Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propeller til Turnigy G46 670KV?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propeller til Turnigy G46 670KV?

    Hei!

    Da har også jeg kastet meg på quadbølgen og kommet et stykke på vei. Nå er jeg kommet så langt at propeller skal kjøpes og da lurer jeg på hvilke som passer til quad. Gjelder de samme anbefalingene for motorene selv om de skal brukes til quad?


    Takker for svar
    -Thomas

  • #2
    Originally posted by timmy9le View Post
    Hei!

    Da har også jeg kastet meg på quadbølgen og kommet et stykke på vei. Nå er jeg kommet så langt at propeller skal kjøpes og da lurer jeg på hvilke som passer til quad. Gjelder de samme anbefalingene for motorene selv om de skal brukes til quad?


    Takker for svar
    -Thomas


    Hei! Har du bestilt disse motorene? Er ikke de sykt store for å være på en Quad??

    Comment


    • #3
      Ja de er kjøpt og montert. Det er mulig de er for store. Det er tenkt til filming, så derfor ble disse valgt.

      Comment


      • #4
        Originally posted by timmy9le View Post
        Ja de er kjøpt og montert. Det er mulig de er for store. Det er tenkt til filming, så derfor ble disse valgt.


        Hvilken ramme har du de på? Har du bilder? De var grisesvære for quad å være. Mine er vell på 80 gram og de er kraftige! :P

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	108.3 KB
ID:	596455

          Usikker på om dette gikk med mobilen.

          De står på en Hobbyking X550 ramme. Har bestilt et sett med 12x4,5 propeller, så får vi se om det letter.

          Comment


          • #6
            Jeg er redd disse er aaaaalt for store for denne ramma. Hvike batterier har du tenkt å bruke? Og hvilken regulator?

            Anbefalt propell er fra 12x8 til 14x10 og du har gått for 12x4,5 noe som er relativt lavt for denne motoren. Du har en kg bare i propeller. Quad i denne størrelsen veier ofte langt under en kg komplett med batterier....

            Comment


            • #7
              Ja jeg var usikker på propellene, noe denne tråden er et resultat av.

              Batteriet er et 6S Lipo Zippy batteri, så det er ikke noe lettvekter akkurat. Kommer dette til å ta av i det hele tatt tror du?

              12x4,5 var det eneste fikk tak i som var i nærheten av anbefalt størrelse i Norge.


              Var en som anbefalte dette utstyret, men han hadde kanskje ikke så mye peiling som jeg trodde.

              Comment


              • #8
                Enig med trulsen at det så voldsomt ut....
                Isteden for å finne propeller til denne motoren så hadde jeg prøvd å selge motorene og funnet noen nye som er mer optimale for den Quad størrelsen du har og som bruker 3 eller 4 celle batterier.

                Du finner en del motor/propell eksempler i denne tråden: (MFN) ModellflyNytt.no
                Last edited by Quadrocopter; 09-01-13, 22:42.

                Comment


                • #9
                  Shit, jeg som skulle ha dette i luften innen slutten av januar :|

                  Comment


                  • #10
                    Du kan sikkert bruke de motoren du har men da må du ned i batteri størrelse.

                    Du bør ende på ca 2800-3000 RPM og med de motorene blir det et 4 celle batteri (kanskje 5 celle)

                    Så kan du prøve en 10-12 tommer propell.

                    Jeg har ikke prøv dette oppsettet og tallene er bare att ut i fra hva jeg har av erfaring.
                    Ulempen er at modellen blir relativ tung, 1,2Kg bare i motor vekt....
                    Last edited by Quadrocopter; 09-01-13, 23:34.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har bestilt 12x4,5 propeller, så det er mulig jeg får prøve med et 4 celle batteri.

                      Ellers var det vanskelig å finne motor/esc/propell løsning fra den tråden da det var like mange kombinasjoner som quads =)

                      Jeg ser at nå at disse motorene er tyngre enn det aller meste som andre har brukt, tenkte bare litt for lite selv da jeg spurte en venn til råds.

                      Comment


                      • #12
                        Du har jo i og for seg elektronikken til et helskåtens stort quadcopter... Hvorfor ikke ta en titt på Slik bygger du ditt eget quadkopter – del 1 og stikke på nærmeste trevarebutikk å få tak i lister og lage en 1000-1200 størrelse quad da? Så kan du kjøre på 14x7 dersom du får tak i dette og heller kjøre to 6s batterier i parallell... Bør nok fungere ganske greit det.
                        Last edited by bjornal; 09-01-13, 23:57.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #13
                          Holder på å pusse opp så trevirke er det nok av her =) Det er mulig jeg bygger et 1000 om jeg finner propeller som gjør det mulig. Må vell samtidig gå for et batteri til for å få noe særlig med flytid.

                          Comment


                          • #14
                            Skal moderere meg litt i første omgang og la de store motorene ligge, så får jeg se om jeg bygger et megacopter senere.

                            Skal prøve meg med

                            Motor: Turnigy D2836/9 950KV
                            ESC: HobbyKing 30A BlueSeries
                            Propeller: 9x5
                            Batteri: Turnigy nano-tech 5000mah 3S
                            Kontroller: HobbyKing Multi-Rotor Control Board V3.0

                            Også å bruke 550ramma som jeg allerede har.

                            Ser dette greit ut? =)

                            Hvilke ledninger brukes mellom receiver og kontroller? hadde vært greit med ferdige female female awg.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by timmy9le View Post
                              Skal moderere meg litt i første omgang og la de store motorene ligge, så får jeg se om jeg bygger et megacopter senere.

                              Skal prøve meg med

                              Motor: Turnigy D2836/9 950KV
                              ESC: HobbyKing 30A BlueSeries
                              Propeller: 9x5
                              Batteri: Turnigy nano-tech 5000mah 3S
                              Kontroller: HobbyKing Multi-Rotor Control Board V3.0

                              Også å bruke 550ramma som jeg allerede har.

                              Ser dette greit ut? =)

                              Hvilke ledninger brukes mellom receiver og kontroller? hadde vært greit med ferdige female female awg.
                              Fornuftig - fly størrelser som du vet fungerer.
                              Er man fersk og driver for mye prøv og feil så kan dette fort ende opp i at man mister lysten - har selv vært der...

                              Comment

                              Working...
                              X