren som er problemet da?

                Comment


                • #9
                  Muligt det, men har nå koblet bort alle restriksjoner på cookies på browseren og åpnet for nesten alt for denne siden og kan ikke se noen forbedring ennå. flere tips? eventuelt beskrive hvordan innstillingene må vere for at systemet skal fungere (Win XP PRO)?
                  Foresten har vist indikasjonene for nye innlegg og svar sluttet å virke igjen.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Vingemutteren
                    Foresten har vist indikasjonene for nye innlegg og svar sluttet å virke igjen.
                    Da spørs det ikke om det er noen lokale instillinger etc. Det virker på alle pc'n jeg bruker, er innom med.

                    Comment


                    • #11
                      Hei alle sammen, har observert at det på andre forum (RC Universe) så har det ett fast tema for sammenlikning av motor turtal, slik at en kan legge inn sine egne målinger av motor propell kombinasjoner.
                      En god form for dette ville vel vært å be de som i så fall skulle legge inn informasjon å legge inn temperatur, ca høgde over havet, propell type og om målingen er gjort i fly eller i benk. Ser og at det er mye brukt endring av tidligere innlagte innlegg enn å lage nye da dette tydeligvis gjør det mere oversiktelig i temaet. Tanken var at når noen starter en tråd om en motor så kommer alle andre som har målinger av denne motoren å legger seg inn som svar til den første, likeså alle spørsmål relatert effekt og propeller til akkurat denne motoren legges i utgangspunktet inn som svar til denne motoren. På den måten vil en få kun en tråd for hver motor og oversikten vile sansynligvis bli bra nok.

                      Er det noen interesse for dette? eller skal vi fortsatt kun basere denslags informasjon på internasjonale Forum?Tachometer Readings - RCU Forums
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment

                      Working...
                      X