Announcement

Collapse
No announcement yet.

[img] koder virker ikke...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [img] koder virker ikke...

    Hei!

    Får ikke [img] kodene til å virke

    Gjør som som dette: med [img] før, og [/img] etter bildelenken, men som du ser virker det ikke... Adressen til linken virker også forkortet etter posting..

    Finner ikke noe om dette i kontrolpanelet... Bruker endel andre (like) furumer, og får [img] funksjonen til å fungere der.
    Forumet eller meg som har skylden...?
    Mvh. Ståle
    http://www.jetsofnorway.no/

  • #2
    (MFN) ModellflyNytt.no
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Se der, ja...
      Spør først, se etterpå...

      Synes det er dumt at funksjonen er deaktivert
      Blir jo mye finere med direkteviste bilder i posten

      Skjønner ikke helt argumentet med treg visning av tråder... Bildene det normalt sett vil linkes til er jo web bilder som allerede er redusert og komprimert. Ville jo spart serveren for lagringsplass også.
      Fungerer f.eks utmerket på RCU og andre forumer der det ofte kan være 50 bilder som vises på én enkelt side.
      Hvorfor skulle det da ikke fungere her når vi har prosentvis høyest andel av befolkningen med bredbåndtilgang??
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment


      • #4
        vil tro at det største problemet er hvis de aktuelle bildene det linkes til ikke eksisterer lenger, noe jeg ofte har opplevd på RCU hvis jeg sitter og kikker på gamle tråder for å finne informasjon.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by tyor
          vil tro at det største problemet er hvis de aktuelle bildene det linkes til ikke eksisterer lenger, noe jeg ofte har opplevd på RCU hvis jeg sitter og kikker på gamle tråder for å finne informasjon.
          Jepp, det er min erfaring også. Når jeg oppgraderte forumet gikk jeg igjennom mange eldre poster og det er nettopp du beskriver som er problemet. Det er utrolig irriterende. Forumets opplastningssystem lar en bruker laste opp ifra lokalt eller fra en ekstern plassering. Da skriver man bare inn bildets adresse.

          Ved å få bilder opp i systemet blir poster kortere, mer oversiktlig og jeg/administratorer kan enkelt holde oversikten. Gamle vedlegg kan evt. slettes hvis det skulle vøre behov. Plassproblemer på serveren skal nok gå greit

          Jobber for tiden med å samle tilbud på forsjellige dedikerte serverløsninger som gir oss mer enn nok plass

          Vurderer også om jeg skal tilknytte forumet et bildegalleri hvor brukere kan ha private gallerier osv. noe alla det de har på RCU Forums.

          Comment


          • #6
            ett sånn bildegalleri hadde sikkert vært bra, hadde jo vært morsomt å se hva de andre har å fly med også
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X