Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moderatorfunksjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Moderatorfunksjoner

    Her kommer litt om hva en moderator skal passe på:


    (kommer snart)

  • #2
    Jeg kan gjøre et forsøk på å skrive inn litt her, så får redaksjonen eventuellt korrigere meg...

    En moderator skal:
    -Hjelpe til med daglig drift av forumet. Dette er ting som å fjerne useriøs spam fra forumet.
    -I første omgang be brukerne moderere segselv. Dette kan gjøres med å minne folk på at forumet er til for KONSTRUKTIVE diskusjoner, og ikke drittkasting.
    -Så langt som mulig være vanlig bruker på forumet, og forsøke bidra positivt.
    -Være oppmerksom på at han/hun lett kan forveksles med å representere forumet i segselv, og derfor gjøre klart rede for hva som er EGNE MENINGER, og hva som er FORUMETS MENINGER.
    -Forsøke å sørge for at brukerne av forumet har klar mulighet for å ytre egne meninger, sålenge disse holdes innenfor Norsk lov. (ergo: injurierende personangrep skal stoppes, men ikke mye annet...)

    En moderator skal ikke:
    -Bruke sine utvidede rettigheter til å blokkere synspunkter han/hun er uenig i.
    -Bruke moderator-tittelen sin for å legge ekstra tyngde bak egne personlige meninger.

    Som man kan se, er en moderator ikke en "Gud", men en vanlig bruker med vaktmesteransvar i tilegg.



    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      Og så skal det skilles på moderator og redaktør vel sskogen?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Selvfølgelig!

        Og derfor startet jeg også posten min med at redaksjonen fikk heller redigere det jeg skrev

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment


        • #5
          Til info: Siden jeg fikk moderatorrettigheter har jeg totalt hatt bruk for disse én gang. Den gangen var det en posting av rein spamsort (en idiot som spammet for åpne proxyer på internet), og arbeidet tok hele 2 minutter. Inklusive tiden det tok å loade sidesett-ting over gprs dialup.

          Så for de som er skeptiske til å bidra til forumet som moderatorer fordi de er redd for at det er my arbeid, kan jeg nå kategorisk avvise dette. Det er faktisk mye mer arbeid å svare på postinger enn å være moderator.

          //Svein
          Med forbehold om dårlige dager:

          Svein Skogen

          Comment

          Working...
          X