Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJI Phantom 2 eller DJi F450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DJI Phantom 2 eller DJi F450

    Har tittet på dette en stund, og kommet dit for at det er på tide å bestille, men så er det dette med valg av modell. Hvilke av disse modellene vil du anbefale og hvorfor? Vet F450 blir noe dyrere pga radio(Dersom ikke min Eclipse 7-35Mhz kan brukes)
    DJI Phantom 2
    DJI Phantom 2 RTF inkl. H3-2D
    DJI F450
    DJI F450 ARF :: Pakketilbud!

  • #2
    Jeg har kjøpt en Phantom 2 og er utrolig godt fornøyd.
    Det jeg liker best er at jeg kjapt og enkelt tar Phantomen i bilen og dra.
    Har en F550 som har stått på baken siden Phantomen kom i hus.

    Har en Futaba T8J radio og vurderer sterkt å montere mottager til den på Phantomen for å få lengre rekkevidde.
    Det er også montert iOSDmini og Fatshark 250mw TX.

    Click image for larger version

Name:	DSC_3109.jpg
Views:	2
Size:	54.1 KB
ID:	606351
    Nytt landingsstell er også montert for mer stabile landinger.

    Har også klart ca 18min flytid, noe jeg setter stor pris på.
    Last edited by knupps; 24-01-14, 16:04.

    Comment


    • #3
      Jeg har en F450, men begge flyr bra, og er lettflydde som bare det.

      Begge har både fordeler og ulemper, men etter min mening så er disse Phantomene litt begrenset/låst i forhold til ekstrautstyr.
      Fordi den har en kropp bestående av to plast-halvdeler i grove trekk, så man må kjøpe utstyr som er laget for det for at det skal passe fysisk. Multikoptere med andre rammer med armer og senterplater er litt mere dynamisk fordi du får festet det meste på det.
      Lettere å bygge ting selv, som understell etc. fordi de gjerne kan festes på flere steder og måter for å balansere CG osv.
      Vet ikke hvordan innmaten i Phantom V2 er, men i første versjon så var mye av elektronikken på printkort inne i kroppen i stedet for i plast-housing, noe som gjør at gjenbruk av elektronikk på andre rammer er vanskeligere.

      Prisforskjellen på F-450 med en brukbar radio, og en Phantom V2 er ikke så veldig stor egentlig hvis du tenker på at radio og all elektronikk kan brukes på andre ting senere. Så har man tenkt å utvide med flere multikopter ,eller fly, heli osv. så blir det billigere og kjøpe en løs radio, enn å drive å kjøpe RTF-versjoner som inkluderer billige, men begrensede radioer hver gang.

      F. eks en Futaba T8j som Knupps og faktisk jeg selv også har, så dekker du de fleste behov innen fly og heli også egentlig.
      I tillegg så har den S-Bus som gjør at du trenger kun EN standard servokabel mellom mottager og NAZA flightcontroller.
      Så da sparer du både litt vekt, men også kabeltugger så det ser penere ut.
      Den koster bare ca. 2400,- inkludert en R2008SB mottager, som er 8 kanaler + S-bus port.

      Phantom er nesten flyklar ut av esken, og man trenger kun å konfigurere og kalibrere litt, men det er som sagt mindre "dynamisk".

      Comment


      • #4
        Hm......virker veldig greit å få noe ferdig til bruk ut av esken, så slipper man en masse styr med oppsett(noe jeg ikke har noe greie på). Formålet er modellen er å filme/ta bilder til privat bruk. Men litt rekkevidde kunne vært greit, noe som virker negativt med Phantom. Så kanskje F-450 fra Elefun og radio og Fatshark fra utlandet(så er det litt mer effekt i sakene)...........

        Comment

        Working...
        X