Announcement

Collapse
No announcement yet.

BEVRC Cyclops FPV OSD i hus. Men, ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BEVRC Cyclops FPV OSD i hus. Men, ....

    Tilbake fra Business tur til Kina og kofferten full av 5,8GHz FPV utstyr fra BEVRC i HongKong.
    Brukermanuel, koblingsskjema. Stort sett mangler det.
    Det meste er selvforklarende pluss at det er merket på PCB hva de forskjellige pinnene betyr.
    Men, det er sikkert noen av dere der ute som allerede har gjort hodekløingen..
    Supert med et koblingsskisse etc for hva alle pinnene på Cyclops kontroll enheten skal kobles opp.

    Click image for larger version

Name:	IMAG1224.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	630031Click image for larger version

Name:	IMAG1225.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	630032
    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
    Realflight G45 simulator
    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

  • #2
    http://www.readymaderc.com/store/man...SD-English.pdf

    Comment


    • #3
      Deltadeville: Takk for linken.
      Jeg har den samme info fra BEVRC sin webside. Men, info er litt delvis.
      Har du koblet opp Cyclops kortet på din FPV løsning?
      .... så kan jeg kanskje PMe litt med konkrete spørsmål på de forskjellige pinnene
      TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
      Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
      GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
      Realflight G45 simulator
      Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

      Comment


      • #4
        Hey. Ja går helt greit. Har tre fly med denne osd`en og er godt fornøyd med den. Enkel og grei.

        Comment


        • #5
          Systemet fra BevRc er laget som følger:
          • Transmitter: 6VDC til 14VDC
          • Cyclops controller module: 7VDC til 15VDC
          • Camera: 12VDC +/- 10%
          Så det henger ikke helt sammen fordi camera modulen har et spesifikt behov for regulert 12VDC mens resten av systemet har en bredere toleranse til inn spenning.

          LiPo:
          • 2S = for lav spenning
          • 3S = 10VDC til 12VDC (for lav spenning i nedre del av utladingskurven)
          • 4S = for høy spenning
          Hva slags batteri bruker dere "on-board" for å løse dette problemet?
          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
          Realflight G45 simulator
          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

          Comment


          • #6
            Bruk 3s og vær påpasselig, eller 4s med regulator. Dette er en helt standard problemstilling, personlig gidder jeg ikke bruke regulator. Du skal være bra tidsforvirra for å fly til du mister bildet, dersom du bruker eget videobatteri Løsningen min er forøvrig å ha en haug med 3s videobatterier.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Originally posted by bjeff View Post
              Bruk 3s og vær påpasselig, eller 4s med regulator. Dette er en helt standard problemstilling, personlig gidder jeg ikke bruke regulator. Du skal være bra tidsforvirra for å fly til du mister bildet, dersom du bruker eget videobatteri Løsningen min er forøvrig å ha en haug med 3s videobatterier.
              Bra tips... har tenkt i de baner også. Bruke 3S og la det stå til for å komme raskt i gang.
              Men, å lage en linjær spenningsregulator fra 4S til 12VDC regulated er jo super enkelt med en-chips regulatorer fra Linear Technology (for eksempel).. Men, da må det fikles og loddes og sånn.... og det tar tid.

              I RC bransjen så finnes det mange spenningsregulatorer (BEC) som gir 5VDC eller 6VDC, men 12VDC er mangelvare... ser der ut som.

              Hvor kan man få kjøpt ferdige regulatorer (linjære (ikke switch mode)) som regulerer fra 4S til 12VDC?
              TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
              Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
              GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
              Realflight G45 simulator
              Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

              Comment


              • #8
                Pinout skjema for CEOSD kontroll module

                Jeg har et spørsmål til...
                Cyclops CEOSD kontroll modulen pinout er ikke helt enkel å finne ut av. Håper på å trekke på erfaringen til dere som har gått forann.
                Vedlagt bilder av kontroll modulen. Jeg har tegnet inn IDs for alle pinnene på modulen. Kan dere hjelpe med info om hva dere kobler til disse forskjellige pinnene

                Click image for larger version

Name:	Drawing1.jpg
Views:	1
Size:	210.3 KB
ID:	582591 Click image for larger version

Name:	Drawing2.jpg
Views:	1
Size:	60.4 KB
ID:	582592
                TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                Realflight G45 simulator
                Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                Comment


                • #9
                  Ok skal prøve og forklare litt.




