Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fornavn og etternavn som brukernavn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by -Exlex-
    Har ikke noe problem med å oppgi fult navn , men Nick har jo vært brukt fra tidenes morgen på internett , så det har blitt mitt andre navn....
    har brukt -Exlex- siden -82 , da var det på rene BBS systemer for de som har hengt med så lenge at de vet hva det er.


    -----------------
    Thor Arne Jensen
    -Exlex-
    BBS ja.. hehe... har vært med på den tiden ja.. Har selv drevet ulven bbs, kruger bbs, samt var med på et par stk i kr.sand for mange herrans år siden.. det ertigste er at enkelte faktisk finnes enda..
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

    Comment


    • #17
      Grunnen til at nick brukes som etternavn er at man på denne måten har et enklet navn å logge seg på med og forholde seg til. I tillegg ønsker man med brukernavn å ha en unik referanse til den ene brukeren. Skulle man brukt fullt navn, måtte flere her på forumet hatt (f.eks.) Ola Normann75 som brukernavn - da er man like langt.

      Men, for all del - for de som ønsker å fullt navn som brukernavn, bruker det. Et fullgodt alternativ synes jeg å ha det i signaturen (synes selv det passer bedre der).

      Om noen må være annonyme skal de få lov til det, men i et fora om modellfly etc. skjønner jeg egentlig ikke hvorfor.

      Som Odd alias Supra25 sier krever vi at poster underskrives med fullt navn hvis man kritiserer enkeltpersoner, firmaer etc. Her er vi nokså strenge, og irettesetter de som ikke gjør det.

      Generelt synes jeg reglene her på forumet respekteres og at diskusjoner holdes på et høyt kvalitetsmessig nivå.

      Comment


      • #18
        Vi har det vel fint som vi har det. Selv bruker jeg dette nicket mitt på alle fora som jeg er offentlig/halv offentlig person på, og alt som har med modellfly å gjøre. Om noen lurer på hvem jeg er, er det bare å klikke på nicket mitt, så kommer adressen og bilde opp, så jeg ser ikke problemet. Gert A Hildrestrand er ikke kjent mange plasser i verden, men vingemutteren (wingnut) fra Norway har mange venner på de rareste plasser er mitt inntrykk, det kan være ok å være litt spesiell i dagrens samfunn.
        Last edited by Vingemutteren; 03-11-05, 23:43.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment

        Working...
        X