Announcement

Collapse
No announcement yet.

Animert reklame

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Animert reklame

    Har vel nevnt tidligere at dette er et stort irritasjonsmoment. Har nå funnet ut at i tillegg til å være en forstyrrende faktor visuelt, så stjeler disse flash komponentene mye CPU-tid.
    Vil derfor anbefale at disse fjernes. Det bør ikke være nødvendig å navigere seg bort fra MFN for å kunne bruke PC'en til andre ting. Tror ikke Technoflight eller Throttlestore selger særlig mye mer p.g.a. disse reklamene som står å flimrer på skjermen. Alternativet er å bruke Adblock eller lignende for å bli kvitt disse. Vedlagte bilde viser CPU belastningen. Adblock er aktivert siste halvdelen...
    Attached Files
    Fred Larssen

  • #2
    Jeg er helt enig i at det kan være rimelig forstyrrende til tider.

    Er en Opera-bruker, og la nettopp inn et filter fra Fanboy's Adblock List for Opera som ser ut til å fungere ganske bra.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      ADblock og lignende løsninger er flott! Selv om jeg synes R/C-reklame er helt ok på R/C-sider, så er det godt å bli kvitt det. Særlig den derre jævla snurrereklama til technoflight. Aviser m.m blir langt bedre å lese uten reklame.

      Comment


      • #4
        La for ett halvt år siden inn AD/Flash filter - etter dette har jeg ikke hatt noe reklame på denne eller andre sider.
        Skulle de være en video eller liknende som ikke dukker opp så ligger det et lite icon der og det er bare å klikke på det og flash'en vises!
        Last edited by Quadrocopter; 14-12-09, 11:46.

        Comment


        • #5
          Hei. Om alle sperrer for reklame, må vi etter hvert begynne med betalte abonnonomenter... Skal sjekke om disse annonsene ligger inne som iframes, så vil de ikke genererer noe load for forumet i alle fall. Jeg er selv enig i at for animerte reklamer kan virke mot sin hensikt, men jeg synes nå annonsørene klarer å ballansere det helt ok.

          Men bra dere tar slikt opp!!

          Comment


          • #6
            Originally posted by klausre View Post
            Hei. Om alle sperrer for reklame, må vi etter hvert begynne med betalte abonnonomenter...
            Men hva mener du vi bør gjøre da? Oppheve filteret for modellflynytt? La være å bruke filter? Skal jeg sitte å ha dårlig samvittighet for å filtrere hva som vises på skjermen min? Du kan drømme du, Baktusbror...

            Hvordan virker egentlig teknikken her? Er det mulig å se på noen måte hvor stor andel av brukerene som bruker filtrering?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ferry View Post
              Hvordan virker egentlig teknikken her? Er det mulig å se på noen måte hvor stor andel av brukerene som bruker filtrering?
              Spiller det egentlig noe rolle - det er helt opp til meg om jeg gjør det eller ikke.
              Som annonsør så er de hele tiden klar over dette - lager de reklame som eventuelle kunder skyr som pesten så har de bommet i alle tilfeller.

              Regner med at annonsørene får en statistikk over hvor mange trykk på reklamebilde som er videreført til deres hjemmeside.

              Comment

              Working...
              X