                  Key (a1 og a2)= Resetknapp...Denne er for og resette osd...Nullstille høyde og avstand. Monteer knappen tilgjengelig utenpå flymaskinen.
                  Sort på sort på kabel til knapp.

                  Screen kontroll = Med denne skifter du osd bilde og slår den av...Denne skal til en ledig kanal på mottaker...Denne må du dedikere på en bryter på radioen din.
                  A3 er sort skal på minus på RX. A4 er rød og skal på pluss RX...A5 er signal denne skal på signal på RX.
                  Altså en vanlig servokabel fra denne til ledig kanal på RX(minus på minus så blir di andre rett.

                  Skal du bruke eget batteri til video transmitter eller skal du bruke kun et batteri (motorbatteri)...(husk 12v)

                  Video out:
                  B1 er er minus til videotransmitter (sort)
                  B2 er pluss (12v-rød) til videotransmitter (men denne kan sløyfes vist du har egen pluss til videotransmitter) vist ikke se nederst.
                  B3 er signal (gul eller hvit) denne skal på signal inn på videotransmitter (GUL)

                  Video in:
                  B4 Mins (sort) til kamera.
                  B5 Pluss (rød) Denne kan sløyfes vist kameraet ditt får egen 12v+ vist ikke se nederst:
                  B6 Signal (gul eller hvit) Denne skal til signal på kameraet...(gul).

                  BAT.
                  Denne er for osd for monitorering av spenning..
                  C1 er minus (sort) og skal på minus på ditt batteri (max 3 celler batteri)
                  C2 er pluss (røs) og skal på pluss på batteri (max 3 celler batteri)
                  C3 sløyfes.

                  Så er det jumperen:
                  Denne er avhengig av om du benytter eget videobatteri (12 v) bruker rett fra motorbatteri.
                  se manual.

                  Så er det B2 og B5... Begge disse er egentlig samme punkt...Denne kan du strekke +12v fra batteri for og mate kamera med 12v+ eller eventuelt for og mate videotransmitter med +12v.
                  OSD en trenger bare minus og signal for og legge dataene ovenpå videobildet.

                  Ring meg bare vist du lurer på noe. du har mitt nr.

                  Comment


                  • #10
                    Glittrende... takker og bukker.
                    Klør meg videre i hodet og plinger på over helgen
                    /Knut
                    Last edited by kesundt; 08-10-11, 13:52.
                    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                    Realflight G45 simulator
                    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                    Comment


                    • #11
                      Ny men relatert problemstilling:

                      Jeg har fått mye hjelp av Viggo Lorentsen (mange takk!!) og han tipset meg om en LCD monitor som han bruker:
                      Men, så lurer jeg: Ønsker også mulighet til å spille inn/lagre video som fanges av FPV. Hvordan gjør dere det? ... og hvilken monitor løsning bruker resten av dere FPV'ere ..

                      (Forøvrig, FPV gjengen i Tromsø har laget noen fantastiske videos av Tromsø alpene i midtnatt sol)


                      Click image for larger version

Name:	LCDTV_Ready;MadeRc_tv7000.jpg
Views:	1
Size:	22.8 KB
ID:	582660 This compact TV is a great way to get an inexpensive display option for your FPV set! Although most compact displays will go to "Blue Screen" (or black), this TV is very tolerant of static and the picture has to be almost non-existent for it to blank out. Note that going to black screen is just as bad as going to blue screen...if you can't see the video you can't fly! This isn't perfect, but it's one of the best I've found!

