Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med søk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med søk

    Jobber med saken

  • #2
    Originally posted by klausre View Post
    Jobber med saken
    Når du først er inne på søk; synes det bør bli tillatt søk på TBF'er(3-bokstavs forkortelser).
    Mange manger er TBF et fornuftig søkekriteria for å få treff på noe en søker etter.

    Stein

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kingfisher View Post
      Når du først er inne på søk; synes det bør bli tillatt søk på TBF'er(3-bokstavs forkortelser).
      Mange manger er TBF et fornuftig søkekriteria for å få treff på noe en søker etter.

      Stein
      Støtter denne fullt ut.
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Ord delings problemer og søker muligheter.

        Hei på dere. Nå er det sikkert mange som blir sure. Jeg vet at en eller annen modig sjel har forsøkt det samme tidligere, og ble sablet ned. Men jeg tar sjansen likevel. Jeg er enig i at det er klønete at man ikke kan søke på korte ord eller forkortelser. Selv er jeg ikke spesielt aktiv som skribent, men jeg leser mye. Og søker stadig vekk på ulike forum rundt omkring. Og som oftest finner man til slutt det man søker etter. Men når man bruker engelsk orddeling er det ikke så enkelt bestandig. Tank om vi for eksempel kunne skrive støtstang dersom det er det vi mener? Det blir ikke så lett når det står: "to tre støt stenger" dette kan bety mye rart, og er i hvert fall totalt umulig å tolke for en søkermotor.

        Altså: Gi begn i ortografi og klorektutt og tegnsetting. Men la oss skrive sammensatte ord riktig. Slik at det blir lettere for oss selv å søke i forumet. Og regelen er enkel. Dersom du uttaler et sammensatt ord som "ett ord" så skal det skrives som ett ord. Det er tungt å lese eller søke etter to tre sammen satte støt stang kule linker på høyde ror hornet. Og så skal jeg kjøre inn motoren. Inn i garasjen. Vent et øye blikk, må bare ta mobil telefonen først fordi stempel ringer.

        folk.universitetetioslo.no kan anbefales.

        Spennede å se hvor dette ender. Ønsker bare å hjelpe oss selv med å hjelpe oss selv å gjøre søkbarheten enklere. Men er forberedt på både eder og galle og brev med hvitt pulver. Skyt i vei.

        Og når stormen har lagt seg ved påsketider skal jeg lure på hvorfor det er så mange tråder som starter med "Krise" eller "Hjælp". Sånt er heller ikke mye til hjelp neste gang det er krise.

        Ha ellers en fortryllende julehelg.
        (Hvis noen skal på by'n for å sloss blir det vel en jule helg.)

        Ketil B

        Comment


        • #5
          Nå skal det holde med to tegn.
          Jobber videre med en annen søkeløsning som ikke gir error (iht. mottatte e-poster fra dere brukere)

          Comment


          • #6
            Jeg får denne hele tiden uansett hva jeg søker på:


            vBulletin-melding

            Your submission could not be processed because a security token was missing.

            If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error.
            Futaba 6EXA
            Futaba 10C 2,4Ghz
            Piper J3 Cub, RCV 60SP
            Katana, CRRC PRO 50ccm

            Comment


            • #7
              Originally posted by klausre View Post
              Nå skal det holde med to tegn.
              Bra! Det ser imidlertid ikke ut til å ha tilbakevirkende kraft; får bare treff på ting postet f.o.m. 30.12.08.
              Fred Larssen

              Comment


              • #8
                Originally posted by flarssen View Post
                Bra! Det ser imidlertid ikke ut til å ha tilbakevirkende kraft; får bare treff på ting postet f.o.m. 30.12.08.
                Prøvde å søke på f.eks Q* og fikk hits helt tilbake til 2005

                men dropper jeg wildchar (*) og gjør et rent 2 bokstav søk så stopper det på 30.12.08
                Last edited by Quadrocopter; 07-01-09, 12:15.

                Comment


                • #9
                  Hei. Nå er søkfunksjonen utvidet med googlesøk på sidene. Dette gjelder også søk-strengen på høyre side. For å få tilgang ellers, må man inn på avansert søk.

                  Comment

                  Working...
                  X