Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av ESC til min quad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til valg av ESC til min quad

    Jeg er helt fersk i dette gamet, altså R/C generelt. Har satt sammen en quad etter NRK beta sin byggelogg.
    Nå er jeg i gang med min andre som skal bli en forbedret utgave.

    Har dette oppsettet så langt:

    Radio: Spektrum DX6i
    Mottaker: AR6210
    FC: Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
    Motor: hexTronik DT750 Brushless Outrunner 750kv
    Batteri: ZIPPY Flightmax 2800mAh 3S1P 30C
    Propeller: 10x4.7

    Lurer på hva slags ESC jeg skal velge. Lest positive ting om Multistar ESC. Holder det med denne på 20A? Står maks 18A på motorene, eller bør jeg opp til 25A for å være sikker? (må i så fall velge noe annet enn Multistar, for der er neste på 30A).

    Ser også at det er to typer 20A å velge mellom, den ene har "opto" i produktnavnet. Er forskjellen på disse at "opto" ESC'en ikke gir strøm til kontrollerkortet, mens den andre gjør det? På min forrige quad kuttet jeg pluss ledningen inn til kortet på 3 av PLUSH ESC'ene, siden det bare skulle ha strøm fra en. Vil det si at man i praksis kunne bruke tre "opto" ESC'er og en vanlig som leverer strømmen? (de er litt billigere). Eller er jeg helt på jordet nå?

    Eller har noen noe bedre forslag enn multistar til dette oppsettet? Eller andre innlspill generelt?
    Ble litt mange spørsmål, men erfaringer mottas med takk

    Stein Harald

  • #2
    Opto har ikke innebygget BEC. Det er jo null og nada negativt med å gå opp til 30A kontra 25A. Har multistar BEC og 30A regulator er de helt sikkert toppers!

    Du må bruke 4 like regulatorer! Når du sier billigere så tipper jeg maks 50,- billigere for alle tre tilsammen..

    Comment


    • #3
      De nye afro escene så jo veldig lovende ut.
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #4
        Ja jeg ser de kommer ferdige med simonK software også. Har forstått det som at det liksom er tingen for ESC'er til quadcopter. Litt dyrere enn multistar, men jeg tror jeg går for de allikevel. Bare vente til hobbyking får de på lager igjen da

        Comment


        • #5
          Husker godt første gang jeg fikk flashet mine escene var en ny verden det
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment

          Working...
          X