                      Specifications:
                      Display: 7" TFT LCD
                      Resolution: 480x234
                      Size: 186x29x144mm (WxDxH)
                      Power consumption: <20W, 12V
                      Weight: Approx 250g
                      Power connector: 1.3mm barrel connector
                      Video Display: NTSC/PAL Selectable
                      Receives NTSC and Digital ATSC signals
                      Coax antenna and RCA audio video inputs
                      TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                      Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                      GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                      Realflight G45 simulator
                      Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kesundt View Post
                        Men, så lurer jeg: Ønsker også mulighet til å spille inn/lagre video som fanges av FPV. Hvordan gjør dere det? ... og hvilken monitor
                        Venter på min første FPV løsning.
                        Kommer vel til uken, håper jeg.

                        Kommer til å bruke min Canon IXUS 220HS som FPVkamera på kopteret og da også som video opptaker.
                        Mange bruker også GoPro som onboard FPVkamera.

                        Kvaliteten/oppløsningen på de små dedikerte CCD kameraene er for dårlig og det er også et analogt signal.
                        Du vil vel ha HDvideo?
                        Skal du tappe video fra Video out på mottageren, må du ha en recorder. Da sitter du igjen med dårlige analoge videoer.

                        Click image for larger version

Name:	DENVER_DFT-709(1).jpg
Views:	1
Size:	42.7 KB
ID:	582806

                        Skal bruke en Denver 7" LCD skjerm.
                        Last edited by knupps; 20-10-11, 13:40. Reason: Skriveleifer

                        Comment


                        • #13
                          Ja video og bilde skal være i HD oppløsning (for video). Jeg vurdere også GoPro som en aktuell fotoplattform. Men, i første runde tenkte jeg å teste/eksperimentere med det jeg har som er en Canon HF36 HD Camcorder.

                          Hvor har du kjøpt Denver LCD skjermen fra?

                          Når det gjelder opptak av FPV video strømmen så ønsker jeg det får å kunne studere flight i ro og mak etterpå, selv om FPV video er bare VGA oppløsning. Lurte på hvordan dere lagrer denne videostrømmen (trenger i praksis en enhet som sampler og konverterer til MPEG2 eller MPEG4).
                          Noen tips?
                          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                          Realflight G45 simulator
                          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                          Comment


                          • #14
                            For noen år siden kjøpte jeg noe som het Pinnacle Transfer Press&Go.
                            Kjøpte den på Elkjøp i 2008. Finner den ikke nå, men skal google litt.

                            Se denne linken: Digital video transfer made easy with the Pinnacle Video Transfer

                            Click image for larger version

Name:	pinnacle-video-transfer-device.jpg
Views:	1
Size:	6.0 KB
ID:	582813



                            Denne kunne jeg koble til en hvilken som helst analog video out og ta opp i mpeg4 fil
                            på en minnepenn eller rett på en harddisk med USB2.0.
                            Gjorde alle VHS familiefilmer digitale med denne. Helt topp kvalitet.
                            Genial liten sak.

                            Nå har jeg lånt den vekk for noen år siden.
                            NÅ vil jeg ha tilbake.....

                            Denver 7" skjermen kjøpte jeg hos Clas Ohlson for noen år siden.
                            Den er heller ikke lenger på lager. Den ble solgt for ca 4-500.-
                            Den har jeg brukt til mye rart.
                            Som monitor ved filming med DSLR og videokamera.

                            Laget en DIY kamera jibb og dolly som jeg fortsatt bruker den til.



                            Nyttig liten sak.
                            Last edited by knupps; 20-10-11, 21:07.

                            Comment


                            • #15
                              Pinnacle Press & Go ..: Den hadde glemt av. Godt forslag, er i praksis akkurat det jeg ser etter.
                              Skal sveive innom Klæs for å sjekke monitor utvalget.
                              TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                              Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                              GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                              Realflight G45 simulator
                              Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                              Comment

                              Working...
                              X