Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorer og ESC for hex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorer og ESC for hex

    Er i ferd med å bestille motorer og ESC for hex-prosjektet mitt. Hadde i utgangspunktet sett for meg utstyr som taklet 4S, men har problemer med å finne motorer. ESC er det ingen problemer å finne så det går greit. Kanskje er det jeg som tenker feil at det hadde vert lurest å gå for 3S?

    Er det noen som vet om motorer på ca 1000 kv som passer for 4S? Når jeg sier ca 1000 kv så må jeg inrømme at jeg har null erfaring med å dimensjonere størrelsen. Kanskje jeg skulle valgt større eller kanskje mindre? Målet er å oppnå lengst mulig flytid og god nok thrust til å kunne ta med et normalt kamera. Prisen bør jo også helst være innenfor det en normal lommebok takler.

    Har forøvrig havnet på DJI Naza når det gjelder controller. Ser ut for at den kan gjøre det jeg vil at den skal.

    Takknemlig for svar vedr motorene.

    Terje

  • #2
    Disse takler 4S.
    NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 315W
    Prop Test Data:
    9x4.7 - 11.1V / 113W / 10.2A / 0.632kg thrust
    9x6 - 14.8V / 220W / 14.9A / 0.937kg thrust
    PS: accessory pack følger ikke med å må bestilles utenom.

    Når det gjelder om det er lurt eller ikke må noen andre svare på det.
    Roy

    Comment


    • #3
      Hva er størrelsen på ramma di? Hvilke fartsregulatorer bruker du? Er det et kompaktkamera du skal bruke, eller speilrefleks? Kameraunderstell eller bare kline det enkelt på? Trengs litt mer info for å svare. Hvilke motorer kommer litt ann på spørsmålene mine pluss evt budsjettet ditt.

      Comment


      • #4
        Kan du ikke gå for DJI ESC'ene og Motorene?
        / DJIUSA - Home Page > Online Store.
        De er muligens litt dyre i forhold til andre. Jeg har iallefall kjøpt de.

        Comment


        • #5
          Motorer og ESC for hex

          Originally posted by Trulsen View Post
          Hva er størrelsen på ramma di? Hvilke fartsregulatorer bruker du? Er det et kompaktkamera du skal bruke, eller speilrefleks? Kameraunderstell eller bare kline det enkelt på? Trengs litt mer info for å svare. Hvilke motorer kommer litt ann på spørsmålene mine pluss evt budsjettet ditt.
          Takker for svar fra dere.

          Ramma er sånn ca 70 cm fra spiss til spiss. Har ikke kjøpt ESC enda før jeg vet hvilke motorer jeg skal ha. Blir vel 30A tenker jeg. Kamera blir kompakt ja.

          Comment

          Working...
          X