Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testene og angi gradene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Testene og angi gradene?

    Det er mange fine tester men jeg savner to ting.

    Ene graden sier hvor vanskelig det er å sette sammen modellen. Og den andre som sier hvor vanskelig det er å fly modellen.

    Det hadde vært flott.

    Hva hjelper det at modellen er usannsynlig god å fly for en nybegynner, dersom en nybegynner ikke har dubbesjans å sette det sammen?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Hei

    Fint at du kommer med forslag tilog innspill!

    Jeg tror et slikt system blir vanskelig å få til i praksis. Vi er alle forskjellig og for at et sånt system skal fortelle deg som leser noe så må alle skribentene gradere ut i fra en gitt referanse. Problemet er at en slik referanse er umulig å sette. Dette er ikke ting som er målbare, men høyst subjektive. På samme måte som terningkasta i VG og Dabladet f.eks., og vi veit jo hvor "bra" det kan stemme.
    Kan ikke si at jeg har sett noen andre gjøre noe lignende heller i hobbyen vår, men hvis du har noen eksempler er det bare å komme med de. Vi er såklart åpne for nye innspill.

    Imens så tror jeg nok at det greieste er å la disse områdene gå frem av innholdet i selve artikkelen. Vi kan nok bli enda flinkere på dette området. Jeg skal ta det med meg i bakhue når vi etterhvert begynner å forme MfN med ny CMS. Dette er jo fortsatt litt frem i tid, men vi vil jo da ha en mulighet til å forbedre artiklene og artikkeloppsettet der det evt. er behov for det.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Hvordan hadde det vært om det ble opprettet en slags database hvor de ulike modellene som blir testet av enten dere som skribenter eller andre brukere kan legges inn med påfølgende kommentar til f.eks bygging, oppførsel på bakken, i lufta samt styrke/kvalitet på settet samt evnt. andre ting om det skulle være interesant.

      Dette hadde jo blitt ganske subjektivt men det hadde uansett gitt en viss indikasjon på hvordan settet er dersom du får en del synspunkter på et fly.

      Det samme kunne gjøres på f.eks el-motorer sett i sammenheng med hva slags fly den sitter i og hvor mye det veier.

      Gjennomførbart? Ønskelig?
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        På el-motorer og kanskje batterier (LiPo) så er dette veldig aktuelt og allerede påtenkt. Vi hadde håpet å få igang et par testoppsett allerede denne høsten, men det ser ut til at tida har løpt fra oss. Vi har dog ikke gitt opp, og har planer om å få det gjennomført slik at man får en oversiktelig database med de viktigste testverdiene.
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Oki

          Men hva med den subjektive biten som går på evaluering av alt fra oppsett til bygging og flyging av ulike fly?
          Det hadde jo i såfall blitt en forlengelse av den allerede eksisterende "Bruker review" funksjonen.

          Kunne f.eks hatt felter som:
          - Produsent
          - Modell navn
          - Bilde av modellen (en eller annen up-load funksjon)
          - Beskrivelse av byggeprosessen
          - Beskrivelse av kvalitet og styrke
          - Benyttet oppsett
          - Beskrivelse av flygeegenskaper


          Tar sikkert ikke en web-kyndig person så lang tid å "mekke" noe slik..
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Setter pris på entusiasmen din, Espen, men vi må bare bruke tida til hjelp!

            Først må forumet opp å gå skikkelig. Deretter må vi løse utfordringer med hosting, så skal ny CMS på plass. Først da kan vi begynne å utvikle siden utover det den er i dag. Det vil ikke blir gjort noen forandringer på hovedsiden frem til dette er på plass.
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              hehe
              Regnet ikke med at det kom til å skje nå da men det er jo lov å være tidlig ute, mener ikke å mase liksom
              Er så godt å slippe å ta stilling til ting så jeg bare kaster ut forslag jeg, så får dere gjøre akuratt hva dere vil med dem når det måtte passe.

              Vet at det dere driver med nå tar tid

              Når det er sagt:
              Keep up the good work!

              Edit: Hmmm... når jeg skriver koden for enkelte smilier så får jeg ikke opp det "tryne" jeg vil ha opp...
              Last edited by esmel; 07-11-05, 20:43.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Originally posted by esmel
                Edit: Hmmm... når jeg skriver koden for enkelte smilier så får jeg ikke opp det "tryne" jeg vil ha opp...
                Det gjø'kke vi heller...
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment

                Working...
                X